Fiat punto II 2006. Problemy po 37tys km z obrotami

Fiat punto II 2006. Problemy po 37tys km z obrotami

07 Wrz 2016, 07:10

Witam panowie i panie. :)
Nasza sytuacja wyglada tak iz, dostalismy z dziewczyna dziesiecioletnie punto z przebiegiem jak wyzej po wujku ktory sporadycznie jezdzil.. Ale zle jezdzil. :roll:
Dwa miesiace temu wymienilem sprzeglo, klocki z przodu poniewaz.. Po prostu nie istnialy :P j
Jedyny problem pozostaly to falujace obroty na zimnym i sporadycznie na goracym silniku (tak z dwa/trzy razy w ostatnich miesiacach zaswiecila sie kontrolka temperatury ktora po minucie badz dwoch gasla).
Obroty skacza od ok. +/- 1500/2000 na jalowym biegu, po czasie ''wraca do normy'' i utrzymuje sie na ok 900 obrotach na postoju.
Podejrzenia padaja na silniczek krokowy ktorego trzeba wymienic z cala przepustnica. Przepustnica byla czyszczona tez dwa miesiace temu i nic nie pomoglo.
Przechodzac do sedna, gdzies w odleglych czelusciach internetu widzialem cos ze mozna fabrycznie wcisniety silnik krokowy wypchnac z przepustnicy i wymienic na nowy ale ze nie jest to latwe - warto sie w to bawic?
Jezeli nie warto to czy przy montazu nowej przepustnicy potrzebna jest jakas regulacja? W warsztacie chca za czesc, wymiane i regulacje ok 500zl... :( Jezeli moge to zrobie to sam bo aktualnie zmieniam prace i przyda sie kazdy grosz :)
uliczka
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 17:30
Prawo jazdy od: 09 05 1990
Auto: Fiat Punto II
Silnik: 1.2 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Fiat punto II 2006. Problemy po 37tys km z obrotami

07 Wrz 2016, 09:33

uliczka napisał(a):Dwa miesiace temu wymienilem sprzeglo, klocki z przodu poniewaz.. Po prostu nie istnialy

Skoro klocki nieistniały, to zerknij na tarcze hamulcowe - podejrzewam, że będą nanich rowki od tarcia maetalu o metal. Trzeba będzie więc je chyba wymienić.
Co do krokowca, to zdemontuj go ( wypycha się go ). Po wyjęciu krokowca wyczyść też kanał w którym siedzi ten silniczek - zapewne będzie tam sporo nagaru. Nie pamiętam też dokładnie, ale z boku przepustnicy, gdzie jest kanał w którym siedzi ten silniczek, jest chyba taka malutka blaszka, przykręcona na dwóch śrubkach. Ją też możesz odkręcić, delikatnie zdjąć ( uważaj na uszczelkę ) i wyczyśc nagar. Jak tej blaszki nie ma, to się nie przejmuj - być może pomyliłem z innym silnikiem. Ważne, żebyś wyczyścił ten kanał.
Przed robotą odłącz sobie akumulator.
I nie słuchaj bzdur, że tego silniczka nie da się wymienić i trzeba go kupić razem z przepustnicą. Jak sam nie będziesz się czuł na siłach, to zapytaj tego mechanika, czy aby konieczna jest wymiana całości, czy czasem nie da się poświęcić troszkę więcej czasu i wymienić sam silniczek...Kiedyś w necie rzuciła mi się stronka, gdzie jest opisane jak to zrobić. Poszukaj.
Aha - krokowiec po demontażu będzie prawdopodobnie do wyrzucenia, bo podczas jego wypychania trzeba użyć cięższego narzędzia i może się zepsuć całkowicie.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Fiat punto II 2006. Problemy po 37tys km z obrotami

07 Wrz 2016, 10:25

Dzieki za odpowiedz i porady! :)
Tarcze cale, serwis ktory wymienial sprzeglo zadzwonil do mnie i doradzil zeby wymienic od razu bo niewiele ich zostalo.
Nie boje sie wziac za to, jedynie mieszkamy w Poznaniu w bloku i nie bardzo mam jak sie z tym bawic a za tydzien jedziemy na slask do domu wiec tam bede miec czas na spokojnie to rozebrac :) Moze doradzicie sprawdzony sklep gdzie zamowic czesc?
Generalnie dosc dokladnie wyczyscilem ostatnio przepustnice i podejrzewalem jeszcze jakis czujnik.
uliczka
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Wrz 2016, 17:30
Prawo jazdy od: 09 05 1990
Auto: Fiat Punto II
Silnik: 1.2 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Pickup ŠKODA FUNstar Pickup ŠKODA FUNstar
    Nowy samochód marzeń 23 stażystów ze Szkoły Zawodowej ŠKODA Auto to zuchwały Pickup ŠKODA FUNstar. Koncepcja tego pojazdu, opartego na nowej ŠKODZIE Fabia, jest rezultatem projektu "samochód ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód