Dizel czy gaz

13 Sty 2010, 21:22

Witam wszystkich.Posiadam juz auto VW passat b5 komi diesel .Ale to auto kupilem zonie a ja chce dla siebie do 7tys. na trasy do niemiec .Podoba mi sie bardzo puegot406 sedan,ogladalem tez ople vectry b,noi passaty b4,vento,bmv,nissany almera,audi b4.Tylko szczerze niewiem co wybrac .Interesuje mnie bezawaryjnosc i dobra pozadna nie gnijaca szybko blacharka noi komfort jazdy.Moze Wy mi doradzicie???Dziekuje jocer5

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:23 ]
:roll:
jocer5
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Polaniec

13 Sty 2010, 21:30

Szukaj Peugeota 406 w HDI bardzo dobry samochód ale nie wiem czy uda sie kupić jakiś zadbany w tych pieniądzach.
daniel_
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Świętokrzyskie

13 Sty 2010, 21:47

Mercedes W124 w dieslu. O 406 HDI nie ma nawet co marzyć za 7 tysięcy - domyślam się, że koledze wyżej chodziło o wcześniejszą wersję TD. HDI weszły od 99 roku.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

13 Sty 2010, 22:05

Ja z czystym sumieniem moge polecić VW Passata B4 TDI
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Sty 2010, 22:07

Panowie tylko nie mercedes , te auta mi sie nigdy nie podobaly i nie podobaja, a czemu silnik Hdi a nie tdi badz benzyna gaz .Mam puegota 406 z 96r ben-gaz za 6,500. sedan limuzyna

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 22:12 ]
Odnosnie tego paska b4 to podobaja mi sie i to bardzo ale jednak moze najwyzsza pora zmienic i sprawdzic inna marke .Po reszte mialem juz 2 passaty i przyznam ze auta wartaja, ale jednak ciagnie mnie do tego peugeot 406 - tylko nic nie wiem na temat tych aut.
DZIEKUJE WSZYSTKIM Z GORY ZA PORADE I POSWIECENIE CZASU NA MOJ LINK.Czekam na propozycje.Pozdrawiam
jocer5
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Polaniec

14 Sty 2010, 00:04

zawsze możesz iść na kompromis i założyć gaz do diesla :wink:
efekt przyrost mocy i momentu (w zależności od konfiguracji nawet do 20%) z delikatnym spadkiem kosztów użytkowania (naprawdę niewielkie oszczędności, rzędu 4-6pln na 100km)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Vision EfficientDynamics 2009
    BMW Vision EfficientDynamics łączy w sobie futurystyczny, aerodynamiczny design nadwozia z wysoką wydajnością paliwową i ekologiczną. We wnętrzu konceptu po raz pierwszy zastosowano technikę warstwową. Dzięki wykorzystaniu ...

14 Sty 2010, 10:28

Bmw 525 TD (nie myslić z TDS'em) potrafi 7 litrow spalić ;)
Jest BMW e32 735i m30b35 86' 211ps
Bylo BMW e36 316i m43 95' 75kW
Ącki
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Miejscowość: Gdańsk

14 Sty 2010, 15:01

Pomyliło mi się z tym HDI chodziło mi o TD.
daniel_
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Świętokrzyskie

14 Sty 2010, 16:09

pocieszny napisał(a):zawsze możesz iść na kompromis i założyć gaz do diesla :wink:
efekt przyrost mocy i momentu (w zależności od konfiguracji nawet do 20%) z delikatnym spadkiem kosztów użytkowania (naprawdę niewielkie oszczędności, rzędu 4-6pln na 100km)

Teoretycznie jest taka możliwość. Ile jednak kosztuje instalacja i gdzie ją założyć?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

14 Sty 2010, 21:17

pamiętać należy że mówimy o instalacji zasilającej silnik zarówno ON jak i LPG w tym samym czasie, a nie zamiennie (choć to też jest możliwe le trzeba odprężać silnik i stosować wspomaganie zapłonu)

instalacja kosztuje około 1200 pln, założy każdy rozgarnięty gaziarz,(na szczęście w Polsce jest świetnie rozwinięty rynek LPG z którego pozyskujemy prawie wszystkie części w cenach o wiele niższych niż w UK czy Australi, gdzie taka instalacja kosztuje w granicach 1700-2500funtów) problemem jest jedynie sterownik który niestety należy wykonać we własnym zakresie koszt u elektronika około 200-300 pln(sterownik możliwe że wejdzie do produkcji masowej, jest człowiek który chciałby się tym zająć niestety na drodze stoją przeszkody proceduralne),
bonusem jest też fakt że nasze spaliny spełniają zwykle o 1-2 klasy ostrzejsze normy EURO (stary diesel który poza importem prywatnym nie ma dopuszczenia do poruszania się po UE nie spełnia żadnej normy euro, nagle spełnia EURO4 :mrgreen: , ale to skrajne przypadki), zapominamy o przykapcaniu na czrno przy mocnym przyśpieszaniu (LPG podwyższa skuteczność wypalania paliwa, zwłaszcza w starych silnikach z komorą wstępną)
mina pani w okienku WK bezcenna :mrgreen:
i jeszcze jedna sprawa jest to najtanszy i najskuteczniejszy sposób na podniesienie mocy w wolnossących jednostkach
oczywiście ma też swoje wady, znacznik zapachowy LPG niestety nie "wypala" się i jadąc inni kierowcy czyją za nami woń LPG, a już w ogóle jest feria zapachów jak jedziemy na BIO+LPG :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)