Fiat Siena 1,6

15 Sty 2008, 22:39

<fiat>
Witam, mam taki problem. Żona wyjeżdżając z pracy przejechała może kilkanaście metrów po czym padł jej samochód. Nie mogła go ponownie odpalić. Wcześniej były z tym samochodem problemy. Prawdopodobnie gościu źle zamontował alarm, bo od tego czasu same zapalały się światła awaryjne podczas jazdy, z czasem coraz rzadziej, ale bywało też tak ,że kilka razy podczas stania w korku zagasiłem go i nie mogłem wogóle odpalić (po przekręceniu kluczyka, wszystkie kontrolki działały, światła też, więc chyba akumulator był sprawny, ale nie było jakby kontaktu z silnikiem, bo żadnego głosu nie wydawał gdy próbowałem go odpalić, dopiero po 30 minutach "odpoczynku" odwiesił się, ale tym razem było coś innego bo słychać było typowe warczenie przy przekręcaniu silnika. Tak samo pewien mechanik powiedział mi, że jego poprzednik źle zamontował naprawioną głowice. Pasek rozrządu był niedawno nowo wstawiany.

..... no i gdy przyjechałem do żonki wziąłem ją na hol i żonka wtedy próbowała go odpalić ( a podobno tej sieny nie można odpalać na pych) i nic. To dzwonie do elektryka, by go obejrzał. Obejrzał i stwierdził, że się nie podejmuje naprawy i niech go naprawi ten co z***** mi elektrykę (ten od alarmu):P. to dzwonie do mechanika..... stwierdził, że poszedł pasek rozrządu i pękła głowica....

i teraz mam pytanie do was, czy ten pasek i głowica mogły paść od tego, że próbowaliśmy auto odpalać na "pych" ??????????? czy już to nie miało znaczenia, bo głowica i pasek padły już wtedy gdy zgasł jej samochód???

dodam jeszcze, że tydzień temu użyczyliśmy trochę prądu z akumulatora koledze, by odpalić jego auto.
xjanx
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 16 Sty 2008, 08:43

    Jak wygląda pasek rozrządu?Czy są ścięte zęby w jednym miejscu czy jest cały?
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    17 Sty 2008, 13:54

    pasek jest rozerwany
    xjanx
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    26 Sty 2008, 00:32

    xjanx napisał(a):pasek jest rozerwany




    pasek mogl sie rozerwac w momencie proby odpalenia na pych... jak mozesz to zrob foto paska... odnosnie alarmu... to alarm musial gdzies nie dostawac masy jesli migaly swiatla i gasl silnik bo wtedy on glupial i nie wiedzial co ma robic... szalal krotko mowiac... jesli nie reagowal na krecenie kluczykiem tylko zapalaly sie kontrolki to w tym momencie wlaczony byl immobilizer... odnosnie palenia na pych to zadnego samochodu nie powinno sie tak odapalac.. w szczegolnosci gdy jest katalizator i wtrysk! glowica mogla peknac nie wiem no np z przegrzania silnika, zmeczenia materialu... lub takich podobnych...


    pozdrawiam.




    p.s.
    buczec to mogl tzw. BUZER wlacza sie on w momencie gdy wlaczony jest zaplon, a otwarte zostana drzwi... czyli tzw. "opcja przeciwporwaniowa"
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
      Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...
      Co czeka branżę warsztatową w 2023 roku?
      Najnowsze dane wskazują, że w 2022 roku w Polsce zarejestrowano niemal 383 tysiące nowych aut osobowych oraz ponad 700 tysięcy samochodów używanych importowanych z zagranicy. Mniejsza dostępność nowych pojazdów, ...