Focus Mk2 2008r czy Laguna III 2008r - prośba o radę

15 Maj 2013, 20:28

Ja bym sobie Diesla używanego darował,dlaczego?!Pamiętam jak kilka lat temu,ładnych kilka lat temu ,chwalone były silniki Forda 2.0TDCi (116 i 130 KM),czas pokazał,że to są w historii tej marki najgorsze silniki.Tylko benzynka :wink: Jeśli już,to tylko jakiś udany silnik Diesla ale z przebiegiem nie większym jak ok.100 tyś km.Mój brat kupił Megane II z 2004r 1.5dCi 101 KM z podobnym przebiegiem,w tej chwili auto ma ok.220 tyś km,a brat nie wie co to jest silnik,leje tylko paliwo SHELLA V Power Diesel,oraz wymienia olej co 15 tyś km.Nie miał nigdy żadnej awarii poza kołem pasowym,turbinka nie wykazuje żadnych oznak zużycia.Jest tylko jedno ale,trzeba by rozebrać silnik i zobaczyć,czy głowica,wałek rozrządu i panewki nie są w stanie przykrym,kto to wie :?:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Maj 2013, 11:01

Czyli dalej jestem w kropce. Teraz w ogóle nie wiemy na co się zdecydować.
W ogłoszeniach znowu natrafiliśmy na Forda mondeo 2008, wygląda na zdjęciu oczywiście cudownie, przebieg ma 170 000, jak dla mnie bardzo dużo. Diesel 140 KM. Jedziemy w sobotę, znając życie pojedziemy i się zdenerwujemy :) Tak nam się podoba ten samochód, że ciągle do niego wracamy :)
Renault chyba sobie odpuściliśmy po tym co napisałeś.
A Saab? co o tym można powiedzieć?

Pozdrawiam
Ola
ministrowa
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1995
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: -

16 Maj 2013, 17:57

Ale dzisiaj silniki to juz jest nowa technologia , do 30 tysięcy to możecie śmiało szukać: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] C-Max solidne , dobrze wyposażone auto. Odradzam silnik 1.6 bo to w ogóle nie ma tzw. powera, ciąg zaczyna się przy 2tys obrotów(jeżeli ma być to auto typowo miejskie 1.6 idealnie się nadaje).
Z koleii [link do oferty na Allegro wygasł] auto może troszkę starsze, jednak osiągi ze spalaniem są po prostu świetne po mieście maximum 6,2l w trasie poniżej 5 śmiało można zejść. Przestronne, świetnie wyposażone, bardzo duży bagażnik, wysoka buda, pewnie trzyma sie drogi. Jeżeli chcecie mondeo to tutaj macie idealne w dobrych pieniądzach [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] . Ewentualnie to [link do oferty na Allegro wygasł] ale to taki bez rewelacji wóz, bez polotu ( tak stwierdzam po osobiste jeździe) ;). Warto popatrzeć na te w/w wozy , zapoznać się z ich specyfikacją i rozważyć. Pozdrawiam
znawca44
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 12 04 1964
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: laguna III
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Maj 2013, 21:19

Jeśli już Mondeo III(albo IV jak niektórzy wolą) czyli auto po 2007r,to tylko z silnikiem 2.0 TDCi wyprodukowanym przez współpracę z koncernem PSA,jak go odróżnić od fordowskiego?!Zamiast łańcucha rozrządu ma pasek,i naturalnie wybrać wersje bez DPF-a(filtr cząstek stałych),te silniki są pozbawione wad,które trapiły silniki konstrukcji Forda,warunek jednak jest taki,paliwo najwyższej jakości,wymiana oleju co 15 tyś km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Maj 2013, 21:24

Jeśli już Mondeo III(albo IV jak niektórzy wolą) czyli auto po 2007r,to tylko z silnikiem 2.0 TDCi wyprodukowanym przez współpracę z koncernem PSA,jak go odróżnić od fordowskiego?!Zamiast łańcucha rozrządu ma pasek,i naturalnie wybrać wersje bez DPF-a(filtr cząstek stałych),te silniki są pozbawione wad,które trapiły silniki konstrukcji Forda,warunek jednak jest taki,paliwo najwyższej jakości,wymiana oleju co 15 tyś km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2013, 08:40

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Phantom może głupie pytanie zadam, ale skąd to wiadomo czy w danym fordzie jest filtr cząsteczek stałych? Czy dany model odgórnie to ma czy wybrane sztuki? To samo się tyczy paska lub łańcucha.

