Freelander 2002 1,8 benz

13 Lip 2009, 16:10

Dzień dobry wszystkim.
To mój pierwszy post tutaj więc chciałbym wszystkich użytkowników przywitać. Mam pytań kilka jak w opisie tematu.

1 - Sprzęgło - wymieniłem całe sprzęgło bo nie odbijał mi pedał a samo sprzęgło gdzieś znikało, czego efektem był wciśnięty pedał w podłogę i ruszanie (przód, tył) - nie mogłem wrzucić luzu bo zachowywało się jakbym nie wciskał sprzęgła więc bieg siedział pełną gębą. Niestety wymiana dała poprawę na 2 dni. Znowu nie odbija. Żadnego pokrewnego wątku nie znalazłem więc piszę posta.
2 - Radio i zegarek - zegarek wyświetla godzinę etc, ale za cholerę nie działa ustawianie go. Radio działało, ale po mechaniku działać przestało. Mam wrażenie, że to kwestia jakiegoś kabla albo bezpiecznika. Nie dysponuję jednak ani książką ani instrukcją więc nie wiem nawet gdzie tego szukać. Pomocy
3 - Ot taka ciekawa historia - odebrałem od mechanika furę i uzupełniłem brak wody w zbiorniku chłodnicy. Następnego dnia pojechałem jakieś 20km i silnik zaczął rzęzić i generalnie bardzo źle było. Otworzyłem maskę i cały dymił - okazało się, że nigdzie nie ma kropelki wody w układzie chłodniczym. No ale poczekałem aż ostygnie, zalałem wodą i zacisnąłem szczelnie cybant na łączeniu przed chłodnicą na dole (którędy uciekła cała woda). Jeździ i nie jest źle. PYTANIE: wiem, że na zdrowie to mu nie wyszło, ale czy jeśli działa to znaczy że przeżył anginę, czy że zaraz padnie? PYTANIE 2: czy jest jakiś jeden jedyny płyn do zalewania chłodnicy, czy mogę to sobie robić czym mi się podoba (woda, borygo etc)?.

pozdrawiam i niecierpliwie czekam na odpowiedź.
Nie ma życia bez stolców,
Tak jak róży bez kolców.
Psalm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

13 Lip 2009, 19:35

a jakie masz sprzęgło , jeżeli hydrauliczne to może waqrto sprawdzić szczelność siłownika i czy jest płyn od sprzęgła w układzie

Land Rover czy Polonez chłodnice możesz zalać czym chcesz bo nie wydaje mi się aby Freelander był jakimś specjalnym autkiem i preferował tylko jeden typ coolera.
Zalewaj Petrygo, Borygo i innymi preparatami przeznaczonymi do chłodnicy mogą być zagramaniczne, obyś nie nalewał zwykłej wody z kranu bo na dłuższą mete chłodnica Ci zarośnie kamieniem
Freelander 2004 1.8 16V
Konrad Targówek lub 147750Mhz SQ5OMU
Konrad Targówek
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Warszawa

14 Lip 2009, 08:25

No więc sprzęgło jest OK, ale do wymiany idzie wysprzęglik i pompa sprzęgła.

Z radiem i zegarkiem już sobie "poradziłem" ;-) no cóż, dopiero poznaję samochód i... wystarczyło je po prostu włączyć ;)

Będę informował na bieżąco co i jak, a i jakby ktoś części potrzebował to polecam allegro i gościa z Tczewa o nicku: AAnd - sprzedaje nowe części po dobrych cenach.
Nie ma życia bez stolców,
Tak jak róży bez kolców.
Psalm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

14 Lip 2009, 14:53

Odnośnie Twojego 3 pytania to jeśli będziesz jechał na wysokich obrotach i będzie się smarowała kontrolka od smarowania silnika to niedługo będzie do wymiany.Ale nie sądzę żebyś go tym aż tak mocno przegrzał.Jedź dalej i kontroluj poziom płynu w chłodnicy bo jak będzie uciekał a układ będzie szczelny to do wymiany uszczelka pod głowicą.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

18 Lip 2009, 15:54

No i znalazłem dziurę!!!! Nie wiem jak ta część się nazywa, ale dziurę wymacałem palcem jak znowu nie było płynu w zbiorniku wyrównawczym. Jest to pierwsza metalowa rura, do której leci wężyk z tego właśnie zbiornika. Ona potem zakręca i idzie kilka rozgałęzień z niej. Znajduje się dokładnie za silnikiem. Najchętniej to bym kupił nową, jakby nie była droga, bo spawaniu tak używanego materiału jakoś nie ufam, ale pewnie drogo będzie. No i ciągle ten wysprzęglik (czekam na wypłatę a LR sobie postoi tydzień, aż mechanik wróci z urlopu).

