Falowanie obrotów a świece

Falowanie obrotów a świece

26 Cze 2011, 15:41

Mam fabie 1,4 MPI 68kM. Według zaleceń producenta świece zapłonowe powinny mieć 1 elektrodę masową. Ja mam aktualnie świece 3 elektrodowe masowe. Czy to może być przyczyną falowania obrotów. Falowanie obrotów polega na spadku obrotu o jakieś 100 w postaci kichnięć na biegu jałowym. Samochód wkręca się na obroty dobrze, przyśpiesza dobrze. Nie szarpie. Problem tylko na biegu jałowym.

3 elektrodowe są zalecane do silników 1,4 MPI 60kM a nie do 68kM. Auto nie ma LPG.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Rejestracja: 30 Sty 2007, 21:59
Miejscowość: z daleka

Re: Falowanie obrotów a świece

26 Cze 2011, 16:09

ja to bym podłączył samochód pod komputer i sprawdził czy nie wyskoczy jakiś błąd.
p000023
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Cze 2011, 13:07
Auto: Golf 3

Re: Falowanie obrotów a świece

26 Cze 2011, 16:54

Był podłączany. 0 błędów. Do tego czyszczona i adaptowana przepustnica.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Rejestracja: 30 Sty 2007, 21:59
Miejscowość: z daleka

Re: Falowanie obrotów a świece

26 Cze 2011, 20:14

spróbuj wyczyścić ZAWÓR EGR i spróbuj wyczyścić nagar na przepustnicy +kolektorów lub usterka układu biegu jałowego albo uszkodzony został jeden z czujników a także może jest nieszczelność
powodów jest dużo
qweaty
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 26 Paź 2010, 15:34
Miejscowość: kraków

Re: Falowanie obrotów a świece

26 Cze 2011, 20:55

Zobaczę z tym EGR przepustnica była czyszczona. Czujnik żaden nie pad bo by błąd na diagnostyce pokazał się.

Ale proszę odpowiedzieć na główne pytanie o świecach
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Rejestracja: 30 Sty 2007, 21:59
Miejscowość: z daleka

Re: Falowanie obrotów a świece

26 Cze 2011, 21:03

zużyte świece zapłonowe, źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu lub mocno zanieczyszczony filtr powietrza też mają wpływ na obroty lub trzeba ustawić obroty biegu jałowego. a te świece mogą nie pasować
qweaty
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 26 Paź 2010, 15:34
Miejscowość: kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Renault 19 – historia modelu Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...

  • Re: Falowanie obrotów a świece

    27 Cze 2011, 06:33

    Jak masz cewkę zapłonową czy to pojedynczą czy listwę obejrzyj dokładnie czy nie ma przebicia na osłonach gumowych. Swiece zużyte także będą skutkowały nierównomierną pracą, "kichaniem"
    Co do świec to czy to 3 czy jedno elektrodowe to z fizyki wiadomo że łuk elektrtyczny "odpala" w jednym miejscu, wielo elektrodowa ma po prostu wiecej możliwości do których następuje wyładowanie. Jedno np. w przypadku wypalenia czy zalania nie bedzie miała alternatywnej drogi dla łuku i bedzie on wyładowywał w miejscu gdzie będzie miał najmniejszą rezystancję do masy.
    arciasty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1013
    Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
    Miejscowość: koluszki

    Re: Falowanie obrotów a świece

    27 Cze 2011, 09:55

    Zastanawiać się to można długo co może dziać się z samochodem. myślę że powinna pomóc Ci tutaj wizyta w jakimś serwisie chociażby w POL-MOT Auto.
    p000023
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 26 Cze 2011, 13:07
    Auto: Golf 3
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006