Fiesta falowanie na biegu jałowym

01 Wrz 2009, 20:36

Witam
tego typu tematów jest wiele, ale nie wszystko pasuje do danego problemu.
Mam fieste mkV przejściówke 1,3. Od momentu zakupu (ok 5 lat temu) istniał problem z falowaniem obrotów, raz mniejszy raz większy. Obecnie wymieniony jest silniczek krokowy (nowy), świece i kable motorcrafta też w miarę świeże (zeszłoroczne), sonda, cewka wysokiego napięcia, filtr paliwa tez wymieniane w ciagu 2 ostatnich lat. Falowanie słyszalne najbardziej na krótkich postojach, na biegu jałowym, jeżdzące z góry na dół i z powrotem. Po wciśnięciu sprzęgła o dziwo uspokaja się !!! Zgasnąc jeszcze mi nie zgasło. Wielu mechaników juz próbowało to rozgryźć, jednak albo tacy oni kiepscy, albo problem tak wielki ? a moze wręcz przeciwnie?
Nadmienię, iż fiesta jest przerobiona na gaz, jednak problem pokazał się jeszcze zanim założyłam instalację, poza tym faluje tak samo na gazie jak i na benzynie.
Proszę o pomoc
Blanka
Blanka
koczis1111
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: zachodniopomorskie
  • 03 Wrz 2009, 11:49

    Może faktycznie trzeba by się przyjrzeć układowi przeniesienia napędu, jak tam sprzęgło pracuje, docisk itd itp. Szkoda że tego nie załatwiłaś kiedy była jeszcze gwarancja, teraz to zawsze będzie jakiś dodatkowy koszt.

    Jeśli nie gaśnie, nie wykazuje zwiększonego zapotrzebowania na paliwo, nie ma z tego tytułu żadnych wibracji podczas jazdy, to udałbym się do warsztatu jedynie na oględziny, bez zbędnego demontażu, niech ktoś oceni czy wszystko jest ok i jest bezpieczny. Jesli jest bezpieczny to raczej szkoda szukać i wydawać pieniądze, lepiej sprzedać i kupić coś innego.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    03 Wrz 2009, 18:51

    gwarancja na to co wymieniłam? ale to wiesz jak z mechanikami, tym bardziej jak widzą kobietę. Nacięłam sie już nie raz na wciskanie częsci, i tym razem też silniczek krokowy wymieniłam zapłaciłam bo niby to miało być to. a to to nie było. skonczylo sie "niegrzecznie" i wiecej tam nie pojde chyba ze po stary silniczek, bo oczywiście nie zdarza się żeby stare czesci zwracali, potem komu innemu przecież wsadzą.
    generalnie cięzko jest trafić na kogoś dobrego, nienaciągającego i cokolwiek umiejącego jak widać.
    a sprzedać pewnie że byłoby dobrze, ale nie ta pora jak dla mnie, jeszcze pare lat chyba ją pomęczę.
    pzdr
    Blanka
    koczis1111
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: zachodniopomorskie

    04 Wrz 2009, 09:53

    Powiem ci, że jak bardzo ci na tym zależy, to udaj się do ASO Forda. Ja mam bardzo dobre doświadczenia z autoryzowaną stacją obsługi, na pewno nie każą ci zapłacić jak nie usuną przyczyny.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Opel Astra OPC - najmocniejsza Astra w historii
      Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie miała miejsce światowa premiera wysoce wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC. Benzynowy silnik modelu OPC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, ...