Dziwne szuranie podczas pracy silnika.

20 Maj 2016, 14:42

Hej, ostatnio zauważyłam że podczas pracy silnika, i na luzie i podczas jazdy słychać Szuranie,dość głośno i wyraźnie, jak by coś ocierało, ale słychać tylko na zewnątrz,w środku auta nie, no że chyba uchylimy szybę, macie jakiś pomysł, co ZNOWU tam sie dzieje? Renault Laguna II, 2001, 1.6
karolina1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 12 2015
Auto: Renault Laguna II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Maj 2016, 23:16

karolina1994 napisał(a):podczas pracy silnika, i na luzie i podczas jazdy słychać Szuranie,dość głośno i wyraźnie, jak by coś ocierało
Słychać to cały czas czy są np. przerwy?
Masz klimatyzację? Działa sprawna jest?
Posłuchaj w okolicy alternatora.

Czy dodając gazu na postoju szura głośniej, przestaje co się dzieje?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 06:47

Słychać cały czas,jedynie przy wyższej prędkości trochę mniej.Klima jest ale nie działa, to akurat kolejny problem w samochodzie, bo klima była nabijana i odgrzybiana a i tak czynnik wywaliło z niej, co do tego szurania byłam już u znajomego mechanika, poszła rolka i pasek, ale powinnam wymienić cały rozrząd, i tak zrobię :angry:
karolina1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 12 2015
Auto: Renault Laguna II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Maj 2016, 08:46

karolina1994 napisał(a): do tego szurania byłam już u znajomego mechanika, poszła rolka i pasek, ale powinnam wymienić cały rozrząd, i tak zrobię
Ok, czyli już wiesz w czym problem. Jak rozrząd nie wiesz kiedy był wymieniany to lepiej to zrobić i mieć spokój na kolejne 50 - 60 tyś. km. Dodatkowo przy takiej wymianie warto wymienić pompę wody.

karolina1994 napisał(a):Klima jest ale nie działa, to akurat kolejny problem w samochodzie, bo klima była nabijana i odgrzybiana a i tak czynnik wywaliło z niej
Rozumiem, że układ jest nieszczelny i klima nie powinna przejść testu szczelności, a co za tym idzie nie powinna zostać nabita. Nieszczelność powinna zostać usunięta i dopiero cały układ powinien zostać nabity, ale to powinni zrobić ci co serwisują klimę i ją nabijają, powinni poinformować Cię o takiej nieszczelności i wtedy decyzja należy do właściciela samochodu czy wykonuje taką naprawę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brytyjczycy wybrali najlepszą hybrydę
    Brytyjski portal Auto Trader przyznał Lexusowi NX 300h tytuł najlepszego samochodu hybrydowego na brytyjskim rynku. Nagroda została przyznana w ramach plebiscytu 2020 New Car Awards. Najlepszy w ogólnym rankingu W ...
    Toyota Corolla AE86 "Hachi-Roku" (1983–1987)
    To najsłynniejsza, kultowa odmiana. Uwieczniono ją nawet w japońskiej mandze, a następnie w serialu anime, "Initial D". To historia młodego chłopaka, który przeżywa swoje przygody za kierownicą tylnonapędowego modelu ...