Ekonomiczne, wygodne i trwałe auto 10-15tys.

08 Sty 2017, 18:13

Witam,
w najbliższym czasie przymierzam się do zmiany samochodu. Obecnie jeżdżę Peugeotem 406 1.8 117km 1999r. w benzynie. Samochód mam od ponad roku i mechanicznie wszystko w najlepszym porządku ale z racji, że ma już swoje lata to ruda zaczyna się nim interesować (progi). Sama rdza to nie problem, potrzebuję jednak samochodu jak najbardziej ekonomicznego, którym mógłbym raz, dwa razy do roku zrobić wypad na wakacje (1500 km w jedną stronę) Peugeot pali 8-10l przy trasie z punktu A do punktu B bliskie odległości w terenie poza miastem. Dodatkowo nie jest to na tyle pewny samochód żebym miał odwagę jechać nim w dłuższą trasę. Przechodząc do konkretów tak jak w tytule szukam samochodu ekonomicznego, solidnego,wygodnego i takiego któremu nie straszna trasa raz na czas. Trochę szperałem na forum ale jest tyle różnych opinii i sytuacji, że ciężko mi było zdecydować się na konkretny model. Rocznie robię ok. 15 tys. km przy czym 90% to codzienna trasa 10km do pracy i z powrotem. Do tego dochodzą weekendowe wypady kilka razy do roku po 300km i chciałbym dołożyć dłuższe wypady typu samochodem na zagraniczne wakacje. Myślałem o instalacji LPG ale obserwując obecną sytuację w naszym kraju zaczynam mieć wątpliwości czy to się jeszcze opłaca. Dodatkowo podobno sekwencyjny gaz nie załącza się od razu więc moje 10km do pracy bez korków to zwyczajnie za krótki odcinek. Dodam, że jestem dosyć wysoki i nie wiem w którym samochodzie czułbym się komfortowo a który byłbym zwyczajnie za mały ( pożyczajać od mamy Toyota Yaris nie byłem w stanie przejechać odcinka 100km bez przerw ).
Chciałbym żeby mój przyszły samochód był:
- ekonomiczny
- niezawodny
- tani w utrzymaniu (tanie części i naprawy - najlepiej żeby się nie psuł :))
- w miarę możliwości komfortowy (najlepiej 5 drzwiowy ale niekoniecznie)
- nie musi być demonem prędkości i zapewne nie będzie biorąc pod uwagę, że chciałbym samochodu ekonomicznego ale coś mocniejszego od
Yariski 1.0 65 km itp.
- z solidną blachą ponieważ zamierzam go kupić na dłuższy okres czasu

Dodam, że do tej pory zwracałem uwagę na samochody typu
Honda Civic VII, Corolla, Grande Punto, Suzuki Swift, Focus, Mondeo
Jestem bardzo otwarty na propozycję, ani marka ani wygląd nie są dla mnie najważniejsze. Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
felek48
felek48
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2017, 20:02

Panowie odświeżam, mógłbym liczyć na jakąś poradę ? Pozdrawiam
felek48
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2017, 20:57

Zacznę od wątpliwości związanej z lpg. Gaz będzie się opłacał ,tak jak opłaca się od kilkunastu lat i nic się nie zmieni w tej materii. Proporcje pomiędzy paliwami zostaną zachowane. Czasem tylko w zimie i w okresie grzewczym ,ten gaz zawsze drożeje. Obserwuję to zjawisko od lat ,bo od 14 lat jeżdżę autami na gazie. Im bliżej wiosny tym taniej. Już dziś widziałem gaz na BP za 2,09 ,a zeszłym tygodniu był po ok 2,30. :)

Co do konkretnej marki czy modelu. Z tego co piszesz wynika jasno ,że potrzebujesz najpopularniejszego rozmiaru i powiększonych zdolnościach "weekendowych", czyli... szukasz kompaktu w kombi. Dla mnie to oczywiste.
Od razu w takim razie pytanie ,po co robić rewolucję w życiu ??? Nie lepiej poszukać za kasę którą masz Peugeota 307 w kombi z końcówki produkcji z podstawową benzyną i ją zagazować.?
Przykładowy link poglądowy
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Poza tym naprawdę sporo jest Focusów w tej kasie. To auto zdecydowanie najlepiej się prowadzi i ma najlepsze wnętrze.
Jeśli zaś chciałbyś przede wszystkim tanio jeździć i naprawiać auto ,to szukaj Fabii w kombi. Będzie to mniejsze auto o jeden rozmiar ale ludzi i bagaże przewiezie bez problemu.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sty 2017, 22:59

