Dziwny pisk - gdy dodam więcej gazu coś gdzieś piszczy

Dziwny pisk - gdy dodam więcej gazu coś gdzieś piszczy

09 Lis 2013, 17:33

Witam posiadam Seata Ibize 1.4 1997 r.
Mój problem polega na tym iż gdy powoli jade jest wszystko okej , otóż gdy dodam więcej gazu coś gdzieś piszczy tylko nie mogę zdiagnozować co to jest . Autko stało się słabsze ponieważ dodam cały gas a nie ma tej mocy co powinno mieć proszę pomóżcie czy ktoś takie coś kiedyś miał .
szolcuss
Nowicjusz
 
Posty: 31
Rejestracja: 14 Lip 2013, 10:57
Auto: Nie mam

Re: Dziwny pisk - gdy dodam więcej gazu coś gdzieś piszczy

17 Lis 2013, 18:42

Całkiem możliwe że kończy się sprzęgło.Może zaczyna się ślizgać.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 694
Rejestracja: 17 Lut 2011, 22:17
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Dziwny pisk - gdy dodam więcej gazu coś gdzieś piszczy

10 Sty 2014, 00:50

pisk powoduje pasek lub sprzeglo. pasek bylo by slychac np kiedy by dostal wody np. w mgliste dni kiedy zbiera sie rosa ale zas sprzeglo to juz odkladaj 600 zl. mozna jeszcze zrobic inaczej i ciac koszty ( spytaj mechanika co jest w bardzo zlym stanie tarcza czy docisk te 2 elemety najmocniej ze soba graja) zazwyczaj tarcza wyciera sie duzo mocniej niz docisk, na docisku masz takie punkty scierne w postaci kropek - one moga byc w dobrym stanie ale tarcza zjechana docisk mozna zostawic stary jezeli nie zamierza sie latac autem dluzej niz 3 czy 4 lata (zalezy jak mocno jest wytarty i jak bardzo mechanik bedzie chcial z ciebie zedrzec) gdyz za rozlozenie kasuja zawsze jednakowo wiec po co rozkladac 2 razy i naciagac sie na niepotrzebny koszta lecz wymiana wszystkich czesci a jest ich chyba 3 jesli dobrze pamietam wyniesie cie 700 zl czy 800 zalezy od modelu auta jednorazowo z robota i wtedy masz spokoj ale nie kazdego stac np mnie nie tak rzucac taka waluta
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Rejestracja: 03 Maj 2013, 13:55
Prawo jazdy od: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Dziwny pisk - gdy dodam więcej gazu coś gdzieś piszczy

10 Sty 2014, 00:57

szolcuss napisał(a):Autko stało się słabsze ponieważ dodam cały gas a nie ma tej mocy co powinno mieć proszę pomóżcie czy ktoś takie coś kiedyś miał .


To znaczy że wkręca się na obroty ALE nie przekłada tego na koła czy że nie chcę się wkręcać/robi to niechętnie??? Jaki to jest pisk??? Jak odpalisz samochód, skręcisz kierownicą na max. i wtedy zaczniesz ruszać to wystąpi??? Najpierw sprawdź stan paska klinowego, w końcu to 5 minut patrzenia pod machę.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Dziwny pisk - gdy dodam więcej gazu coś gdzieś piszczy

22 Sty 2014, 09:29

podsyłam ciekawy artykuł dotyczący sprzęgła, może coś pomoże

"Wielu mechaników wśród przyczyn obniżonej mocy silnika wskazuje wadliwą sondę lambda czy też rozregulowany silnik. Tymczasem praktyka pokazuje, że podobne symptomy występują również przy ślizgającym się sprzęgle.

Ślizganie się sprzęgła występuje wtedy, gdy moment siły na wale przekracza maksymalne jaki sprzęgło jest w stanie przenieść. Kiedy pomiędzy parami elementów ciernych powstaje poślizg, sprzęgło nie ma szans na poprawną pracę i przenoszenie momentu obrotowego.

Za poślizg sprzęgła odpowiadają różne czynniki, do których zaliczyć możemy uszkodzony docisk, złą regulację systemu sterowania sprzęgła czy w końcu najbardziej powszechne – zużytą tarczę. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy sprzęgło w samochodzie funkcjonuje poprawnie, warto sprawdzić to samodzielnie.

W tym celu zasiadamy za kierownicą samochodu i zaciągamy maksymalnie hamulec ręczny (możemy dodatkowo podłożyć kliny zabezpieczające pod koła). Uruchamiamy silnik, naciskamy pedał sprzęgła, wrzucamy „czwórkę”, i tak dociskamy pedał gazu, aby osiągnąć około 3 tysięcy obrotów silnika. Następnie puszczamy pedał sprzęgła i sprawdzamy co się dzieje.

Są dwie opcje – albo silnik zgaśnie, albo obroty się zmniejszą. Jeśli silnik zgaśnie, wszystko jest w jak najlepszym porządku – sprzęgło jest sprawne. Z kolei zmniejszenie obrotów świadczy o tym, że sprzęgło się ślizga.

Jeśli nasze testy wypadną niekorzystnie, powinniśmy jak najszybciej udać się do warsztatu, aby mechanik mógł dokonać oględzin i postawić ostateczną diagnozę. Być może wystarczy jedynie regulacja luzów, bardzo prawdopodobna jest jednak konieczność wymiany sprzęgła. W takim przypadku eksperci zalecają wymianę całego kompletu, a więc tarczy, docisku i łożyska oporowego. Warto zwrócić uwagę także na wysprzęglik centralny.

Zadaniem mechanika jest również dokładne skontrolowanie całego układu przeniesienia napędu pod kątem wycieków oleju itp. Niekiedy przyczyną ślizgania się sprzęgła jest nie tyle co zużycie się okładzin ciernych, a właśnie wycieki w okolicy sprzęgła.

Przy wyborze sprzęgła powinniśmy kierować się przede wszystkim czynnikami jakościowymi, a cenę zepchnąć na dalszy plan. Produkty renomowanych producentów zapewniają nam ponadprzeciętną jakość i trwałość, co przekłada się na komfort eksploatacji, ale także i oszczędność. Każda wymiana sprzęgła to dosyć kosztowna czynność, więc im rzadziej przyjdzie nam jej dokonywać, tym lepiej dla naszego portfela.
"

:ok:
automaniak88
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 20 Sty 2014, 13:36
Prawo jazdy od: 06 06 2007
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Ford
Silnik: benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
    System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami
    Łącząc system 4Control (4 koła skrętne) z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, Renault w skuteczny sposób skoordynowało działanie dwóch kluczowych elementów z punktu widzenia zachowania samochodu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006