Dylemat Renault Megane II

Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 07:40

Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały dylemat co do kupna Renault Megane II. Nie wiem co wybrać. Czy diesel czy benzynę + gaz. Przebieg miesięczny będzie oscylował w granicach 600 - 700 km. W mieście w ogóle nie będzie użytkowany. Głównie w trasie. W jedną stronę mniej więcej 70 - 80 km. Proszę o pomoc.
kajbaj
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Cze 2013, 07:37
Prawo jazdy od: 07 09 1990
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 08:52

W silnikach benzynowych najbardziej kłopotliwe i kosztowne są awarie cewek zapłonowych. Dodatkowy problem stanowi ich mała odporność na wilgoć. W deszczowe dni mogą powodować przerwy w pracy silnika. Niezbyt trwałe są również mechanizmy odpowiedzialne za zmiany faz rozrządu. Grzechem głównym turbodiesli jest mała odporność na paliwo kiepskiej jakości. Tankowanie na stacjach benzynowych o wątpliwej reputacji może skończyć się poważnymi usterkami układu wtryskowego. Trzeba też liczyć się z niedomaganiami turbosprężarek i zaworów recyrkulacji spalin, a także z awariami dwumasowych kół zamachowych. Te ostatnie są szczególnie kosztowne. By uniknąć pęknięcia paska rozrządu, a w konsekwencji poważnej awarii silnika, wymianę paska trzeba przeprowadzać wcześniej, niż zaleca instrukcja (po 90 zamiast po 120 tys km)

http://www.motofakty.pl/artykul/renault-megane-ii-2002-2008.html

Na twoim miejscu skłaniałbym się ku benzynie, nie będziesz robił dużych przebiegów wiec z gazem będzie dobra opcja
lukasdd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 Cze 2013, 08:38
Prawo jazdy od: 18 05 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 Tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 13:49

Również potwierdzam skłonności ku benzynie. Szwagier ma DCI i stale mu nie domaga i to właśnie jak kolega pisał powyżej EGR czy standardowo turbina. Silnik fajnie chodzi ale jest dosyć delikatny i wrażliwy na paliwo.
Benzyna za to ,to "jak się trafi" ale generalnie nie ma aż takich kłopotów jak z dieslami i jeśli wystąpią,to nie są aż tak drogie w naprawie jak w przypadku dci.
Sam mam benzynę z sekwencją i cewkę (1 szt juz musiałem wymieniać) Koszt cewki np przyzwoitej jakości BERU,to 160-170 zł. BOSCH 135 zł.,a chińszczyzna 90-100 zł. Na tym elemencie nie warto w Renault oszczędzać. Kupiłem BERU. :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5246
Zdjęcia: 27
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 15:51

Też skłaniałbym się ku benzynie, u diesli awarie są z reguły rzadsze, ale też dużo bardziej kosztowne.
Geniodekt
Moderator - Katalog samochodów
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Samochody terenowe - do połowy lat 70 Samochody terenowe - do połowy lat 70
    Historia pojazdów mogących poruszać się w trudnych warunkach drogowych, czy wręcz po bezdrożach, jest tak stara, jak same wehikuły napędzane silnikami, takimi czy innymi. Pierwsze „samojazdy” – jak ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód