Fiat 126p Rdza i jakie koszty

03 Paź 2015, 22:43

Witam

Tak jak mówiłem mam już tego fiata załatwionego. Niestety ostatni raz go widziałem 2 lata temu i dopiero po tym czasie dziś go dokładnie przejrzałem. Niestety ale auto ma zdrową blachę wszędzie oprócz końców progów przy przednich kołach. Przy obu stronach auta rdza jest taka ,że się sypie w rękach. Ale tylko progi dalej nie ma. Przypuszczam ,ze jak auto 20 lat temu jeździło to nie oczyszczono go dokładnie z soli i sól go wtedy w tych 2 miejscach zeżarła. Co z tym można zrobić ? Czy orientuję się ktoś w kosztach ?
tomkusi1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Fiat 126p
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Paź 2015, 13:36

Ma ktoś jakiś pomysł ?
tomkusi1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Fiat 126p
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

05 Paź 2015, 09:45

Podjedz do blacharza, on zobaczy, oceni, podpowie co najlpiej zrobić, żeby było dobrze. No i powie ci, to, co dla ciebie najważniejsze - cenę. Bez oględzin trudno oceniać koszty.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Paź 2015, 09:51

Jak byś wstawił jakieś foty to było by łatwiej :D
roziom3388
Początkujący
 
Posty: 170
Zdjęcia: 39
Auto: Honda Prelude
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Paź 2015, 13:40

w takim razie postaram się je wstawić ,ale do malucha z tatą jadę dopiero koło soboty. Tej w tym tygodniu. Może do tego czasu telefon mi naprawią. A i jeszcze pytanie poza tematem. Czy jak maluch stoi już 20 lat w garażu i nadal miał olej i benzynę to dobrze ? Sprawdzaliśmy też jak chodzi ten pasek klinowy to kółko i kręci się tylko opornie ,ale to pewnie kwestia naoliwienia ?
tomkusi1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Fiat 126p
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Paź 2015, 09:27

Po 20 latach warto tą benzynę wylać i nalać nowej - po 20 latach napewno w baku jest woda, a może nawet rdza - bak trzeba niestety zdemontować ( nie ma z tym żadnych ceregieli ), to, co jest w środku wylać, bak przepłukać czystą wodą i zostawić do wyschnięcia. Warto też zajrzeć do środka, jak on tam wygląda - czy nie ma rdzy. Jak jest to zastanowić się nad wymianą - baki są dostępne i to za niewielką kwotę - około 60 -70 zł.
olej równiez nalezy wymienić i to bezdyskusyjnie - najlepiej spuścić stary olej, odkręcić miskę olejową, dokładnie ją wypłukać np. benzyną ekstrakcyjną, wysuszyć, zamontować i nalać świeżego oleju.
Pasek klinowy alternatora również warto wymienić - po 20 latach zapewne jest już sparciały.
Warto też sprawdzić hamulce - po tyle latach też moga być pordzewiałe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autolaweta na bazie - Toyota Land Cruiser serii J7
    Toyota Land Cruiser serii J7 znana jest jako praktyczna i niezniszczalna terenówka, wykorzystywana do najcięższych prac – od kopalni, przez wojsko, po służby ratunkowe i miejskie. Dobrym przykładem jest ciekawy ...
    Instalacje gazowe III generacji
    Najmniej popularny typ instalacji LPG, będący niejako pośrednim pomiędzy II a IV generacją. Trudno obecnie spotkać nowe takie zestawy, gdyż rynek zdominowały systemy sekwencyjne. W instalacji gazowej III generacji wyeliminowano ...

06 Paź 2015, 14:53

To już znajomy mechanik mojego taty będzie robił. Benzynę i oleje oczywiście zmieni się.D tego prawie pełny bak benzyny został jak tam wjeżdżał do garażu. Oczywiście benzyna wyparowała większość zostanie sprawdzone.A właściwie wszystko ,bo to nie zabawka tylko auto które musi być sprawne. Przy okazji telefon zrobili i jutro prawdopodobnie po niego pojadę i do malucha też więc duża szansa ,że jutro zdjęcia dostaniecie.
tomkusi1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Fiat 126p
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Paź 2015, 22:36

tomkusi1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Fiat 126p
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Paź 2015, 11:09

Zrób bardziej obrazowe zdjęcia. Na tych trudno się połapać się w skali korozji. Mimo wszystkiego wypowiem się co myślę. Nie będziesz zadowolony. Ruina . Jak blacharz zacznie rozgrzebywać nie będzie końca. Maluszek ma to do siebie że podwozie jest zarzucone masą polireutanową. Jak zaczniesz dziubać to zrobisz ser szwajcarski.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2015, 14:12

Korozja nie jest aż tata ogromna jak się wydaje. Fakt metal się sypie ALE TYLKO NA PROGU.Może na zdjęciu tego nie widać tak,ale jutro tam jade to te zdjecia lepsze porobię. Ewentualnie poszukam czy nie mam jakichś lepszych zdjęć/
tomkusi1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Fiat 126p
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Paź 2015, 14:32

tomkusi1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Fiat 126p
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Paź 2015, 15:07

tomkusi1 napisał(a):Korozja nie jest aż tata ogromna jak się wydaje. Fakt metal się sypie ALE TYLKO NA PROGU
To co widać i nie widać masz do odbudowy dolną część słupka , do wyłatania podłoga , nadkole wewnętrzne , do wymiany reperaturka ewentualnie cały błotnik oraz próg wewnętrzny i zewnętrzny. Będziesz jutro oglądał to zajrzyj jeszcze na belkę resora przedniego i okolice umocowania górnego wahacza . Spójrz na ściankę grodziową , tam gdzie jest przykręcona przekładnia kierownicza. Zajrzyj od środka ( uchyl dywanik ) i od zewnątrz. Pokręć kierownicą czy aby przekładnia się dobrze trzyma. Zajrzyj na tylne nadkola wewnętrzne. Czy są jeszcze tzw bałwanki czy już ich nie ma bo odpadły wsporniki.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2015, 15:36

Z tyłu jest wszystko ok to już ręką sprawdzałem. Nadkola ,progi itd jest zdrowe. Przód jeśli chodzi o nadkole to też jest ok oprócz tej cześći gdzie zaczyna początek nadkola rdzewieć ,ale widać bąble dlatego tam prawdopodobnie wyszlifować i dać szpachlę. Zobaczę te nadkola z przodu jeszcze dla pewności oraz sprawdzę te resory. Ale sprawdzałem wtedy i resory przód jak i tył wsyzstko ok. Najgorzej te progi bo próg dałem tylko 1zdjęcie a 2 próg jest podobnie zgnity bo tez dałem rękę i się sypało. Tam z 2 strony nadkola też zdrowe z tego co wtedy sprawdzałem. A ta belka od spodu musi być wymieniona ? Tragedii z nią nie ma chyba. Orientujecie się jakie koszty SAMEJ BLACHARki bo silnik trzeba przeczyścić i wymienic świece itd itp po tylu latach/
tomkusi1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Fiat 126p
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

12 Paź 2015, 23:15

Niestety sprawdziłem fiata i najprawdopodobniej j oba progi do wymiany. Bo prawy próg jest praktycznie cały zgnite a lewy się cogn jakieś 40 cm może więcej o ze mniej od początku nadkola do mniej więcej 3/4 drzwi może mniej.ale podłoga i wszystko inne jest zdrowe. A jutro spróbuję zabezpieczyć auto oraz garaż przed wilgocią
tomkusi1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Fiat 126p
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997