[B] Getz 1,3 / Micra K12 1,2 / 206 1,4 / Fabia I 1,4

Który model wybierasz?

Hyundai Getz 1,3 - 82KM
0
Brak głosów
Nissan Micra K12 1,2 - 80KM
1
33%
Peugeot 206 1,4 - 75KM
1
33%
Skoda Fabia I 1,4 - 75KM
1
33%
Razem głosów : 3

19 Paź 2016, 18:57

[B] Getz 1,3 / Micra K12 1,2 / 206 1,4 / Fabia I 1,4

Podstawowe kryteria zestawienia:
- hatchback segmentu B
- silnik benzynowy o mocy ok. 75KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2003 roku

Wytypowane modele do zestawienia:
- Hyundai Getz 1,3 - 82KM
- Nissan Micra K12 1,2 - 80KM
- Peugeot 206 1,4 - 75KM
- Skoda Fabia I 1,4 - 75KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić na cenę rozrządu (SKF) w Skodzie oraz na amortyzatory (KYB) w Nissanie. Wszystkie samochody wyposażone zostały w bębnowy układ hamulcowy tylnej osi (TRW).

Najdroższymi usterkami są awarie wspomagania kierownicy w Nissanie oraz tylnej belki zawieszenia w Peugeocie.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:33, edytowano w sumie 3 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Paź 2016, 21:52

Do micry i puga dodałbym parę złoty :ok: po stronie kosztów ale ogólnie śmiesznie wyglądają synonimy polskiej oszczędności typu Fabia... gdzie przeciętny Fabianin dałby się pokroić za taniość tego auta :D zresztą Octawiusz też :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10325
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Paź 2016, 09:54

szybki napisał(a):ogólnie śmiesznie wyglądają synonimy polskiej oszczędności typu Fabia... gdzie przeciętny Fabianin dałby się pokroić za taniość tego auta zresztą Octawiusz też


Przeciętny Fabianin nie zapłaci za łożysko 384 zł (SKF) tylko 87 zł (KRAFT). Nie kupi kompletu amortyzatorów za 306 zł tylko za 140 zł (MS). I tak dalej i tak dalej :ok:
I nie są to skrajne przypadki - osobiście znam takiego Fabianina :wink:
Oczywiście zarówno w przypadku amortyzatorów, jak i łożysk (oraz wszystkich wymienionych przez dzidę części eksploatacyjnych) znajdą się wersje pośrednie cenowo, nie odbiegające trwałością od najlepszych zamienników (sam kupiłem łożysko do Ibizy za ok. 200 zł od razu po zakupie i przez cały okres jej użytkowania nie miałem z nim najmniejszych problemów). No ale jeśli ktoś jeżdżąc Fabią chce ją naprawiać z użyciem części w cenach OEM to tylko mu się chwali :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Paź 2016, 13:40

Żeby zestawienia były możliwie jak najbardziej do siebie zbliżone to muszę porównywać części podobnych producentów aby było sprawiedliwie. W te części jak wiadomo są dobre i sprawdzone.
Ogólna idea zestawień to nie "ten samochód jest dobry, bo ma tanie części" tylko dopisanie do tego kilku usterek aby było widać, co wychodzi lepiej. Oczywiście wszystkich nie wymienię, bo o ile w Hyundaiu była wzmianka o korozji układu wydechowego, to tak na prawdę dotyczy to wszystkich 4ch aut bez wyjątku i automatycznie windowałoby ich końcową sumę.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Paź 2016, 13:54

łysy30 napisał(a):Przeciętny Fabianin
No to jestem Fabianinem do kwadratu :D dwie stoją na podwórku..
dzida napisał(a):Należy zwrócić na cenę rozrządu (SKF) oraz łożyska (SKF) w Skodzie
Faktycznie rozrząd drogi ale nad ceną łożyska będziemy dyskutować. W awariach piszesz o czujniku skrętu a łożysko zapodajesz do wersji bez wspomagania . [link do iParts wygasł]
Powinno być to [link do iParts wygasł] a tutaj cena już tak nie szokuje. Chyba że miałeś jakiś zamiar.
Oprócz tego jeszcze mała drobnostka . Filtr paliwa raczej ten
[link do iParts wygasł] lub ten [link do iParts wygasł] . Zależy od kodu wyposażenia PR
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4710
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2016, 14:16

dzida napisał(a):Żeby zestawienia były możliwie jak najbardziej do siebie zbliżone to muszę porównywać części podobnych producentów aby było sprawiedliwie. W te części jak wiadomo są dobre i sprawdzone.


