Fura do 15tyś, diesel, gaz?

Fura do 15tyś, diesel, gaz?

10 Gru 2016, 21:48

Cześć. Chcę kupić autko do 15tyś. Chciałbym żeby nie było awaryjne, dobrze wyglądało, miało depnięcie i przy tym było w miarę oszczędne.

Żeby miało moc i oszczędność od razu nasuwa się diesel, chociaż nie jestem przekonany do tych silników. Okresowa wymiana dwumasu, DPF i innych dupereli tak na prawdę sprawia, że diesele wcale nie muszą być oszczędniejsze od benzyn. Wydawałoby się zatem, że lepiej kupić benzyniaka i założyć LPG, ale gaz teraz ma ostro podrożeć i nie wiadomo czy taka inwestycja się opłaci.

Mimo że chciałem troszkę nowszy samochód 2003-2006, zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej byłoby kupić starszego diesela, bez dwumasów itd. Tylko że te z kolei mocą nie grzeszą. Nie ukrywam że mam trochę dylemat. Mój ojciec ma Mitsubishi Space Star z 2004 i tam bodajże nie ma tych dieselowskich pierdół i od kilku lat auto nie wymaga prawie żadnych inwestycji. Oczywiście to auto mi się nie podoba z wyglądu, ale może iść w tym kierunku?

Proszę o pomoc. Co możecie doradzić? A może znacie jakieś dieselki tego typu?
Jazlowiecki
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 10 Gru 2016, 21:09
Auto: Opel Corsa B 1.4

Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

10 Gru 2016, 22:46

Przejrzyj tematy z pierwszych dwóch stron tego działu, znajdziesz odpowiedź.
Nie ma sensu tłuc tego samego po raz kolejny.
Zerknij tez na artykuł "czy na pewno stać cię na diesla"
Pozdr
Invi
Zaawansowany
 
Posty: 909
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Prawo jazdy od: 04 03 1924
Auto: volvo_s60_2004 / mazda_3_2016
Silnik: 2.5T/2.0
Typ: Sedan/Limuzyna

Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

11 Gru 2016, 00:15

Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8366
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

11 Gru 2016, 08:16

Napisz trochę więcej o tym jak będziesz wykorzystywać auto, ile jeździsz, jakiej wielkości auta i wyposażenie Ciebie interesują to wtedy można coś konkretnie doradzić.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3316
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

11 Gru 2016, 10:58

Invi napisał(a):Zerknij tez na artykuł "czy na pewno stać cię na diesla"


Artykuł troche naciągany i nachalnie kazdemu polecany. Jak każde auto czy to diesel czy benzyna wymaga odpowiednich kosztów utrzymania.
Diesle przeważnie te starsze to bardzo dobre i trwałe silniki. Więc nie ma sie czego bać.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2683
Zdjęcia: 124
Rejestracja: 28 Lis 2009, 11:42
Auto: Opel Vectra C 1.8

Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

11 Gru 2016, 12:16

krikus napisał(a):Artykuł troche naciągany i nachalnie kazdemu polecany.

Dokładnie, tak jakby benzyniaki się nie psuły, a w dieslach co chwilę się coś sypało. Na tyle diesli co miałem nigdy nie robiłem dwumasy czy nawet turbiny. Tylko rzeczy czysto eksploatacyjne.
MichoS
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 04 Gru 2016, 16:44
Prawo jazdy od: 20 06 1999
Auto: Golf VI/Passat B6/ Fabia III
Silnik: 1.8 TSI/2.0TDI/ 1.2
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

     Jak czytać etykietę na oponach? Jak czytać etykietę na oponach?
    Etykieta opony jest cechą opon pojazdów mechanicznych. Producenci opon dla samochodów osobowych, lekkich i ciężkich samochodów ciężarowych, od listopada 2012 zobowiązani są do podania na naklejce lub ...
    Toyota GT86 i Shelby Toyota 2000 GT Toyota GT86 i Shelby Toyota 2000 GT
    W niedzielę zakończył się Goodwood Festival of Speed, święto motoryzacji w Wielkiej Brytanii. Wśród atrakcji przygotowanych przez Toyotę znalazło się 6 specjalnie opracowanych egzemplarzy Toyoty GT86, które ...

  • Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

    11 Gru 2016, 13:50

    Nikt nie napisał, że benzyniaki nie potrzebują nakładów. Silnik to silnik i trzeba o niego dbać.
    Mamy tutaj pytanie o auto za 15k czyli takie, które będzie miało te 10-15lat. Jaki procent z takich samochodów będzie miało pełną historię serwisową (prawdziwą) a jaki będzie perełkami od handlarzy z przekręconym licznikiem?
    Obiektywnie 10 czy 15 letni samochód ma lata świetności za sobą i przejechał już swoje 500kkm (mowa o dieslach).

    Na tyle diesli co miałem nigdy nie robiłem dwumasy czy nawet turbiny. Tylko rzeczy czysto eksploatacyjne.

    A czy wymiana koła dwumasowego i sprężarki to nie są wymiany eksploatacyjne?
    Różnica polega na większym interwale między nimi. To, że Ty ich nie zrobiłeś nie znaczy, że poprzedniego lub kolejnego właściciela samochodu również to ominie.

    Kupujecie takiego starego dieselka za 15k. Możesz mieć szczęście i znaleźć auto bez dużego wkładu (ale jaka jest szansa na kupno naprawdę zadbanego egzemplarza?). Możesz nie mieć szczęścia i konieczność naprawy/wymiany turbo/wtrysków/dwumasy/ogarnięcia egr/dpf. I teraz najważniejsze - jaki procent wartości całego auta stanowią te naprawy? Policzcie sobie nawet pojedynczo. Kupić samochód, gdzie potencjalne naprawy związane z silnikiem mogą sięgnąć połowy jego wartości? Gdzie tu jakakolwiek logika?

    Warto również przypomnieć, że większość benzyniaków z analogicznego okresu nie jest wyposażona w ww. cuda techniki a w cenie wymiany turbosprężarki można sobie wymienić cały silnik
    Invi
    Zaawansowany
     
    Posty: 909
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Prawo jazdy od: 04 03 1924
    Auto: volvo_s60_2004 / mazda_3_2016
    Silnik: 2.5T/2.0
    Typ: Sedan/Limuzyna

    Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

    11 Gru 2016, 18:27

    Trochę abstrahując od tematu - czemu tak kochacie te diesle? Przecież w polskich warunkach 3-4 miesiące w roku w dieslu się marznie, a przy dużych mrozach wręcz zamarza w środku, zanim się silnik zagrzeje. Co innego, jeśli jednorazowy przejazd trwa przynajmniej godzinę, wtedy diesel miałby jeszcze sens, ale kto do pracy dojeżdża samochodem godzinę w jedną stronę? Dla większości jest to 10-20 minut. Co to za przyjemność i nowoczesność, żeby marznąć w samochodzie?

    I od kiedy diesel kojarzony jest z mocą? Owszem, od kilku lat jednostki diesla nie odstawają zbytnio osiągami od jednostek benzynowych, ale diesel sprzed nastu lat osiągami nie będzie grzeszył.
    Petento
    Początkujący
     
    Posty: 128
    Rejestracja: 19 Paź 2014, 15:03
    Auto: VW Polo

    Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

    11 Gru 2016, 21:57

    Petento napisał(a):w dieslu się marznie, a przy dużych mrozach wręcz zamarza w środku, zanim się silnik zagrzeje


    Nie wiem czym ty jeździłeś i w jakim to było stanie? 0.o
    Ja osobiście jeździłem i jeżdżę sporą ilością diesli i zazwyczaj po 5-6 minutach było w środku już gorąco
    emilxman
    Początkujący
     
    Posty: 181
    Rejestracja: 09 Kwi 2014, 12:20
    Prawo jazdy od: 10 01 2014
    Auto: Lexus GS 300
    Silnik: 3.0 250KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

    11 Gru 2016, 22:30

    Nie przesadzaj, 5 minut i gorąco? To chyba masz webasto... Znajomy w Audi A3 1.9 TDI, więc najlepszy silnik na świecie ma 5 kilometrów do pracy i jak gasi silnik, to nawet ciepło z kratek nie dmucha... Tak, ma sprawny termostat.
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 799
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

    11 Gru 2016, 23:30

    Wiedziałem, że ktoś odpisze, że u niego w dieselku to już 5 minut i cieplutko :D

    Ale spieszę z danymi:

    Samochody stoją na zewnątrz, nie są grzane na postoju, ponieważ na szybach mają zamontowaną matę przeciw szronowi, a układ wentylacyjny jest sprawny, więc szyby nie parują od środka. Ruszamy jakieś 20 sekund po rozruchu silnika, przy mrozie -10 lub większym po 40 sekundach. Z ,,troski'' o silnik, grzania nie włączamy od razu, lecz po 2 minutach od ruszenia.

    Temperatura zewnętrzna 5 stopni na plusie
    Mityczne 1.9 tdi 90KM temperaturę płynu 90 stopni, a zarazem już w miarę ciepłe powietrze, po 12 kilometrach jazdy (12 minut jazdy)
    Benzynowy 1.4/1.6 osiąga 90 stopni płynu po 3-4 kilometrach (3-4 minuty jazdy), po 3-4 minutach mamy więc względnie ciepłe powietrze.

    Temperatura zewnętrzna 10 stopni mrozu
    1.9 tdi - 90 stopni osiąga po ok. 22 kilometrach (ok.22 minuty jazdy)
    Benzynowy 1.4/1.6 osiąga 90 stopni po ok. 6-7 kilometrach (ok. 7 minut jazdy)

    Takie wyniki osiągam tymi samochodami na moje trasie, samochody są sprawne. Jak widać, przy 10 stopniowym mrozie, użytkowanie diesla na trasach krótszych niż 22 kilometry w moim przypadku nie ma sensu, bo się nawet termostat nie otworzy. Jeśli ktoś ma nadal wątpliwości do czasu nagrzewania się diesla, to chętnie przeczytam podobne dane. Tylko proszę nie pisać o kilku lub kilkunastominutowym grzaniu przed ruszeniem - o 7 rano nie mam na to czasu, chcę wsiąść do samochodu i przejechać nim 15 kilometrów do pracy nie marznąc przy tym, nic więcej. (swoją drogą kiedyś testowałem to mityczne grzanie silnika przez 5 minut właśnie przy tych -10 stopni i efekt jak dobrze pamiętam to było w granicach jakiś 5 minut szybciej dla diesla i 3 minut dla benzyny, więc nadal bez szału) :)
    Ostatnio edytowany przez Petento, 11 Gru 2016, 23:34, edytowano w sumie 1 raz
    Petento
    Początkujący
     
    Posty: 128
    Rejestracja: 19 Paź 2014, 15:03
    Auto: VW Polo

    Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

    11 Gru 2016, 23:34

    Dane potwierdzam ;) Mam drugiego benzyniaka i obydwa po w zimę po jakiś 2-3 kilometrach zaczynają dmuchać letnim powietrzem, po 6-8 kilometrach osiągają temperaturę roboczą.
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 799
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

    12 Gru 2016, 09:08

    krikus napisał(a):Artykuł troche naciągany i nachalnie kazdemu polecany. Jak każde auto czy to diesel czy benzyna wymaga odpowiednich kosztów utrzymania.

    A) Artykuł ma za zadanie pokazać, że diesel nie nadaje się do miasta, a nie, że nie nadaje się do niczego.
    B) Artykuł nie uwzględnia tego w jakim stanie kupujesz auto ale średnio diesel jest znacznie bardziej wymęczony życiem i kilometrami.
    C) Kolejne posty wyjaśniają, że nie brałem pod uwagę starych SDi bez osprzętu, bo 1. jest ich bardzo mało, 2. nie jadą, 3. to konie robocze.

    P.S. Nowe sprzęgło można zajechać po 3-5tys. km jak się nieodpowiednio eksploatuje niezależnie czy diesel czy benzyna.

    Co do nagrzewania w służbowej skodzie mam bardzo szybko ciepłe powietrze, bo jest jakaś elektryczna nagrzewnica (tak wnioskuję). Wskazówka temperatury, o której tu mowa długo leży.
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12372
    Zdjęcia: 59
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

    12 Gru 2016, 09:50

    Racja, w nowych autach wyposażonych w silnikach diesla producenci coraz częściej montują elektryczne wspomaganie nagrzewnicy, nawet w autach z niższej półki, jednak w autach starszych, a o przeważnie o takich na forum jest mowa, nie uświadczymy tego, chyba że w limuzynach typu bmw serii 7, stąd warto pod uwagę wziąć również ten aspekt zastanawiając się nad nastoletnim dieslem
    Petento
    Początkujący
     
    Posty: 128
    Rejestracja: 19 Paź 2014, 15:03
    Auto: VW Polo

    Re: Fura do 15tyś, diesel, gaz?

    12 Gru 2016, 09:59

    Ciepło z krateczki dzięki wspomaganiu nagrzewnicy chyba nie ma za wiele do trwałości silnika, skoro wskazówka nie drgnie ;)
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 799
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili