Dylemat Renault Megane II

Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 07:40

Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały dylemat co do kupna Renault Megane II. Nie wiem co wybrać. Czy diesel czy benzynę + gaz. Przebieg miesięczny będzie oscylował w granicach 600 - 700 km. W mieście w ogóle nie będzie użytkowany. Głównie w trasie. W jedną stronę mniej więcej 70 - 80 km. Proszę o pomoc.
kajbaj
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Cze 2013, 07:37
Prawo jazdy od: 07 09 1990
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 08:52

W silnikach benzynowych najbardziej kłopotliwe i kosztowne są awarie cewek zapłonowych. Dodatkowy problem stanowi ich mała odporność na wilgoć. W deszczowe dni mogą powodować przerwy w pracy silnika. Niezbyt trwałe są również mechanizmy odpowiedzialne za zmiany faz rozrządu. Grzechem głównym turbodiesli jest mała odporność na paliwo kiepskiej jakości. Tankowanie na stacjach benzynowych o wątpliwej reputacji może skończyć się poważnymi usterkami układu wtryskowego. Trzeba też liczyć się z niedomaganiami turbosprężarek i zaworów recyrkulacji spalin, a także z awariami dwumasowych kół zamachowych. Te ostatnie są szczególnie kosztowne. By uniknąć pęknięcia paska rozrządu, a w konsekwencji poważnej awarii silnika, wymianę paska trzeba przeprowadzać wcześniej, niż zaleca instrukcja (po 90 zamiast po 120 tys km)

http://www.motofakty.pl/artykul/renault-megane-ii-2002-2008.html

Na twoim miejscu skłaniałbym się ku benzynie, nie będziesz robił dużych przebiegów wiec z gazem będzie dobra opcja
lukasdd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 Cze 2013, 08:38
Prawo jazdy od: 18 05 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 Tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 13:49

Również potwierdzam skłonności ku benzynie. Szwagier ma DCI i stale mu nie domaga i to właśnie jak kolega pisał powyżej EGR czy standardowo turbina. Silnik fajnie chodzi ale jest dosyć delikatny i wrażliwy na paliwo.
Benzyna za to ,to "jak się trafi" ale generalnie nie ma aż takich kłopotów jak z dieslami i jeśli wystąpią,to nie są aż tak drogie w naprawie jak w przypadku dci.
Sam mam benzynę z sekwencją i cewkę (1 szt juz musiałem wymieniać) Koszt cewki np przyzwoitej jakości BERU,to 160-170 zł. BOSCH 135 zł.,a chińszczyzna 90-100 zł. Na tym elemencie nie warto w Renault oszczędzać. Kupiłem BERU. :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5292
Zdjęcia: 27
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 15:51

Też skłaniałbym się ku benzynie, u diesli awarie są z reguły rzadsze, ale też dużo bardziej kosztowne.
Geniodekt
Moderator - Katalog samochodów
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików
    Pyłki są zmorą nie tylko alergików, ale także kierowców bez względu na to, czy są na nie uczuleni czy nie. Dlaczego? Pyłki osadzające się na szybach samochodu potrafią ograniczać pole widzenia, a jazda w takich ...
    Potrzebna edukacja na temat systemów bezpieczeństwa czynnego Potrzebna edukacja na temat systemów bezpieczeństwa czynnego
    Producenci samochodów przewidują, że w ciągu najbliższych lat na rynku pojawią się zaawansowane systemy zautomatyzowanego prowadzenia o znacznie szerszym działaniu niż obecnie. Jednak nowe badania pokazują, że wielu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Mets 22 - Plan Roadster, 1912 rok, przód
      Targi AutoSalon i AutoSerwis
      Ferrari 458 Italia, silnik