Dizel czy beznyzna

18 Gru 2010, 11:56

nitro napisał(a):
wiadomo to juz fajnie jedzie i ryczy ale pali swoje i naprawa v6 albo lpg ewentualne do niej to spory wydatek


Właśnie, że akurat ten silnik tak dużo nie pali, z 11,5 w mieście, na trasie może i do 7 l/ 100 km zejść. Ja osobiście jestem przeciwnikiem gazu :D a co do naprawy... no na pewno będzie droższa niż w typowej rzędówce, ale trzeba kupić w pewnego źródła i dbać, wtedy może się nie sypnie a przyjemność zjazdy rekompensuje wszystko ;)
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Gru 2010, 12:16

havoc napisał(a):Właśnie, że akurat ten silnik tak dużo nie pali, z 11,5 w mieście, na trasie może i do 7 l/ 100 km zejść.


w takie bajki to nie wierz masz do napojenia 6 garczkow :razz: mi 1.8 nie zejdzie ponizej 8l na trasie ,mieszana to 10 srednio a gdy sie kreci do 6tys to 12 :razz: wydawalo mi sie duzo ale pytaem ludzi i 1.8 dohc tak pali wiec v6 wezmie wiecej a to bajki tych ktorzy chwala swoje fury gdy ktos powie jezdzisz krowa :razz:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

18 Gru 2010, 12:18

Takie V6 wystarczy kręcić do 2 - 2.5tys aby się sprawnie rozpędzać i jak ktoś tak robi to takie spalanie jak najbardziej. Ja swoim latem bez szaleństw też spokojnie w 11l pb w mieście bym się mieścił. :smile:
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Gru 2010, 12:40

Mozliwe ale jak przycisniesz to lekki wir :razz: pozatym jakbym mial jezdzic benzyna 2-2.5 tys a chyba ten mazdowski v6 ma moment przy 5tys to ja wole diesla z turbina bo on ma pewnie przy 2500tys moment maksymalny :razz: no i spali wtedy jakies 5,5-6l
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

18 Gru 2010, 12:54

No ja swój kręcę do 2.5tys przy rozpędzaniu i praktycznie zawsze ze świateł zostawiam w tyle całą kawalerię, a jak jadę za kimś to muszę odpuszczać, także to w zupełności wystarczy. Wiadomo, jak jest wyścig albo fantazja to inna gadka, ale do normalnej jazdy po mieście to tak to wygląda. Diesel śmierdzi. :mrgreen:
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Gru 2010, 13:24

Mniej śmierdzi niż LPG.
A Ty przecież jeżdzisz na LPG więc wątpię by smród dyskwalifikował dla Ciebie jakiś rodzaj paliwa.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexusy podatne na tuning
    Coupé LC i RC, limuzyny IS i LS, crossovery UX i NX czy nawet hatchback CT – samochody Lexusa wyróżniają się na ulicy. Ale dla tych, którzy chcą dodać im jeszcze więcej pikanterii, tunerzy mają ...
    Wyprawa do MOab - relacja zdjęciowa
    Dawno mnie tu nie bylo...czas nadrobic zaleglosci. Ostatnio mialem zaszczyt wspolorganizowac impreze Autotraper Moab Challenge. Bylem przewodnikiem po szlakach Moab dla grupy z firmy Autotraper z Lodzi. Zabawa byla swietna..na ...

18 Gru 2010, 14:31

Diesel ma swój zapach gaz dopiero smierdzi noi trzeba pamietać ze inzynierowie projektowali auto na benzyne gaz to ingerencja w ich obliczenia :razz: nawet te nabardziej zaawansowane i fabryczne instalacje to nie jest to co pierwotne założenie wyzsza temperatura spalania robi swoje dla zaworów wydechu itd itp pozatym po paru latach reduktor elektro zawór przewody zaczynają szwankować także moim zdaniem jak kupować to bez gazu założyć pojezdzić 3 lata i puscic dalej
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

18 Gru 2010, 14:49

A ja proponuję wziąść też pod uwagę koszty utrzymania Diesla i benzyny. Oczywiście nie chodzi mi o paliwo czy opłaty za ubezpieczenie :wink:
Chodzi mi o koszty części w razie ewentualnej naprawy.
Warto też wziąść pod uwagę ile części w danym układzie ma ten i ten samochód, które mogą się zepsuć. Np. układ paliwowy czy wydechowy. Pamiętać też trzeba, że diesle są droższe niż benzyny. Ale za to mają mniejsze spalanie. Bo o cenie paliwa to już nawet nie piszę. No i pamiętać też trzeba, że w dzisiejszych czasach do diesla też można założyć LPG czy CNG.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Gru 2010, 15:30

MotoAlbercik napisał(a):No i pamiętać też trzeba, że w dzisiejszych czasach do diesla też można założyć LPG czy CNG.


gra nie warta świeczki gruba kasa by za tym poszła zmiana tłoków głowicy i jakos trzeba to zapalić więc dochodzi jakiś układ zapłonowy.... silnik diesla sam w sobie nawet milion wynika to z zastosowania lepszych materiałów i mniejszej ilośc obrotów wału przez w tym samym przebiegu niż benzyna problemem jest osprzet turbina wtryski pompy itd benzyna przy 200-300tyś nadaje sie do kapitalki praktycznie diesla trudno "skończyc"ale pompa i turbo tez bedzie juz do regeneracji
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

18 Gru 2010, 16:33

Kolejny "znafca" :-D
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

18 Gru 2010, 17:02

Kolejny "znafca" :-D


no niestety... dowiedziałem sie tych rzeczy od wykładowcy inzyniera budowy maszyn aktywnego zawodowo od"paru" lat Ty potrafisz tylko powiedzieć na ten temat benzyna i c*** ile masz lat wogóle? naucz sie wymieniać poglądy mozesz wyrazić swoje zdanie ale nie w taki sposób
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

18 Gru 2010, 18:31

No to ja cię zasmucę - troszkę cię ten znawca "oszukał". Albo sam się oszukujesz oszukując nas...
W dieslu, żeby założyć gaz, nie trzeba żadnego układu zapłonowego. Jest całkiem inna zasada działania takiej instalacji. Co do samego silnika to sprawa ma się tak samo jak wyżej. Proponuję poczytać np. [link do autocentrum.pl wygasł]
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Gru 2010, 18:47

A ja bym zaczął i skończył temat gazu w diesel'ach od tego, że to rozwiązanie się nie przyjęło i nie jest powszechnie stosowane, amen.

Jasiek90 - na drodze częściej czuję smród dizla niż lpg. Tak naprawdę, w jednym i drugim przypadku zależy to od prawidłowo zestrojonej mieszanki, w takim aucie nic nie śmierdzi. No i szczelność też jest ważna.

Ideologicznie też jestem przeciwnikiem LPG. Jednak pozwala on na jazdę silnikiem benzynowym w cenie diesel'a bez wad diesel'a. A sytuację w Polsce mamy jaką mamy...

Tyle w Europie kosztuje paliwo
kraj minimalna pensja cena Pb95
Luksemburg 6800 zł ---------- 4,73 zł
Niemcy 6868 zł --------- 5,78 zł
Belgia 5820 zł --------- 5,62 zł
Francja 5429 zł---------- 5,90 zł
Austria 4040 zł --------- 4,89 zł
Wielka Bryt 4062 zł --------- 5,77 zł
Hiszpania 2558 zł --------- 4,65 zł
Polska 1317 zł---------- 4,73 zł
Słowacja 1243 zł --------- 5,05 zł
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Gru 2010, 20:22

a nalepiej to chyba kupić turbo benzynkę.
Zazul
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: żary

18 Gru 2010, 20:52

nitro napisał(a):benzyna przy 200-300tyś nadaje sie do kapitalki


Chyba w Polonezie...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013