FORD MONDEO II 2.0 b 97r problem z przełączaniem biegów

18 Maj 2013, 15:55

Witam wszystkich użytkowników Forum, mój problem polega na nagłym utrudnieniu przełączania biegów. :? Podczas postoju biegi wchodzą lekko i bez problemów , zarówno czy jest silnik odpalony czy zgaszony . Podczas jazdy zaczyna się to zmieniać na bardzo ciężkie wpychanie poszczególnych biegów , nie ma reguły czy z 1 na 2 , z 3 na 4, itd , nawet przy redukcji na mniejsze biegi . Zmiany nastąpiły nagle i jestem zaskoczony !!! Jeśli ktoś się z podobnym defektem spotkał to proszę o poradę co mam zrobić .Fordem jeżdżę 7 rok i do tej pory nie było z nim żadnych problemów , biegi wchodziły precyzyjnie i lekko . Pozdrawiam wszystkich posiadaczy MONDEO II i proszę o pomoc GREGOR110573 :roll:
gregor
GREGOR110573
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Łęczna
Prawo jazdy: 01 06 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: FORD MONDEO II
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Maj 2013, 21:43

Myślę że nie ma co gdybać... Rozumiem że olej w skrzyni biegów był przez te 7 lat regularnie zmieniany??? Jest jakaś różnica gdy silnik jest nagrzany/zimny???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

19 Maj 2013, 11:22

Witam i dziękuję za odpowiedź , niestety olej nie był zmieniany ani razu , kiedy tylko byłem na wymianie oleju w silniku to wszyscy mechanicy twierdzili że oleju w skrzyni się nie wymienia :?: . Teraz dopiero jak się coś dzieje to dopiero padają pytania o wymianę oleju :evil: Nie wiem czy teraz nagła wymiana coś pomoże ale spróbuję to jakoś ratować . Jaki olej najlepiej kupić ???
Pozdrawiam GREGOR110573 :)
gregor
GREGOR110573
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Łęczna
Prawo jazdy: 01 06 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: FORD MONDEO II
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Maj 2013, 11:41

dokladnie tam juz moze byc woda a nie olej :oops:
Nobody07
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 26 06 1992
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Maj 2013, 17:12

GREGOR110573 napisał(a):Nie wiem czy teraz nagła wymiana coś pomoże ale spróbuję to jakoś ratować . Jaki olej najlepiej kupić ???
Pozdrawiam GREGOR110573 :)


Nie wiesz??? To spójrz na reakcję autora :).

zgrzytniecie-skrzyni-na-5-biegu-vt64666.htm#p378933

Masz sprzęgło hydrauliczne, prawda??????? Nie masz jakichś dziwnych objawów??? Nie jest zapowietrzone??? Nie stało się to po wymianie hamulców lub coś w tym stylu??? Ile już jeździsz na tym płynie hamulcowym??? Ile jest tego płynu???

Olej w skrzyni i tak wymień bo nawet jeśli to nie jest przyczyną tego problemu to wkrótce może być przyczyną innego (odpukać)...

Jeśli objawy będą nadal, a to możliwe to potem zajmiemy się sprzęgłem i tymi ustrojstwami pomiędzy drążkiem zmiany biegów a skrzynią...

A olej najlepiej taki jaki DO SKRZYNI zaleca producent ;)...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

19 Maj 2013, 21:16

Witam , dorwałem książkę serwisową i naprawy FORDA MONDEO II.
Jest napisane że producent zalewa olejem dożywotnio skrzynię biegów i nie należy go wymieniać tylko ewentualnie uzupełnić w razie jakiejś naprawy i wycieku. :)
Dawno nie byłem pod spodem auta no i dziś padłem na kolana ,a tu jakiś wyciek się pojawił między silnikiem a skrzynią !!! :evil: to może być przyczyna ubytku oleju w skrzyni ?
Jutro zamierzam to sprawdzić na kanale . Jeśli chodzi o płyn hamulcowy to ja go nie wymieniałem ,ale hamulce to ja mam jak brzytwa więc chyba to nie jest to , na wstępie zajmę się badaniem poziomu oleju i zweryfikuje wyciek.
Pozdrawiam :)
gregor
GREGOR110573
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Łęczna
Prawo jazdy: 01 06 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: FORD MONDEO II
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux 1968 rok
    Projektanci pierwszego Hiluxa raczej nie byli świadomi, że to właśnie ta nazwa stanie się synonimem niezawodności. Hilux jest znany z tego, że nie sprawi zawodu w najtrudniejszych warunkach terenowych na świecie. W 2003 roku ...

19 Maj 2013, 21:22

wyciek oleju ze skrzyni na moje mysle ze stwierdzisz gdzies kolo Poł osi , lub ewentualnie na samym koncu skrzyni prawie kolo piasty musisz sie dobrze rozejrzec Powodzenia :)
Nobody07
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 26 06 1992
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Maj 2013, 22:05

To że hamuje jak brzytwa... Nie chodzi mi przecież o hamulce tylko o sprzęgło (jeśli masz hydrauliczne, a chyba masz). Spójrz jak wygląda ten płyn. Sprawdź stan oleju w skrzyni i w silniku... Pewnie już masz rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

20 Maj 2013, 16:22

Witam , pierwsze koty za płoty .
Olej w skrzyni jest , bez zarzutu też jego ilość , tak jak wcześniej odpisywałem oleju się nie wymienia w skrzyni i to wszystkie serwisy potwierdzają .
Podejrzenie padło na zużywające się sprzęgło (prawdopodobnie ) wyciek jest ale raczej z silnika z uszczelniacza pod kołem zamachowym .Kazali jeździć aż problem stanie się większy , czyli zacznie się ślizgać sprzęgło lub biegi będą wchodzić ze zgrzytem . :shock:
Jeśli chodzi o płyn hamulcowy i do wysprzęglika to nie jest układ zapowietrzony !
Więc pozostaje czekać na dalszy rozwój wydarzeń i zbierać kasę na nowy komplet sprzęgła . :angry:
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie porady. :)
gregor
GREGOR110573
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Łęczna
Prawo jazdy: 01 06 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: FORD MONDEO II
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Maj 2013, 23:26

GREGOR110573 napisał(a):Witam , pierwsze koty za płoty .
Olej w skrzyni jest , bez zarzutu też jego ilość , tak jak wcześniej odpisywałem oleju się nie wymienia w skrzyni i to wszystkie serwisy potwierdzają .
Podejrzenie padło na zużywające się sprzęgło (prawdopodobnie ) wyciek jest ale raczej z silnika z uszczelniacza pod kołem zamachowym .Kazali jeździć aż problem stanie się większy , czyli zacznie się ślizgać sprzęgło lub biegi będą wchodzić ze zgrzytem . :shock:
Jeśli chodzi o płyn hamulcowy i do wysprzęglika to nie jest układ zapowietrzony !
Więc pozostaje czekać na dalszy rozwój wydarzeń i zbierać kasę na nowy komplet sprzęgła . :angry:
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie porady. :)


Aha... Napisałem Ci żebyś sprawdził stan oleju w skrzyni I W SILNIKU!!! Właśnie po to żeby nie powiedzieli Ci, że puszcza uszczelniacz silnika jeśli może po prostu wyciekać płyn hamulcowy!!! Sprawdzili to chociaż??? Rozumiem że ucieka Ci olej z silnika, że im tak wierzysz na słowo... Ja bym to jeszcze sprawdził ale zrobisz jak będziesz chciał.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993