Jeśli ktoś wie co to za rura (wiem, że po moim opisie będzie to trudne), to fajnie by było, gdyby mi powiedział nazwę tej części.

W środę jadę do speca od centralnych, bo ten też padł. Jak zreperuje to napiszę co i jak.

I szukam gdzieś manuala do LR Freelander'a z 2002, 5 drzwiowego. Jakby ktoś miał linka do takiego to poproszę. Lektura może być po Angielsku.
Nie ma życia bez stolców,
Tak jak róży bez kolców.
Psalm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

18 Lip 2009, 18:41

Psalm napisał(a):I szukam gdzieś manuala do LR Freelander'a Lektura może być po Angielsku.


czyżby chodziło ci o instrukcję po angielsku ?
mówisz ,masz.

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=27490
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Chika Kako i Lexus zmieniają reguły gry
    Chika Kako należy do najbardziej inspirujących kobiet w branży motoryzacyjnej. Stanowisko głównego inżyniera zajęła jako pierwsza kobieta nie tylko w Lexusie, ale w całej Japonii. To kobieta, która zmieniła ...

18 Lip 2009, 20:02

Podziękował!
Nie ma życia bez stolców,
Tak jak róży bez kolców.
Psalm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

18 Lip 2009, 20:34

Czyżby to była rurka w której idzie woda do nagrzewnicy i wędruje do kabiny?
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

18 Lip 2009, 21:02

Ciężko powiedzieć. Ja ją wyczaiłem jak stojąc przodem do samochodu gębą do maski to z lewej ku prawej za silnikiem zawija do przodu i dalej nie patrzyłem. Dziura jest przy łączeniu czegoś z tą rurą, w okolicy pompy wspomagania kierownicy. Kupiłem dzisiaj na orlenie jakiś uszczelniacz chłodnic żeby się na ten tydzień urlopu mechanika ratować. Mam zamiar to jutro rano zapodać do układu. Macie jakieś doświadczenia z tym? Mogę to pakować czy odradzacie?
Nie ma życia bez stolców,
Tak jak róży bez kolców.
Psalm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

19 Lip 2009, 07:09

Psalm napisał(a): jakiś uszczelniacz chłodnic

odradzam
lepszym rozwiązaniem jest zaklejenie tej dziury jakimś klejem co po stwardnieniu jest jak metal,stosowałem kiedyś taki do zaklejenia dziury w korku bloku silnika bo też mi wylatywał płyn chłodniczy ale teraz nie pamiętam co to było
zerknij na to
[link do oferty na Allegro wygasł]
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

19 Lip 2009, 08:26

No wszystko fajnie, tylko że mi go dzisiaj nie przyślą. Ale dzięki za info - poszukam jakiegoś kleju, ew. wykroję kawałek gumy i ścisnę cybantem - też powinno podziałać przez tydzień.

[ Dodano: Sro Lip 29, 2009 11:16 ]
OK, używana rura kosztowała mnie 60pln. Była w dobrym stanie. Kupiłbym nową, ale musiałbym czekać 2 tygodnie a to za długo (350pln).

Centralny: jak macie problem z centralnym, to:
1 - sprawdźcie bezpieczniki
2 - jeśli słyszycie, że w drzwiach coś tam przeskakuje to za skrzynką z bezpiecznikami jest duuuuża kostka z miliardem kabli - dociśnijcie ją i sprawdźcie - u mnie to było problemem i za tę wiedzę zapłaciłem 30pln.
Nie ma życia bez stolców,
Tak jak róży bez kolców.
Psalm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa