FORD TRASIT 2.0 TDI 2001r brak prądu w wejściu pod komputer

FORD TRASIT 2.0 TDI 2001r brak prądu w wejściu pod komputer

18 Lip 2013, 12:15

Nie pali się lampka kontrolna od ładowania prądu, alternator na pewno dobry. Żarówka od lampki też na pewno dobra. Gdzieś musi być spalony bezpiecznik albo coś innego po drodze od alternatora do lampki. I nie ma prądu w styku w wejściu pod komputer. Jaki może być tego przyczyna?
rafklu7
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 09 Lut 2013, 18:10
Prawo jazdy od: 18 04 2008
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Ford Transit
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: FORD TRASIT 2.0 TDI 2001r brak prądu w wejściu pod komputer

19 Lip 2013, 13:46

Rozumiem, że kontrolka z alternatora nie świeci po włączeniu stacyjki do poziomu kontrolek?
W obwodzie ładowanie nie ma żadnego bezpiecznika. Sprawdz, czy od alternatora nie wypiał się przewód do kontrolki.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: FORD TRASIT 2.0 TDI 2001r brak prądu w wejściu pod komputer

12 Sie 2013, 16:19

MotoAlbercik napisał(a):W obwodzie ładowanie nie ma żadnego bezpiecznika. Sprawdz, czy od alternatora nie wypiał się przewód do kontrolki.
W tym aucie kontrolka ładowania nie wisi bezpośrednio na alternatorze, ale sterowana jest przekaźnikiem (R5 w skrzynce w komorze silnika). A ten przekaźnik (cewka) wisi na bezpieczniku (215 w skrzynce w kabinie)i dalej na... kolejnym przekaźniku R15 (skrzynka w kabinie).
Zawsze warto więc sprawdzić, czy alternator ładuje mimo, że kontrolka działa nieprawidłowo. Często tak bywa.
Przekaźnikami steruje ECU. Napięcie ładowania powinno wynosić najlepiej ok. 14,4V, bez względu na obroty i obciążenie (w ekstremalnych warunkach przy pełnym obciążeniu i wolnych obrotach może spaść do 14,0V).
Jeżeli chcesz sprawdzić obwód kontrolki - zewrzyj styki oznaczone 3 i 4 w gnieździe przekaźnika R5 (po jego wyjęciu) i włącz stacyjkę - kontrolka powinna się zapalić...
wojciechj
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 12 Sie 2013, 15:21
Prawo jazdy od: 01 06 1964
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Transit
Silnik: 2,0 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Toyota Prius - aerodynamika i niskie zużycia paliwa Toyota Prius - aerodynamika i niskie zużycia paliwa
    Toyota Prius czwartej generacji już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę swą aerodynamiczną sylwetką. I nie jest to tylko subiektywne wrażenie, ponieważ dzięki starannemu zoptymalizowaniu kształtów nadwozia projektantom ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006