Znawca dziękuję za podrzucenie propozycji :)
C-max odpada, nie gustujemy w takich autach.Na Seata też raczej nie spoglądamy :)
Ford, który podesłałeś piękny, ale kombi :) Gdybym szukała kombi na pewno bym się zainteresowała.

Od początku odrzuciliśmy WV Pasata, ale może niepotrzebnie? Może w tym przypadku byłoby lepiej. Choć słyszałam, że któryś model awaryjny, ale może to tylko głupie gadanie?!

Ogólnie rzecz biorąc jestem zdezorientowana. Tyle jest marek samochodów, a ja nie mogę wybrać :( Z każdym jest coś nie tak...
Jutro jedziemy pod Poznań i coś czuję, że skończy się jak zawsze wielką klapą.
Umówiliśmy serwis forda w Poznaniu, ale nawet nie wiem czy z niego skorzystamy. Okaże się, że samochód totalne dno, a my znowu zmarnujemy czas i pieniądze.
Handlarze, jak ich słucham to jak bajkopisarze. Cudownie bajki opowiadają, z rzeczywistością często się mijają.
ministrowa
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1995
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: -
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    UAZ Hunter
    Rosyjska terenowa legenda pojawiła się w 1972 roku i szybko zyskała uznanie służb mundurowych. Mówi się, że od tego czasu samochód ten uczestniczył w prawie każdym konflikcie zbrojnym. Obecnie w ofercie znajduje ...
    Top 10 najpopularniejszych hybryd plug-in
    Najwięcej samochodów z napędem PHEV w pierwszej połowie tego roku zarejestrowała marka BMW. Dokładnie 300 samochodów stanowi 23% wszystkich PHEV zarejestrowanych w tym okresie. Na drugim miejscu znalazła się ...

17 Maj 2013, 10:37

Pytanie bardzo zasadne,Ford różnie wyposażał swoje modele,jeśli chodzi o DPF,on zabiera ok 3KM mocy,silniki są o te 3KM słabsze,czyli jeśli występują w dwóch wariantach powiedzmy jeden ma 143 KM a drugi 140 KM ,to ten drugi jest z DPF-em.Najlepiej jest zapytać sprzedającego,jeśli nie wie ,czy jest DPF,lub nie wie, czy auto ma silnik fordowski,czy francuski(zdecydowanie lepszy),to niech spada na Baobab.Jedno pewne,nie daj się namówić na silnik z łańcuchem rozrządu,lub nawet z paskiem ale z DPF-em.Czyli,łańcuch lub DPF, wykluczają auto :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2013, 12:49

Wszystko zależy od upodobań i gustu, a o tym się nie dyskutuje. Szkoda, że od razu odrzucacie Toledo, no ale ok, Wasza sprawa. Nic na siłę. Jeżeli się zdecydowaliście na Lagunę to śmiało Ci ją polecam. W te pieniądze to będzie najrozsądniejszy wybór, jeszcze z renówek najnowższy scenic : [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
W ->ostateczności<- możecie się rozejrzeć za [link do oferty na Allegro wygasł].
znawca44
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 12 04 1964
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: laguna III
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Maj 2013, 15:12

Ale to jest tak,jeśli się komuś podoba dany model,to nic na to nie można poradzić,przyznam,że sam ostatecznie dałbym się skusić na auto z udanym francuskim silnikiem,a te silniki z paskiem są udane,należą do jednych z najlepszych jednostek Diesla,pod warunkiem,że wł.nie będzie się stosował do zaleceń producenta tyczących cykli serwisowania(oleje,pasek 240 tyś km)Jest tylko ten problem,mianowicie,jak przedstawia się kondycja takiego silnika po rozebraniu.Podejrzewam,że Ford po zimnym prysznicu związanym z jakością silnika w Lagunie III ,odpowiednio zareagował,tylko,że ten test przeprowadzono w 2012r,czyli tamte silniki zastosowane w Fordzie może trapić ta sama bolączka,a cóż to za silnik,który pod względem mechanicznym siada już przy przebiegu 200 tyś km,i to w obrębie takim,który powinien wytrzymać najdłużej(dobrze smarowane panewki,czy wałek rozrządu)Jedno pewne,jeśli komuś zależy na trwałości i niezawodności,niech spoziera w kierunku Japonii i okolic,lub Mercedesa,ewentualnie VOLVO.Naturalnie po zorientowaniu siĘ,jak dany model przeszedł krasch test :!: Mercedes C klasy uzyskał 1-Kę bez plusa nawet :x ,BMW Serii 3 dwóję,AUDI A4 1-kę,VW PASSAT CC dwóję.Jedynie VOLVOV60/S60 przeszło test z wynikiem dobrym,jak zwykle zresztą.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Maj 2013, 08:33

Phantom, a jak się sprawa ma jeśli chodzi o gaz do forda mondeo 2,0 140 KM?
ministrowa
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1995
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: -

19 Maj 2013, 09:50

Przyznam się ,że ja już głupieję,ale sprzedawcy aut w salonach też głupieją i muszą zazierać do swoich katalogów odnośnie wiadomości na temat konkretnego auta,jego wyposażenia np.(czyli czy jest DPF ,czy go nie ma ,itd)Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta,dlaczego?! Silnik 2.0 Eco Boost odpada ! Natomiast wedle jednych informacji ,silniki Forda 2.0 do 2007r miały łańcuch rozrządu i nieregulowane ręcznie luzy zaworowe,natomiast na mojej liście jest silnik 2.0 Forda ,który nadawałby się do LPG,gdyby nie droga ,kosztowna regulacja luzu zaworowego,nic nie ma na temat ,,ladacych ,,gniazd zaworowych.Ktoś się myli,tylko kto?!Jeśli Mondeo IV(od 2007r)ma hydraulikę zaworową,to możesz zakładać wysokiej jakości LPG,ale jeśli ma ręczną regulację,to sobie daruj :wink: Dlaczego?!Nie wyreguluje tego byle kto,to pierwsza sprawa,poza tym,by dostać się do zaworów, to jest masa roboty :!: Dwa dni temu mechanik regulował,,mi,,zawory w Renault Clio II,postawił mi warunek taki----jeśli chcesz bym zawory wyregulował tobie bez czekania w kolejce,to musisz wszystko rozkręcić,a ja wpadnę tylko na regulację----Pomyślałem sobie piwko z malinką,myliłem się,zrozumiałem szybciutko ile to jest roboty,poza tym Francuzi wymyślili taki myczek, odkręcisz już wszystkie śruby dekla zaworowego a on nie chce zejść za Chiny,gdyby go brać na chama,to można uszkodzić głowicę,ukryli jedną śrubę tak,że :D Dlatego,jeśli myślicie,że regulacja to dość szybka sprawa,to macie rację,sama regulacja tak,ale czasami by ją przeprowadzić trzeba wyjmować silnik, a zabieg może kosztować przez to nawet kilka tysięcy zł,poza tym,mechanikowi trzeba zapłacić za wiedzę,odpowiedzialność i doświadczenie.Czyli,jeśli ten silnik 2.0 140KM ma hydraulikę zaworową,to do LPG z nim,ale nim to uczynisz poradź się w dziale LPG kolegi Migas,jaki typ instalki wybrać.Jeśli masz blisko Warszawę,to problem z głowy :D
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)