Oczywiście pełna zgoda, mój post to była raczej polemika z szybkim niż kwestionowanie poprawności Twojego zestawienia. Wszyscy producenci muszą mieć równe szanse, stąd normalne, że w zestawieniu znajdują się dla wszystkich samochodów zamienniki tych samych firm. Oczywiście - czego pewnie masz świadomość - praktyka wygląda nieco inaczej i mało który kierowca Fabii pokusi się o łożysko za 400 zł :) Fabią jeździ się raczej z musu niż z miłości i nikt tu się specjalnie z autem nie pieści :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Paź 2016, 15:17

bonifacy napisał(a):Faktycznie rozrząd drogi ale nad ceną łożyska będziemy dyskutować. W awariach piszesz o czujniku skrętu a łożysko zapodajesz do wersji bez wspomagania . [link do iParts wygasł] ... a3568.html
Powinno być to [link do iParts wygasł] ... 71215.html a tutaj cena już tak nie szokuje. Chyba że miałeś jakiś zamiar.

Kiedyś wyjaśniałem w innym zestawieniu, że zakładamy czarny scenariusz, czyli np. jak były wersje z filtrami DPF to był ujęty w zestawieniu choć nie każdy był w niego wyposażony. Tutaj jest podobnie z łożyskiem i co najlepsze stosowano 3 rodzaje z czego w 2003r. wspomaganie nie było standardowe.
Lista usterek też jest okrojona, bo wiadomo ich jest znacznie więcej.

Ogólnie robienie zestawień dla segmentów A i B jest ciężkim tematem, bo każdy kupuje wszystko aby taniej i pewnie połowa tej kwoty się ostanie. Podobnie to wygląda w przypadku starych aut typu Golf II i III
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Paź 2016, 16:02

łysy30 napisał(a):Przeciętny Fabianin nie zapłaci za łożysko 384 zł (SKF) tylko 87 zł (KRAFT). Nie kupi kompletu amortyzatorów za 306 zł tylko za 140 zł (MS). I tak dalej i tak dalej :ok:
I nie są to skrajne przypadki - osobiście znam takiego Fabianina :wink:


W/g ,mnie to nie chodzi o to że Fabianin ma kupić coś za 300 jak można trafić za 150 tylko o ogólną różnice w kosztach bo tak jak fabianin trafi coś za 150 tak samo użytkownik micry może kupić część bez większego przepłacania i taniej niż w aso. Ogólnie rzyjęło się że fabiczka jest mistrzem świata i okolic :naughty: w oszczędności więc można przymknąć oko na to co ma w środku a okazuje się że nie do końca :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10325
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Paź 2016, 20:11

dzida napisał(a):Kiedyś wyjaśniałem w innym zestawieniu, że zakładamy czarny scenariusz, czyli np. jak były wersje z filtrami DPF to był ujęty w zestawieniu choć nie każdy był w niego wyposażony
Oczywiście wśród omawianej pojemności / mocy silnika. Pokaż mi fabianę 1,4 16V 75 kucy bez wspomagania ? Będzie to incydent czy masowa tendencja ? Z tego co mi wiadomo to te drogie łożyska były stosowane w wersji Basic lub Junior z motorami czeskimi 1,4 lub 1,2 HTP.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4710
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2016, 20:22

Ok, poprawię to w najbliższym czasie skoro to taki "problem" choć to będzie nie sprawiedliwe w stosunku do innych modeli nie tylko z tego zestawienia ;)
Dla wyrównania sprawiedliwości dodaję korozję wydechu do pozostałych modeli (wszędzie się powtarzała w usterkach).

edit:
Już zaktualizowane ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Paź 2016, 20:54

dzida napisał(a):Ok, poprawię to w najbliższym czasie skoro to taki "problem"
Problem to nie jest , mnie jako Fabiana razy dwa to nie tyka. Mam swoje zdanie, swoje koszty. Zresztą ja mam te tańsze łożyska ( nie wymieniałem ), ja mam ten czeski motor ( rozrząd stówa ) ja mimo przelotu 250 tyś nie wymieniałem amorów , szczęk tylnych , bębnów , sprzęgła też.To w tej starszej . Nowsza nowy nabytek , się zobaczy. Zmień też cenę filtra paliwa bo te katalogi kłamią. Dajesz czarną wersję a tutaj wybrałeś jakąś anomalię.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4710
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2016, 21:05

Poprawiłem wszystko ;)
Pamietaj tylko, że idea zestawienia to koszyk podstawowych części i dodanie kilku usterek, a nie przewidywanie ile kogoś, będzie kosztowało utrzymanie auta.

A co do czeskiego 1,4 ma spore problemy z uszczelką pod głowicą.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Paź 2016, 21:27

dzida napisał(a):A co do czeskiego 1,4 ma spore problemy z uszczelką pod głowicą.
Tępy nie jestem . Sam wymieniałem u siebie nie tak dawno. Czas i koszty niewielkie z tym że jest jeden haczyk :mrgreen: Taniość będzie jak nie będzie którakolwiek tuleja cylindra ,, utopiona '' Jeśli tak to tłoki na stół tuleje do ustawienia podkładkami , koszty rosną :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4710
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Paź 2016, 13:50

Tutaj doskonale pasowałaby również Corsa C z 1.2. Ciekaw jestem wyniku końcowego biorąc pod uwagę rozrząd na łańcuchu.
BrutusM
Początkujący
 
Posty: 125
Auto: Japonia
Skrzynia biegów: Manualna