Focus 1.8 TDDI - wibracje

Focus 1.8 TDDI - wibracje

06 Kwi 2011, 15:29

Witam.
Od pewnego czasu, około miesiąca, wyczułem wibracje..
Objawia się to w następujący sposób.
Przyspieszając na IV biegu gdy auto osiąga i przekracza 80km/h wyczuwam wibracje, nie ma znaczenia na jakich obrotach jest aktualnie silnik, gdy zmieniam bieg na V i przyspieszam wibracje się nasilają, gdy odpuszczam przepustnice trochę maleją jednak sa wyczuwalne w dalszym ciągu, auto rozpedzam do np. 140km/h i te wibracje już nie sa tak silne jak przy 85km/h na IV biegu..
Wrzucam bieg jalowy i nie ma zadnych wibracji....
Myślałęm ze to coś z silnikiem jednak te wibracje są wyczuwalne dopiero przy 80km/h, rozpedzałem auto do 90km/h na II biegu i ich nie wyczułem...
Moze ktoś ma pojęcie co to za problem?
Auto Ford Focus 1.8 TDDi, kombi , 2000rok.
plugart
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Lis 2010, 22:08
Miejscowość: Grudziądz

Re: Focus 1.8 TDDI - wibracje

12 Kwi 2011, 12:57

A może to któraś z półosi? W aucie ojca miałem podobny problem, wibracje o które opisujesz, i musiałem wymienić prawą półoś, a miał takie sam samochód jak ty. Może to też być kwestia opon bądź amortyzatorów... Generalnie sprawdziłbym układ zawieszenia.
Marian27
Nowicjusz
 
Posty: 46
Rejestracja: 13 Sty 2011, 16:27
Miejscowość: Warszawa

Re: Focus 1.8 TDDI - wibracje

13 Kwi 2011, 18:43

Sprawdzamy działanie zaworu EGR jak bardziej szarpie przy obciążeniu jedz 60 wrzuć 5 i gaz w podłogę jak będzie bardziej się nasilało niż przy normalnym przyspieszaniu to jak napisałem problem może leżeć w EGR lub jego sterowaniu.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 10:07
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie
    Wyniki testu przeprowadzonego przez organizację ADAC nie pozostawiają wątpliwości – nowe samochody z silnikami Diesla mogą przekraczać normy emisji tlenków azotu nawet o 900 procent! Nie powinno więc dziwić, ...
    Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT
    Silnik benzynowy TSI Volkswagena o pojemności 1,4 litra otrzymał po raz siódmy z rzędu tytuł "Engine of the Year" w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra. TSI 1.4 jest zatem najbardziej utytułowanym silnikiem ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DS 5
      Ford Mondeo Mk III, wnętrze
      Nowy silnik 1.5 litra BMW TwinPower Turbo, prototyp
      BMW ActiveHybrid 3