Odnośnie LPG nie miałbym żadnych wątpliwości gdyby nie te krótkie odcinki z którymi mam do czynienia na co dzień. Może niepotrzebnie się naczytałem, że sekwencja przy zimowych temperaturach włączy się gdy będę w połowie drogi do pracy. Niestety nie mam pewności czy na pewno co roku będzie mnie stać na dłuższe podróże choć takie jest wstępne założenie. Samochód który podałeś naprawdę bardzo ciekawy, aż dziwne że nie zwróciłem na niego wcześniej uwagi. Za tę cenę wygląda świeżo i jest stosunkowo "młody". Swoją drogą znalazłeś bardzo atrakcyjne egzemplarz. Co powiesz na temat Peugeota 407? Ten model też zwrócił moją uwagę. Pisałem, że wygląd nie jest dla mnie najważniejszy i podtrzymuje ale mimo wszystko podświadomie chciałbym żeby samochód mi się podobał a niestety Fabia mnie nie przekonuję. Z Focusem jest wręcz przeciwnie, coś mnie w nim "pociąga" ale mocno boję się o blache. Tym bardziej, że samochód będzie stał pod chmurką
felek48
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2017, 23:17

Może niepotrzebnie się naczytałem, że sekwencja przy zimowych temperaturach włączy się gdy będę w połowie drogi do pracy

Przy takim -10/-15 spokojnie wystarczy ~3km (kiedy jedziesz a nie "stoisz"), zresztą są różnie instalacje i różne ustawienia

407 również ok. Klasa wyżej więc koszty eksploatacji również trochę podskoczą. Zwróć uwagę na przedni zwis tego auta - ciężko manewrować w mieście
Popatrz na vectrę c
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Sty 2017, 09:36

Vectra C jest w obszarze moich poszukiwań :) Co do 407 widziałem, że problem niskiego przodu się ciągle przewija ale moje wypady do centrum to rzadkość więc nie będę tego traktował w kategorii dużej wagi. Przy tym budżecie jak zresztą wiele osób radzi nie będę skupiał się na jednym modelu a na konkretnym egzemplarzu i jego stanie, Podam listę samochodów którymi jestem zainteresowany. Bardzo proszę o ewentualne dopisanie modelu który spełnia moje oczekiwania lub napisanie, który z wymienionych przeze mnie nie jest godny uwagi.

1) Honda Civic VII
2) Toyota Corolla E12
3) Ford Focus Mk2
3) Ford Mondeo Mk3
4) Peugeot 407
5) Peugeot 307
6) Opel Vectra C
7) Volvo S40
8) Audi A4 B6

A co powiecie na temat Toyota Celica VII i Hyundai Couope ? Wiem, że nie mają zbyt wiele miejsca ale póki nie mam dzieci z tyłu mogę wozić ewentualne bagaże :)

Dziękuje bardzo za dotychczasowe posty
Pozdrawiam
felek48
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować się Rajdu Dakar na 130 procent!
    Rajd Dakar to jedno z największych wyzwań dla sportowców. Blisko dwa tygodnie i dziewięć tysięcy km walki w nieznanym terenie, w piekielnym upale i twardej rajdówce, w której trzeba podejmować dziesiątki ...

10 Sty 2017, 12:35

Powszechnie wiadomo ,że "sportowe modele" albo ich usportowione wersje wzięły się w PL z zachodu. W ich przypadkach często są to auta powypadkowe, gdyż z ich osiągów ktoś korzystał i nie był to niemiecki emeryt w kapeluszu... :) Korzystanie z osiągów zwiększa margines kolizji na drodze. Pytanie czy chcesz takie auto ,którym ktoś (być może) jeździł czasem do odcięcia zapłonu??? :roll:
Nie sądzę.
Dobra rada to pozostań przy normalnych (cywilnych) autach. :yes:
Peugeoty 307 i 407 są ok. Jak najbardziej możesz je brać pod uwagę. także Vectra C ,tylko ...że tu będzie trudniej o zadbane ,tanie auto od francuza. A warto zaznaczyć ,że nie koniecznie taka Vectra jest lepsza od 407. Może lepiej trzymać cenę ale i tak nie jest to Audi A6 czy Lexus.
Nadal twierdzę ,że żeby założyć gaz to najlepsza będzie sprawdzona konstrukcja ,która dobrze ten gaz przyjmie. Czyli jak najbardziej Peugeoty . Tutaj zapomnij o Corolli. Co do Focusa z lpg ,to można zaryzykować dobrą i profesjonalną instalkę. Ludzie nimi jeżdżą bez problemu. Co do Mondeo MK III ,to wydaje mi się że wcześniej go pożera rdza od Focusa II.
Z lpg mam spore doświadczenie ,bo takich aut miałem z 10 przez ostatnie kilkanaście lat. W większości dawałem sam gaz założyć. Żadne z tych aut nie miało problemów z lpg.
Nowoczesna normalna sekwencja za 2,5 k przełączy ci na lpg auto w lecie praktycznie po kilkunastu sekundach od uruchomienia auta. Zimą przy minusowej temperaturze w mnie w Stilo przerzuca po ok 2 min. (instalacja KME - Nevo).
Jak płyn chłodniczy osiągnie ok 30 st. silnik przechodzi na zasilanie lpg. Tak jest najczęściej. Weź sobie zimą podnieś maskę i zobacz po odpaleniu jak szybko nagrzewają się poszczególne węże. To naprawdę nie trwa długo. Jeśli coś ci nie będzie pasować ,to diagnosta przełączy ci systemowo na niższą temperaturę przełączenia na gaz. Tutaj niczym się już nie kręci ,tylko zaznacza w systemie sterownika laptopem.
Naprawdę nie ma się czego bać. nie dosyć ,że będziesz taniej jeździł ,to jeszcze za kilka lat , bezproblemowo odsprzedasz auto z gazem. :yes:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sty 2017, 17:03

Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem. Teraz zabieram się za szperanie w ofertach, nie pali się więc wszystko na spokojnie. Póki co rzuciłem tylko okiem i trafiłem np na coś takiego [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] . Zastanawiam się gdzie jest haczyk. Zanim będę jechał na oględziny samochodów pozwólcie że będę co jakiś czas wrzucał konkretne oferty . Niestety jestem zielony w temacie i dla mnie większość ofert wydaje się atrakcyjna. Pozdrawiam
Razie jeszcze dziękuję
felek48
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Sty 2017, 08:10

Ja tam na tych fotkach haczyka nie widzę. A skoro są na wszystko papiery... Jedyną rzeczą która mnie by zastanowiła jest rzeczywista bezwypadkowość. Tutaj szukałbym ewentualnego haczyka.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sty 2017, 20:25

Witam po przerwie. Trochę postudiowałem na temat modeli którymi jestem zainteresowany i skupiam się już teraz na konkretnych silnikach. Wklejam listę samochodów i proszę o ewentualne uwagi (liczę na sugestie typu "nie bierz tego 1.6 skoro 2.0 pali tyle samo a jest znacznie dynamiczniejszy" :)) Teoretycznie mógłbym sam zdecydować co będzie najlepszym wyborem ale wiem, że teoria znacznie różni się od praktyki. Co więcej znalazłem już nawet nie wpisy na forum a "poważne" artykuły w których np. Bmw e46 z R4 w jednym był zachwalany a w drugim mieszany z błotem. Pozdrawiam

Toyota Corolla E12 1.6 110km po 2003r.
Ford Focus Mk2 2.0 145 km
Ford Mondeo Mk3 2.0 145 km
Peugeot 407 2.0 16V 138km lub 1.8
Peugeot 307 1.6 lub 2.0
Opel Vectra C 1.8 122 km (podobno dobry do gazu), 140km po 2005 lub 2.0 T
Citroen C5 2.0 16V 138km lub 1.8
Seat Leon 1.6 105KM lub 1.8T ( Leona nie brałem wcześniej pod uwagę ale ostatnio miałem okazję pojeździć jako pasażer wersją 180km i choć wygląd i wnętrze auta nie powalało to wrażenia z jazdy były bardzo pozytywne )
BMW E46 318, 320 - szczerze po przeczytaniu wielu opinii na temat tego samochodu dalej nie wiem jaki silnik. Wszystkie powyżej 2.0 mnie przerażają być może bezpodstawnie .
Hyundai Coupe 2.0 - to bardziej taki kaprys, jakiś sentyment z dawnych lat
felek48
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Sty 2017, 09:15

