Fabia 1 1.4 MPI - problem z drugim zapaleniem

Fabia 1 1.4 MPI - problem z drugim zapaleniem

21 Sty 2016, 10:51

Witajcie!

Mam pewien problem, postaram się go dokładnie opisać.
Pierwsze odpalenie mojej Fabii rano idzie gładko, ale potem kiedy się ja zgasi, ponownie nie odpali. Rozrusznik pracuje, po dłuższej próbie zapalenia kiedy cofam kluczyk wyskakuje kontrolka oleju + jej dźwięk. Kilka prób i każda coraz słabsza, Rozrusznik coraz wolniej kręci.
Trzeba jej dać ponad godzinę, żeby odpaliła.
Nie rozumiem tego, dzieje się tak drugi dzień i tylko jak jest zimno. Latem nic :)

Co to może być?

Na początku lutego wyląduje na dłużej u mechanika, ale pierw musi tam dojechać :)
Hypia
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 21 Sty 2016, 10:39
Prawo jazdy od: 04 06 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Skoda Fabia 1
Silnik: 1.4 MPI AZE 44Kw
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Fabia 1 1.4 MPI - problem z drugim zapaleniem

16 Lut 2016, 03:53

Może czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Czy samochód normalnie łapie temperaturę?
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3106
Zdjęcia: 3290
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Fabia 1 1.4 MPI - problem z drugim zapaleniem

16 Lut 2016, 10:35

Hypia napisał(a):Kilka prób i każda coraz słabsza, Rozrusznik coraz wolniej kręci.

Może coś z ładowaniem akumulatora, albo sam akumulator pada? Zima to najlepszy tester akumulatorów. Latem nigdy nie ma problemu, a przyjdzie lekki mrozik i po nocy już jest problem. Ja bym zaczął od kontroli napięcia ładowania, bo to można zrobić samemu, mając zwykły miernik za 8 czy 10 zł. Potem warto sprawdzić wspomniany przez kolegę czujnik ciśnienia oleju i samo ciśnienie oleju.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Fabia 1 1.4 MPI - problem z drugim zapaleniem

16 Lut 2016, 11:29

MotoAlbercik napisał(a):warto sprawdzić wspomniany czujnik ciśnienia oleju i samo ciśnienie oleju.
Dla ciekawości skoda Fabia ma dość specyficzny układ sygnalizacji minimalnego ciśnienia oleju ( kontrolka ) więc
Hypia napisał(a):Rozrusznik pracuje, po dłuższej próbie zapalenia kiedy cofam kluczyk wyskakuje kontrolka oleju + jej dźwięk
tutaj może to być normalnym zjawiskiem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2182
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy! Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
    Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód