E90 - naprawa czy sprzedaż?

22 Lut 2017, 08:52

Jeżdżę obecnie BMW E90 z początków produkcji. Mam go od roku. Do zrobienia mam:
- automatyczną skrzynię biegów
- maglownicę
Z mniejszych rzeczy:
- ogrzewanie tylnej szyby
- tuleja z tyłu
- pilot centralnego zamka
Do tego teraz mnie czeka wymiana olejów.
Koszt naprawy wszystkiego to przynajmniej 5 tys. W auto włożyłem ok 2 tys przez ostatni rok. Przeraża mnie ile mam do roboty.
Silnik to 2 litrowy diesel o mocy 163 KM. Rocznie robię do 15 tys. Zastanawiam się czy jest sens naprawiać mi ten samochód... Głównie jeżdzę po mieście i tak. Wolałbym benzynkę. Problem jest taki, że to naprawdę piękna sztuka.
Boję się, że zaraz posypie się turbina, wtryski itp. Przebieg 270 tys. Na dodatek samochód jest z DPF.
Mam do wyboru:
1) Naprawić BMW. Włożyć 5 tys. i mieć nadzieję, że będzie już niezawodne auto. Albo i nie...
2) Sprzedać BMW po taniości za ok 20tys (nie będę kłamał, że igła), dołożyć kilka tys. i kupić coś jakiegoś kombi/hatchbacka jak np. Mondeo mk4/Laguna III itp. w benzynie(!)

Co byście mi doradzili? Jestem w kompletnej kropce
sontur
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 02 01 1917
Auto: e90

22 Lut 2017, 10:02

Szczerze mówiąc to faktycznie jesteś w kropce. Bo zakładając że naprawisz za 5k i tak gwarancji nie masz że zaraz coś nowego nie padnie. Z drugiej strony i tak nie masz pewności na jaką "igłę" trafisz kupując nową benzynę.

Niemniej jednak, z uwagi na to że głównie po mieście jeździsz, to skłaniałbym się ku wymianie na benzynę.
kalam
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 16 06 1995
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

22 Lut 2017, 10:16

Przecież to normalne wydatki przy posiadaniu BMW - to nie tani kompakt, że naprawy będą po 200zł ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lut 2017, 10:17

Mądry Polak po szkodzie, jak to mówią.
Jeśli jeździsz po mieście, to prędzej czy później wycięcie DPF Cię czeka, tu nie ma co ukrywać. Kiedy? Nie widać w ilu % jest zapchany.

Sprzedawać szkoda, bo ładne auto itp, gdyby była pewność że wsadzisz 5 tyś i masz spokój na 2 lata - ale tej pewności nie ma.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lut 2017, 10:31

Dla mnie temat jest zwykły czyli zwykłe BMW i zwykłe naprawy... zmiana na następne BMW raczej dużo nie pomorze bo jak policzysz starter + ryzyko wtopy tanio nie będzie.
A co do samych napraw to jeżeli ma być 5k razem ze skrzynią to bidy nie ma. Za chwile będą do zrobienia wtryski i turbo+zaworki wokół niej więc poleci następne 5k.
p.s.
Teraz pewnie uaktywni się 959 pod nowym nikiem ciekawe co doradzi w nawiązaniu do Fiata 125p :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lut 2017, 10:35

To 12-letnie, używane auto projektowane już przez księgowych, a nie inżynierów i takie usterki są tu sprawą normalną. Kosztowo naprawa pewnie wyjdzie nieco drożej niż 5k, jeśli masz zamiar wykonać ją porządnie . Pamiętaj, że nawet jak naprawisz to, co masz teraz do naprawienia za chwilę znowu się coś popsuje, tym bardziej, że bardzo źle dobrałeś sobie samochód do warunków, w których go użytkujesz.
Nie spodziewaj się jednak, że po zmianie samochodu problemy się skończą. W swoim 10-letnim kompakcie uchodzącym za wzór bezawaryjności też już remontowałem skrzynię biegów i wymieniałem maglownicę, a we wszystkie naprawy przez prawie 3 lata włożyłem niecałe 10 tys. zł. Niedługo po raz trzeci będę wymieniał łożyska amortyzatorów (średnio na wrocławskich dziurach wytrzymują mi 15 tys. km). Tak się teraz projektuje samochody :D
Pogoń dziada i kup samochód jakiejś popularnej marki z silnikiem benzynowym - będzie mniej rzeczy do popsucia się i ceny napraw (których nie ominiesz!) będą niższe.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowa Toyota Yaris na polskim rynku
    Hybrydowa wersja miejskiej Toyoty Yaris w szybkim tempie zdobyła sobie uznanie polskich kierowców. Od debiutu w czerwcu br., polscy klienci zamówili już 292 sztuki Yarisa Hybrid. Plan sprzedaży Toyota Motor ...

22 Lut 2017, 10:38

Z kosztami części można się pogodzić i byłem na to przygotowany, ale nie z ilością awarii.
sontur
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 02 01 1917
Auto: e90

22 Lut 2017, 11:08

sontur napisał(a):Z kosztami części można się pogodzić i byłem na to przygotowany, ale nie z ilością awarii.

Ta ilość awarii nie jest jakoś super wyjątkowa dla BMW ... zobacz sobie ostatnio był tu temat e39 jak jeden z forumowiczów wymienił zestaw bolączek tego auta to musiałbym jeździć swoim samochodem jakieś 100lat żeby dobrnąć do takiego wyniku :D a wiesz co było na sam koniec przerażające że i tak skwitował że to jest "porządne auto"...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lut 2017, 11:17

szybki napisał(a):Ta ilość awarii nie jest jakoś super wyjątkowa dla BMW ...


Napisałbym nawet, że jak na BMW trafił się autorowi wyjątkowo bezawaryjny egzemplarz. Jak mawiał mój kolega E90 bardzo fajne auto, ale nigdy nie wiesz czy dojedziesz do celu :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Lut 2017, 12:34

Aż tak źle z tymi E90? Nie żeby coś, ale to auto premium i "dosyć" drogie... Swoją Megi nie bałbym się teraz jechać nad morze (akurat immo mi padło, ale zostało wycięte + emulator i będzie ok na wieki) a mechaniczne jest sprawne.

A tu E90 może nie dojechać? Czy się podśmiechujecie? :P
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lut 2017, 14:38

galakty napisał(a):A tu E90 może nie dojechać? Czy się podśmiechujecie?


Znam kilku właścicieli E90, w pełni zadowolony był tylko jeden (mój kuzyn), ale w momencie, kiedy po raz trzeci w zeszłym roku musiał wracać z trasy na lawecie stwierdził, że może starczy tej "radości z jazdy" :D
Ogólnie jak się nieco wgryzie w temat okazuje się, że nie ma tam żadnego silnika, który można polecić z czystym sumieniem - każdy po jakimś czasie cieknie, nie trzyma parametrów, a to padnie jakaś cewka, łańcuch się rozciągnie, zdechnie valvetronic, pompa wody, zaczną klekotać popychacze, coś sobie będzie tykać przy nagrzewaniu się silnika... :D Bardzo, ale to bardzo długo by opowiadać.
Dlatego ja nowożytne premium omijam, nie wydam na nówkę, która błyskawicznie traci na wartości kilkuset tysięcy, bo wolę takie pieniądze gdzieś zainwestować. No a używane premium to już naprawdę zabawa dla bogatych :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Lut 2017, 16:18

sontur napisał(a):Jeżdżę obecnie BMW E90 z początków produkcji. Mam go od roku. Do zrobienia mam:
- automatyczną skrzynię biegów
- maglownicę
Z mniejszych rzeczy:
- ogrzewanie tylnej szyby
- tuleja z tyłu
- pilot centralnego zamka
Do tego teraz mnie czeka wymiana olejów.


Albo kupiłeś zajechanego składaka albo po prostu masz pecha ale nie ma co rozpaczać...
Co dokładnie masz ze skrzynią? Jak to E90 z początków produkcji to obstawiam, że jest to ZF6HP19 czyli dość idiotoodporna konstrukcja. Najczęściej pada konwerter, który warto regenerować a koszt to 700-900zł. Ostatnio kupel robił ale co prawda w siódemce z 2003r.
Magiel też zregenerujesz nie drogo a używek często z gwarancją nie brakuję choć polecam regenerować.
Ogrzewanie tylnej szyby to nie droga sprawa z resztą bez ogrzewania idzie żyć.
E90 nie jest już tak bezawaryjne jak prawdziwe BMW jednak nie bardziej awaryjne od innych popularnych marek.
To już Twój wybór albo naprawiać porządnie i jeździć albo robić po taniości i pchnąć dalej.
Może czas zastanowić się nad starszym bmw, które było jeszcze projektowane tak by się nie psuło i nie kumulowało niepotrzebnych kosztów?
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

23 Lut 2017, 10:21

@galakty
Swoją dojechałem i do Włoch, także się da.

@kirin88
Koszt regeneracji w ZF, to 1200zł, wyjąć i włożyć - 1000, przy okazji wymiana oleju w skrzyni ponad 1000. Razem ponad 3 tys.
Maglownica 850zł
sontur
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 02 01 1917
Auto: e90

23 Lut 2017, 13:51

kirin88 napisał(a):Może czas zastanowić się nad starszym bmw, które było jeszcze projektowane tak by się nie psuło i nie kumulowało niepotrzebnych kosztów

Trzęsie mnie jak tego gostka od turbosprężarki, kiedy czytam takie brednie. Stare, czy nowe psuje się tak samo. Kwestia szczęścia i ewentualnie przebiegu. Najwyżej w nowym jest więcej części ulegających zużyciu.

Moja rada -napraw i jeździj dalej. To nie jest kwota naprawy na połowę wartości samochodu tylko 15%. Jak nie możesz tego dźwignąć to sprzedać i czas pomyśleć o czymś tańszym.
Crankshaft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Panamera
Silnik: 4.0
Paliwo: Diesel

23 Lut 2017, 17:42

BMW jest świetne w momencie zakupu, troszkę inaczej sprawa wygląda w momencie, w którym dochodzi do wizyty w serwisie. Sam bym myślał o bmw w roczniku 2008+ w momencie, w którym moja pensja skoczyłaby przynajmniej dwukrotnie ;) Nie sztuką jest wydać na samochód, ale po zakupie go utrzymać na dostatecznym poziomie jakościowy. A za moją lagunę ładną e60 już bym miał ;)

Ja bym naprawiał, "nowy" używany samochód nie da Ci jakiejkolwiek gwarancji. W tym momencie znaleźć sztukę naprawdę godną polecenia to sztuka ;)
erde
Początkujący
 
Posty: 72
Prawo jazdy: 16 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus IS250
Silnik: 2.5 208KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010