Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

16 Mar 2011, 22:10

Dlaczego 1.9 SDI pali miej niz 1.9 TDI ? No Dlaczego ????

Przestań się kompromitować ;-)
Ostatnio edytowany przez AreBie, 16 Mar 2011, 22:11, edytowano w sumie 1 raz
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

16 Mar 2011, 22:10

A ja tak spytam po jaką cholere zaczeła sie ta cała dyskusja odnośnie spalania?Wniesie to coś do tematu?Bo moim zdaniem nie,autor tematu chce żeby mu doradzić ale jak narazie sobie pewnie myśli a dam se spokój niech sie kłucą kto ma racje :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

16 Mar 2011, 22:14

"Turbo żyje, turbo pije".
Zgodzę się z tym, że silnik turbodoładowany może palić mniej niż wolnossący ale o tej samej mocy a nie pojemności.
Wiem z doświadczenia, że np. 1.2 TCE czy 1.2 TSI palą mniej niż wolnossące 1.6 ale już np. 2.0 kompressor wcale nie pali mniej niż typowa dwulitrówka z tym, ze będzie jeździł od niej znacznie sprawniej.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Mar 2011, 22:15

Kierowcy na autocentrum chcą pokazać że ich potwory są paliwożerne :mrgreen: Zresztą ciekawe skąd wzięło się powiedzenie "turbo żyje, turbo pije" skoro turbiny spalają mniej.
Miałem okazję przejechać się klasą C 230K 193KM a chwilę później Passatem B5 VR5 i różnica ok 20KM ale o wiele fajniej jechało się klasą C, pewniej się czułem w zakręcie, przód nie próbował kombinować ani nurkować.

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:21 ]
karolek26 napisał(a):Może Ford Mondeo? Fajny samochodzik, pali może trochę więcej ale za to przy 18 tys. zł możesz mieć auto z 2002-2003 r. a nie BMW czy Audi z 1999 r. ;)

np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tylko czy auto z 2003r. będzie w lepszym stanie niż klasa E/Seria 5 z 1998r.? Niekoniecznie. Inne materiały i tworzywa. Galaxy 2004r. GHIA, twarde plastiki, na desce - zdecydowanie E klasa ma fajniejsze w dotyku, w Galaxy pseudo alu schodzi z kierownicy i zostaje kremowy plastik, znikają linie na wyświetlaczu Volkswagena w Mercu nie mam tego problemu, nic się nie przeciera, Mondeo z 2003r. niestety podobnie jak Galaxy. :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2011, 22:37

Tylko czy auto z 2003r. będzie w lepszym stanie niż klasa E/Seria 5 z 1998r.? Niekoniecznie. Inne materiały i tworzywa. Galaxy 2004r. GHIA, twarde plastiki, na desce - zdecydowanie E klasa ma fajniejsze w dotyku, w Galaxy pseudo alu schodzi z kierownicy i zostaje kremowy plastik, znikają linie na wyświetlaczu Volkswagena w Mercu nie mam tego problemu, nic się nie przeciera, Mondeo z 2003r. niestety podobnie jak Galaxy. :wink:[/quote]

Wiesz, faktem jest że Mondeo robi się duże przebiegi więc się zużywa. Oczywiście Mercedes to marka kierująca się innymi priorytetami niż Ford. No i zależy co kto woli: młodsze czy starsze ale sprawdzone auto.
karolek26
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Piastów

16 Mar 2011, 22:54

Zgadzam się z AreBie i Jogi, SEBA TDI po raz kolejny pisze bzdety na forum, jestem zaszokowany, iż nie otrzymał jeszcze ostrzeżenia za poziom swojej merytoryki. Z resztą ten nick chyba wiele wyjaśnia...

Co do tematu - od siebie polecam E39 523i z gazem sekwencyjnym, auto bardzo wygodne na trasę, do tego optymalny motor.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Twizy w Łazienkach Królewskich
    Renault Twizy zostało zaprezentowane przy hipodromie w Łazienkach Królewskich, w czasie finałów zawodów jeździeckich w skokach przez przeszkody. Twizy daje początek nowej epoce pojazdów elektrycznych, ...

16 Mar 2011, 23:40

Jasiek90 napisał(a):2.0 kompressor wcale nie pali mniej niż typowa dwulitrówka z tym, ze będzie jeździł od niej znacznie sprawniej.
hmm... a co ma kompresor do turbo????????????/ to calkiem inne doladowanie, calkiem inna charakterystyka pracy i calkiem inne spalanie

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:42 ]
Jogi4x4 napisał(a):skąd wzięło się powiedzenie "turbo żyje, turbo pije" skoro turbiny spalają mniej.
gdzies slyszal, ale nie wie o czym....
Z tyego co jak wiem o tym powiedzeniu to chodzi o olej-slyne turbo przy szalenstwie wciaga olej nawet i litr na godzine pilowania non stop czy nowe czy stare. Zasada dzialania turbo to tlumaczy.

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:46 ]
jiGsaw napisał(a):Z resztą ten nick chyba wiele wyjaśnia...
hm....ciekawe co twoj wyjasnia??
To nicka jak kazdy inny czyli to co pierwsze wpadlo do glowy i bylo dostapne.

Procz tdi Mam tez 1.9 CDTI oraz 2.2DTI, od tygodnia pojawilo sie tez polo 1.0E wiec nie stronie od innych aut niz TDI i pasaty;) ale zapomnialem ze forumowicze znaja wszystkich lepiej niz oni siebi samych i wiedza o nich wiecej-rdzennie polski.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

17 Mar 2011, 06:17

Tak turbo pali mniej ale tylko i wyłącznie w przypadku PSJ gdzie trzyma się auto na obrotach takich że nawet się nie załączy :P
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2011, 07:55

Jogi4x4 napisał(a):Dobra to wytłumacz dlaczego silnik RD28 w porównaniu z RD28T (Patrol) pali mniej, nie są to duże różnice ale jednak wolnossak pali mniej, i nie powiesz mi że auto które ma opony o szerokości 10.5"(cala) będzie palić tyle samo co o szerokości 12.5"
Najlepiej też uturbione motory gasić zaraz po zakończeniu jazdy, po co czekać na wychłodzenie turbiny, zawsze 100ml paliwa zaoszczędzone :mrgreen:
wszystko zależy od bieżnika :mrgreen:
ostatnio przesiadając się z 10,5 cali (szerokość) na 12,5i zwiększając średnice kołą z 34 na 35 obniżyłem spalanie o jakieś 7 litrów :mrgreen: więc wiesz :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Mar 2011, 08:38

Seba TDI napisał(a):
Jasiek90 napisał(a):2.0 kompressor wcale nie pali mniej niż typowa dwulitrówka z tym, ze będzie jeździł od niej znacznie sprawniej.
hmm... a co ma kompresor do turbo????????????/ to calkiem inne doladowanie, calkiem inna charakterystyka pracy i calkiem inne spalanie

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:42 ]
Jogi4x4 napisał(a):skąd wzięło się powiedzenie "turbo żyje, turbo pije" skoro turbiny spalają mniej.
gdzies slyszal, ale nie wie o czym....
Z tyego co jak wiem o tym powiedzeniu to chodzi o olej-slyne turbo przy szalenstwie wciaga olej nawet i litr na godzine pilowania non stop czy nowe czy stare. Zasada dzialania turbo to tlumaczy.

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:46 ]
jiGsaw napisał(a):Z resztą ten nick chyba wiele wyjaśnia...
hm....ciekawe co twoj wyjasnia??
To nicka jak kazdy inny czyli to co pierwsze wpadlo do glowy i bylo dostapne.

Procz tdi Mam tez 1.9 CDTI oraz 2.2DTI, od tygodnia pojawilo sie tez polo 1.0E wiec nie stronie od innych aut niz TDI i pasaty;) ale zapomnialem ze forumowicze znaja wszystkich lepiej niz oni siebi samych i wiedza o nich wiecej-rdzennie polski.


Turbodoładowany silnik ma wyższą sprawność, to prawda, ale to ma się nijak do spalania. Spalić może mniej tylko w pewnych, ściśle określonych, niemal laboratoryjnych warunkach, w codziennej jeździe spali więcej.

Seba TDI napisał(a):A i jeszcze cos-kolejna wpadka znawcow/ Szerokosc opon ma znaczenie przy maluchy i mocach silnikowych rzedu do 50-60 koni, powyzej 100 jak top w przypadku passatow, czy 2.5 diesli juz jest to nieistotne;)-to tak jako ciekawostke z fizyki podalem.


A to co? Sugerujesz, że fizyka nie dotyczy aut powyżej 100km? :lol: Jak wsadzisz laczki 255 do auta o mocy 150km to będzie podobny efekt jakbyś wstawił liczki 205 do auta o mocy 75km. :roll:

Seba TDI napisał(a):Niestety sprzedaz i zainteresowanie na rynku wtornym maja gdzies twoje zdanie.
Design passata czy audi wewnatrz auta bije na glowe toyoty i inne bmw z tych samych lat, ze juz o mercu nie wspomne-przeciez w nim do 2005 nawet porzadnego radia nie bylo.


Mercedes i BMW oferowały radio z cd do samochodu 20 lat temu, tyle w temacie. Klepiesz takie bzdety, że żal patrzeć. Design passata i audi bije toyoty i BMW... Już sam fakt zestawienia toyoty i BMW obok siebie daje dużo tutaj do myślenia na temat Twojej "wiedzy". Szkoda dalej komentować.

Seba TDI napisał(a):Co wiecej, pozycja za kierownica, dostep do funkcji z fotela pasazera i kierowcy sa idealne wrecz nie tak jak w bmw-auto dla kierowcy a reszta morda w szybe.


Tej wypowiedzi to już kompletnie nie rozumiem. To może przełączniki powinny być z tyłu i druga kierownica też? W samochodzie decydować o wszystkim powinien kierowca - właściciel i mieć jak najłatwiejszy dostęp do wszystkiego, wysoką precyzję, wygodną pozycję za kierownicą, łatwy odczyt itd. Tutaj akurat BMW jest wzorcem od lat.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Mar 2011, 08:50

pomijając jużpolemike czy turbo spali więcej czy mniej itd... powyżej 130 km/h żadne auto nie będzie ekonomiczne :mrgreen:
ani to z dieslem wolnossącym ani to z turbiną, nie mówiąc już o benzynie która powyżej 110-120 pije jak smok :mrgreen:
wszytko co mówicie będzie ok w normalnym użytkowaniu autka ale przy prędkościach rzędu 150 (jak podaje autor) różnicy czy z turbo czy bez turba nie będzie, oba wypiją podobnie ( jedno bo będzi miało turbinę drugie bo słabszym silnikiem będzie pokonywać oþr powietrza spalając więcej paliwa na wysokich obrotach) przy takich prędkościach spalania rzędu 5-5.5 litra nie osiągniesz, prędzej 7,5-8 niezależnie od silnika, w benzynie z LPG 12-14litrów, wszystko zależy od silnika i stylu jazdy, oczywiście tempomatem i równą jazdą trochę ograniczysz spalanie, ale na cuda nie licz,
co ja bym brał?
przy takich założeniach wybrał bym solidnego diesla, na przykłąd C klasse merca w automacie, dlaczego? może i droga w obsłudze, może i nie piękna, ale skonstruowana pod tego typu jazde, spalanie ogarniesz w dieslu w granicach tych 7 litrów a silnik wytrzyma ciut więcej niż większość TDI i innych wynalazków z pod znaku VW i olimpiady :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Mar 2011, 09:10

pocieszny napisał(a):wszystko zależy od bieżnika :mrgreen:
ostatnio przesiadając się z 10,5 cali (szerokość) na 12,5i zwiększając średnice kołą z 34 na 35 obniżyłem spalanie o jakieś 7 litrów :mrgreen: więc wiesz :mrgreen:

Czyli rozumuje że tak, zamieniłes Fedimkę na Boggera lub coś podobnego ale szerokośc wpłynęła na trkację w błocie i lepsze robieie a zwiększenie średnicy o 1" zaskutkowało delikatnym podniesieniem auta więc się nie wiesza :mrgreen: więc jest mniej wtop, więc w którszym czasie pokonujesz tą samą drogę a że mniej wklejania to i spalanie spadło :mrgreen:

[ Dodano: 17 Marzec 2011, 09:17 ]
karolek26 napisał(a):Wiesz, faktem jest że Mondeo robi się duże przebiegi więc się zużywa

Faktem jest iż mój W201 miał ponad 800k przebiegu i środku nic sie nie łuszczyło, nie przecierało (poza fotelem - ale to miał już prawo), nawet nic nie skrzypiało, a autko było z 86r. :mrgreen:

Pozatym auto z turbiną do szaleństwa to miałem 2 - Rockyego 2.8TDi i Gallopera 2.5TDi, do tego znajomi mają Patrole z RD28T, Terrana z 2.7TD itp. auta ciorane w terenie często trzymane do konca i wiesz...jakoś turbiny nie chleja litrami oleju :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2011, 09:30

zmieniłem simexa 34x10,5 na BFG 35x12,5 i dziwnym trafem spalanie spadło z jakichś 18 na 11 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Mar 2011, 09:45

Sugerujecie, że nie da się zejść ze spalaniem poniżej 11l/100km LPG dla Vsr=150km/h , przy aucie z segmentu średniego?

Myśle ze da rade, kto coś zaproponuje.
sunem
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: DL

17 Mar 2011, 10:56

Ale Simexa czy ciężką simexopodobną nalewkę, ciekawe ile wynosi różnica w masie koła :mrgreen: Co Ciebie wogóle skłoniło żeby założyć BFG do Patrola? Jaka różnica w trakcji przy cioraniu?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna