FREELANDER - OPORNICA

25 Lis 2009, 11:28

Zasilanie podaje bezpiecznik F8 (skośna obudowa w komorze silnika) sprawdź go, nie jestem pewien, ale tam też powinien być przekaźnik (R4 lub R6)
Pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

06 Gru 2009, 11:30

Czy mógł by ktoś napisać dokładnie o jakich wartościach kupić oporniki
aby odzyskać I i II bieg dmuchawy :?:
Przemas74
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 77
Miejscowość: Szczecin

06 Gru 2009, 16:41

poszperaj, było o tym na forum
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

06 Gru 2009, 18:26

SIVON napisał(a):Rezystory znajduja się w zielonej obudowie nagrzewnicy (wentylatora) od strony pasażera.
Tu masz fotki (znalezione na innym forum) :
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]

Orientacyjnie podam, że wartośc rezystorów wynosi:
najmniejszy - 1,6 om,
średni - 1,4 om,
największy ( gruby drut ) - 0,5 om.

Każdy z nich odpowiada za jeden bieg wentylatora, 4 bieg jest bez rezystora. Jeżeli nie działa ci jeden z biegów wentylatora to oznacza że padniety jest jeden z tych oporników.
Wg mnie możesz użyć rezystora o oporności 1om (obojetnie który masz uszkodzony) ale ważne aby miał odpowiednia tzw odporność prądowa.
Prąd płynący do wentylatora osiąga duża wartość więc z prawa Ohma można wyliczyć I=U/R przy zastosowaniu rezystora 1om wartośc prądu który będzie przez niego przepływał wynosi I=12/1 czyli 12A Więc aby nie spalić nowego rezystora proponuje kupić i wlutowac taki o Parametrach R=1om I=20A do kupienia w każdym sklepie elektronicznym.
Jak bedziesz miał pytania odnośnie elektroniki lub elektryki pytaj.
Pozdrawiam.
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

18 Mar 2010, 08:10

amik napisał(a):
SIVON napisał(a):Orientacyjnie podam, że wartośc rezystorów wynosi:
najmniejszy - 1,6 om,
średni - 1,4 om,
największy ( gruby drut ) - 0,5 om.

.


Czytałem to i tylko zapytam czy to są wartości rezystorów które należy kupić i zamontować w miejscu uszkodzonych spiral oporowych ?? czy to wartości właśnie tych spiral i do tego dobrać
rezystory w/g wzoru który podał SIVON ?
troszkę się zakręciłem :???:
Przemas74
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 77
Miejscowość: Szczecin

15 Maj 2010, 17:29

Przyłączam się do pytanie. Czy te rezystory montuje się w miejsce spiral?
TRAUL
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: POLSKA
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
    Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...

15 Maj 2010, 18:39

lepiej aby były to spirale z drutu oporowego, płyną przez nie duże prądy
pozdr
az
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Maj 2010, 05:52

Zakupiłem drut oporowy wykorzystywany do spiral grzewczych trochę pokombinowałem i zrobione Koszt wyszedł 15zł drut (spirala)
Przemas74
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 77
Miejscowość: Szczecin

17 Maj 2010, 12:58

... brawo. podaj kolegom średnicę drutu (ew. rodzaj- symbol) oraz długości jakie Ci wyszły na poszczególnych opornikach
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Cze 2010, 13:08

Witam,
Tak rezystory nalezy wlutowac w miejsce spirali z drutu oporowego zastepując odpowienim rezystorem o tej samej oporności. Jeżeli uszkodzony jest tylko jeden bieg wymieniamy tylko uszkodzoną spiralę. Uwaga dobre rezystory o podanych parametrach kosztują kilka a nawet kilkanascie złotych za sztukę.
Jednak najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest zastosowanie drutu oporowego lecz do tej operacji wymagany będzie miernik (multimetr z pomiarem rezystancji - bedzie nam służył do sprawdzenia ciągłości obwodu) i troche manualnych zdolności. Warto zastosować drut oporowy np o średnicy 0,35mm i oporności 14,7oma na metr. Przypominam aby uzyskać odpowiednia wartość rezystancji należy dobrać odpowiednia długość drutu - mozna to wyliczyć a nastepnie odcinając pożadany kawałek sprawdzić miernikiem przyblizoną wartość rezystancji (zwykłym multimetrem tego nie zrobimy). Przy naszych założeniach dla określonego drutu chcąc uzyskać 1om należy odmierzyć odcinek ok. 6,8cm (oporność 0,147oma na cm czyli 1om:0,147oma/cm=6,8cm). Nastepnie drut nawijamy na długopis dość ciasno zostawiając końcówki długości 1,5cm. No i tu zaczynaja się schody:)
Jak wiadomo drutu oporowego nie da się zlutować a nawet jak zalepimy cyną jakimś cudem końcówki drutu ze stykami obudowy to i tak przy podłączeniu jak drut rozgrzeje sie do czerwoności cyna się stopi. Ja zastosowałem miedziane końcówki do zarabiania przewodów (linek) elektrycznych które należy zagnieść łącząc drut ze stykami obudowy.
Tylko takie połączenie w domowych warunkach sprawdzi się.
Freelander 2.0TD
SIVON
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 45
Miejscowość: Wrocław

10 Cze 2010, 13:24

brawo SIVON !
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

09 Lip 2010, 13:28

Witam.Jeśli ktoś ma nadal problemy z opornicą w Fredku pierwszym modelu do diesla nie td4 ! to podpowiadam że pasuje od mazdy 323.Tanszy koszt i lepsze wykonanie,na opornikach.Dołączam link ale nie wiem jak jeszcze długo bedzie działał [link do oferty na Allegro wygasł]
boss-24
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Choszczno

27 Sty 2017, 22:03

Witam koledzy nie działa 4 bieg wentylatora gdzie szukać przyczyny pozdrawiam
Kostamarcin
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 02 1988
Auto: Land rover freelander
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2002

27 Sty 2017, 22:10

Dodam jeszcze że bezpiecznik f 8 sprawdzony pokrętło podmienione sprawne co jeszcze sprawdzić?
Kostamarcin
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 02 1988
Auto: Land rover freelander
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2002