Focus Mk2 czy Astra III

Focus Mk2 czy Astra III

21 Wrz 2016, 21:37

Witam,

Chciałbym w najbliższym czasie kupić samochód do 20 tysięcy. Najbardziej przypadł mi do gustu Ford Focus Mk2, bądź Opel Astra III jednak nie mogę się zdecydować. Czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia z powyższymi samochodami i mógłby się podzielić swoimi spostrzeżeniami na ich temat? Czy te auta są godne uwagi? Czy są awaryjne? Jeśli tak to co jest najczęstszym powodem awarii? Jaki jest koszt części oryginalnych bądź zamiennych do powyższych modeli (jak jest z dostępnością zamienników). Jak te auta zachowują się z gazem, gdyż chciałbym zakupić takie auto z gazem lub zamontować go w swoim czasie. Jakie są plusy i minusy tych aut?

Z góry dziękuje za pomoc,
Pozdrawiam
rafalm
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 19 Sty 2010, 23:26
Miejscowość: Częstochowa

Re: Focus Mk2 czy Astra III

21 Wrz 2016, 22:11

Ja mam mk2 po lifcie :wink:
Nie chce mi się teraz za dużo o nim pisać, ale generalnie nie jest to awaryjne auto. Czasami zatnie się radio, złuszczy się lakier z przycisków z climatronica, dość często przepalają się żarówki w reflektorach z przodu ale poważniejszych problemów z nim nie miałem.
Części oryginalne są tanie, np rozrząd komplet do 1.6 TDCI 500zł. Reszta to średnia klasowa. Na plus bardzo fajne prowadzenie, niezły komfort, całkiem dobrze wykonane wnętrze. Do gazu szukaj 2.0 145KM, który będzie na dodatek dobrze wyposażony (polecam wersje z ori radio Sony)
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 9276
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie
    Wyniki testu przeprowadzonego przez organizację ADAC nie pozostawiają wątpliwości – nowe samochody z silnikami Diesla mogą przekraczać normy emisji tlenków azotu nawet o 900 procent! Nie powinno więc dziwić, ...
    Audi quattro - historia napędu Audi quattro - historia napędu
    Dzięki quattro, Audi stało się pionierem stosowania napędu na cztery koła w samochodach osobowych. Początki projektu sięgają zimy 1976/77. Wówczas grupa inżynierów Audi odbywała jazdy testowe w zasypanej śniegiem ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Listwa wtryskowa gazu, Sprinter 316 LGT
      Gokart vs Mazda MX-5 cabrio
      Moto Piknik Tychy 2007
      SEAT Mii wnętrze z nawigacją