Spory rozrzut.
O BMW się nie wypowiem ,bo inni mają większą wiedzę ode mnie ,gdyż się pasjonują tymi autami. Auta te są solidne pod warunkiem znalezienia dobrego egzemplarza. Z resztą ta zasada obowiązuje dla każdego modelu jaki wybierzesz.
Ja już swoje typy opisałem wcześniej.
Co do Leona ,to mechanika ok ,blacha średnio. Znalezienie 1,8T w "pierwszym stanie" będzie trudne a nawet bardzo trudne. Prędzej 1,6 ,tyle że nie będzie to bardzo dynamiczne auto. Do miasta ok ale na trasie z pasażerami ,może mu brakować poweru.
Koledze pomogłem kupić Vectrę C z 2007 właśnie z 1,8- 140 KM i zagazować . Przejechał prawie 90 tys. km. z silnikiem nic się nie dzieje ale za to był kilkukrotny problem z cewką zapłonową. Wymieniał na używane ale każda kolejna padała w krótkim czasie. Dopiero nowa działa bez zarzutu ale kosztuje ponad 600 zł.
W sumie nie jest to najszybszy pojazd mimu tych 140 KM. To moja stara Laguna ponad 20-letnia ze 114 KM i 8-zaworową głowicą ,jest katalogowo szybsza od takiej 140 konnej Vectry C o ponad sekundę do setki...
Nadal twierdzę ,że 307 lub 407 nie są w twoim przypadku najgorszym wyborem.
Może niech teraz ktoś inny się wypowie. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sty 2017, 21:01

Dzięki Artur za szybką i rzeczową odpowiedź. Faktycznie rozrzut dość duży ale w tym budżecie nie chcę skupiać się na 2-3 modelach bo mógłbym kupować samochód jeszcze rok. Lubię i będę wybrzydzał dlatego chcę mieć jakieś pole manewru :)
Zanim zacznę jeździć "do ogłoszeń" będę wrzucał oferty do oceny. Pozdrawiam
felek48
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Sty 2017, 23:19

Z perspektywy posiadacza E46:

-ekonomiczny : Generalnie to nie, ale mocniejsze silniki mają spalanie w stosunku do mocy/osiągów na całkiem przyzwoitym poziomie, szczególnie na trasie
- niezawodny: Generalnie to tak - grubsze awarie się raczej nie zdarzą aczkolwiek można się spodziewać mniej lub bardziej uciążliwych usterek. Dwa silniki - przedliftowy diesel i jeden z trzech małych benzynowych (nie pamiętam który) są bardziej problematyczne.
- tani w utrzymaniu: Nie
- komfortowy: Tak
- osiągi: Zależy jaki silnik, można przyjąć, że 150km jest ok, poniżej trochę słabo, powyżej już dobrze
- solidna blacha: Raczej tak

Co tam jeszcze...kierowca tak do 190cm się zmieści, Z silników powyżej 2L to koszty R6 2,2/2,5/2,8 nie będą odbiegać od R6 2,0.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Sty 2017, 18:44

Dzięki za informację. Odnośnie BMW nie boję się spalania większych silników a kosztów ubezpieczenia. Szczerze przyznam nie wiem jakie są różnice ale ludzie zawsze powtarzali, że powyżej silników 2.0 ubezpieczenie znacznie rośnie. W każdym razie absolutnie nie odrzucam tego samochodu (kolega od niedawna jeździ 1.9 i dość, że mułowaty to pali 10l )
felek48
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Sty 2017, 20:51

Ja też słuchałem tego co ludzie powtarzali dopóki nie zobaczyłem za ile sąsiad ubezpiecza Passata 2,8. Zanim kupiłem BMW szukałem Galanta 2,5, zorientowałem się w cenach ubezpieczeń i też nie były to dużo większe kwoty niż za standardowe auto 2,0.
OC za BMW 2,2 płacę 230zł więcej niż za Lanosa 1,6. Myślę, że skali roku to niewielki koszt.
To tyle jeśli chodzi o ubezpieczenie.
Koszty w E46 nabija przede wszystkim zawieszenie, w dalszej kolejności osprzęt silnika, czasem elektronika. Wiadomo też, że w mocniejszych silnikach hamulce i opony są większe czyli droższe.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001