Deszcz - w połowie zakrętu dość solidnie rzuciło mi tyłem

Deszcz - w połowie zakrętu dość solidnie rzuciło mi tyłem

02 Lis 2016, 16:25

Dzisiaj jechałem w czasie deszczu- zbliżam się do zakrętu 90 stopnie , wychamowuję gdzieś do 45 u w połowie zakrętu dość solidnie rzuciło mi tyłem.
Czy jest możliwe że przyczyna była mokra nawierzchnia, czy może jakaś usterka w zawieszeniu? Zawsze myślałem że w czasie deszczu przyczepność się bardzo nie zmienia zresztą słyszałem już takie opinie, ale po dzisiejszym dnie mam wątpliwości. Jak wy uważacie?
MATRIX266
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Kwi 2016, 11:44
Prawo jazdy od: 17 02 1987
Auto: VW

Re: Deszcz - w połowie zakrętu dość solidnie rzuciło mi tyłem

02 Lis 2016, 17:05

MATRIX266 napisał(a):Czy jest możliwe że przyczyna była mokra nawierzchnia, czy może jakaś usterka w zawieszeniu?
Jak najbardziej może być to wina mokrej nawierzchni, niektóre asfalty potrafią być naprawdę śliskie jak popada deszcz, a jak jeszcze trafią się mokre liście które spadają z drzew to już może być naprawdę niebezpiecznie.

Nie wiem jak ciasny był ten zakręt ale z tego co piszesz miał 90 stopni więc domyślam się że mogło tam być ograniczenie do 40km/h, a w taką pogodę bezpieczne pokonanie go mogło by się odbyć przy około 30km/h.

Na mokrym asfalcie potrafi być ślisko nawet bardzo ślisko i o tym trzeba pamiętać.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3409
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Deszcz - w połowie zakrętu dość solidnie rzuciło mi tyłem

02 Lis 2016, 17:23

Zakręt 90 stopni, to przecież kąt prosty. 45km/h i to na mokrej nawierzchni? Nie mogło być inaczej. Masz szczęście, że cię tylko zarzuciło, a nie obróciło i żeś nie wjechał gdzieś w drzewo albo w rów. No i że nic nie jechało.
Mokra nawierzchnia to bardzo niebezp[ieczna nawierzcnia. Woda miesza się z kurzem, piaskiem itd, w zależności co tam jest na drodze, a teraz jak kolega wspomniał mamy jesień, a więc są liście i prawie jak lodowisko. Do tego dochodzi oczywiście stan zawieszenia, stan opon, umiejętności kierowcy.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13682
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Deszcz - w połowie zakrętu dość solidnie rzuciło mi tyłem

08 Lis 2016, 06:41

Trudno powiedzieć z jaką prędkością jechałeś, ale 90 stopni, to ostry kąt, dlatego nie dziwię się trochę. A masz system kontroli trakcji?
Instat
Początkujący
 
Posty: 102
Rejestracja: 15 Paź 2014, 15:07
Prawo jazdy od: 17 02 1987
Auto: Citrone C2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...
     Jak czytać etykietę na oponach? Jak czytać etykietę na oponach?
    Etykieta opony jest cechą opon pojazdów mechanicznych. Producenci opon dla samochodów osobowych, lekkich i ciężkich samochodów ciężarowych, od listopada 2012 zobowiązani są do podania na naklejce lub ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili