Czy to już padł reduktor "IRD"

07 Sty 2012, 15:30

podczas dlogiej jazd przy pewnych predkosciach wystepowaly wibracje!I w pewnym momecie cos zaczelo choczec w aucie.po zjechaniu na parking zaowazylem wyciek oleju od spodu.Odpalilem silnik i on jakos dziwnie ciezko odpala i podczas poczatkowej jazdy jedzie bardzo ciezko ale juz przy wyzszej predkosci jedzie normalnie ale wibracje wystepuja dlej ale nie tak jak na malej predkosci!czy jest az tak zle?wyciek wystepuje przy driveshaft od strony kierowcy duzy a maly od strony pasazera!
czy takie problemy stwarzaja jak land rover jest przelozony i zarejestrowany w anglii?
gabriel
Nowicjusz
 
Posty: 25

07 Sty 2012, 16:06

na odległość ciężko powiedzieć , trzeba to namacalnie posprawdzać luzy i rzucić okiem
ale jak broczy olejem to żle :mrgreen:
wał napedu na tył wyjęty ? choć to już pewnie nic nie da
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2012, 18:07

gabriel, a doszedłeś do tego dlaczego ci olej "zniknął" ?
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Sty 2012, 18:59

powymianie wiskozy na wale /nowa nie regenerowana/zaczely wystepowac wibrocje.no i mysle ze to bylo powodem/przyczyna/ktora doprowadzila do rozwalenia czgos?!
czy takie problemy stwarzaja jak land rover jest przelozony i zarejestrowany w anglii?
gabriel
Nowicjusz
 
Posty: 25

07 Sty 2012, 20:53

koledzy zaczynam się poważnie niepokoić , kolega piszę że kłopoty zaczęły się po wymianie VC
wygląda na to że zakup nowego przyczynił się do poważniejszej usterki :(
w moim landku dość mocno przyhamowuje przy pełnym skręcie jutro mam zamiar sprawdzić visko czy aby nie jest sklejone sprawdzić chcę taką metodą

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


kiedyś gdzieś czytałem że na ramieniu ma być obciążenie 8 kg jeśli okazałoby się że jest sklejone miałem zamiar kupić nowe ! a tu kolega pisze o takim efekcie założenia nowego VC może to tylko przypadek zbieg okoliczności że po wymianie VC zaczęły się kłopoty ? :wink:
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

07 Sty 2012, 21:22

amik nie musisz nic wieszać. zrób znaki, klucz z rurką i to samo zobaczysz. gabriel to coś to może być IRD, choć wydaje się to mało prawdopodobne (musiało by być niesamowite bicie na wale) sprawdź czy wyciek oleju był w miejscu wyjścia wału z IRD. swoją drogą kto ci wymieniał wisko ?
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Opony samochodowe, co warto o nich wiedzieć?
    Produkcja opon to oddzielna gałąź przemysłu samochodowego, przeżywająca dynamiczny rozwój, spowodowany zwiększeniem się wymagań wobec ogumienia. Trafiające do produkcji samochody oferują coraz to lepsze osiągi i posiadają ...

08 Sty 2012, 10:29

wisko ja wymienialem.zgodnie ze znakami.na poczatku bylo wszystko dobrze ale podczas zakretu wisko sie przekrecilo i zaczely sie bicia!wyciek u nie ma przy wale jest na przednim driveshaft.
czy takie problemy stwarzaja jak land rover jest przelozony i zarejestrowany w anglii?
gabriel
Nowicjusz
 
Posty: 25

08 Sty 2012, 10:31

tyle ze teraz sa potezne bicia/wibracje na malej predkosci/caly samochod sie trzesie
czy takie problemy stwarzaja jak land rover jest przelozony i zarejestrowany w anglii?
gabriel
Nowicjusz
 
Posty: 25

08 Sty 2012, 18:55

pewnie masz rozwalone łozyskowanie wyjscia z ird na prawą półos - tam leje najwięcej jak zrozumiałem , chyba że padł przegub wewnętrzny prawej pólosi -i wyharatał simmering
to tak na odległość czuje :?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2012, 19:26

czy to sie da naprawic?czy IRD jest juz do wymiany?jaki mniej wiecej koszt takiej naprawy?
czy takie problemy stwarzaja jak land rover jest przelozony i zarejestrowany w anglii?
gabriel
Nowicjusz
 
Posty: 25

08 Sty 2012, 20:05

Kolego klikaniem mechanizmów się nie naprawia, jeżdzić i tak nie możesz
auto na podnośnik, mechanik znający model nie wymieniacz :!: bedzie wiedział co trzeba robić
jak mnie coś dokucza lekarz też mi nie powie przez telefon co mi dolega :?
i ile bedą kosztowały leki ...
wymieniłem pare elementów które przy pewnej dozie szczęscia może wystarczą - ile kosztują szukaj w hurtowniach czy sklepie , naprawa lub wymiana IRD /-jeśli trzeba/ może zaboleć :mrgreen:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2012, 22:07

Gabriel, co to znaczy, że „podczas zakrętu wisko się przekręciło” ? w końcu uściślij wycieki oleju.
Pozdr.
Az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Sty 2012, 22:34

wyciek oleju na prawym przegubie przy IRD jest zalana prawa strona.lewy przegub jest czysty.
czy takie problemy stwarzaja jak land rover jest przelozony i zarejestrowany w anglii?
gabriel
Nowicjusz
 
Posty: 25

09 Sty 2012, 16:42

to znaczy od strony kierowcy!to anglik czyli jk stane przodem to jest lewa strona.
czy takie problemy stwarzaja jak land rover jest przelozony i zarejestrowany w anglii?
gabriel
Nowicjusz
 
Posty: 25

09 Sty 2012, 20:08

tu masz schemat IRD,
http://fotoo.pl/show.php/53757_ird-schemat.jpg.html
powinno ci pomóc
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005