Głupie pytanie od żółtodzioba. :)

Głupie pytanie od żółtodzioba. :)

28 Lut 2014, 13:59

Witam. Parę miesięcy temu zdałem prawo jazdy z czego jestem zadowolony i cały czas jeżdżę Golfem IV 1.9 TDI od rodziców. Już powoli łapię czyt. dynamiczna jazda, bez szarpania itp czyli tak jak doświadczeni ludzie. Tylko miałem jedną akcję a zwłaszcza wjechałem na inne osiedle żeby zaparkować auto bo nie miałem gdzie indziej postawić i był tam dziwny parking że krawężniki były tak wysokie że męczyłem się z wjazdem i właśnie tu nurtuje jedno pytanie. Mamy wysoki krawężnik. Wrzucam sobie 1 i powoli opuszczam sprzęgło. Gdy opuściłem sprzęgło do końca to auto już zaczyna wjeżdżać na krawężnik i nie daje rady dalej wjechać aż zaczął coraz bardziej drzeć bo nie daję gazu. Co się stanie gdy auto ma spuszczone sprzęgło do końca i np. krawężnik go blokuje i mimo opuszczonego sprzęgła do końca auto nie daje rady wjechać. Mogę spalić sprzęgło czy co się stanie ze silnikiem? Pytałem wszystkich z rodziny i nikt nie znał odpowiedzi więc zapytam tutaj bo na naukach jazdy takich akcji nie miałem. :-) Wolę mieć jakąś wiedzę na przyszłość.

Z góry dziękuję. Myślę że napisałem ten temat we właściwym miejscu.
carumus1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 19 Sty 2014, 13:47
Prawo jazdy od: 22 11 2013
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Głupie pytanie od żółtodzioba. :)

28 Lut 2014, 15:10

carumus1 napisał(a):zaczął coraz bardziej drzeć

Czyli ?? Kołami mielił w miejscu ?? Bo nie rozumiem co masz na mysli - postaraj się pisać zrozumiale..
Auto nie zgasło ?? albo powinno zgasnąć, albo powinno wjechać.. moze jeszcze co innego go trzymało ??
Przy wjeżdżaniu na wysokie krawężniki raczej:
- wjeżdżaj prostopadle
- nie wjeżdżaj "z rozpędu"
- delikatnie.. bo uszkodzić felgę nie jest trudno, a potem mnóstwo problemów..
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2831
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Głupie pytanie od żółtodzioba. :)

28 Lut 2014, 17:11

Chodziło o drgania. Koła stały w miejscu no bo krawężnik blokował. Sprzęgło do końca opuszczone i auto tak z 5 sekund stał w miejscu zamiast wjechać, chciałem dłużej ale powstrzymałem się bo myślałem że mogę spalić sprzęgło czy cokolwiek. Aż taki głupi nie jestem żeby wjechać z rozpędu. :D Po prostu chcę się dowiedzieć co się stanie z autem jak będzie zablokowany a chce jechać.
carumus1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 19 Sty 2014, 13:47
Prawo jazdy od: 22 11 2013
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Głupie pytanie od żółtodzioba. :)

28 Lut 2014, 17:14

carumus1 napisał(a):Koła stały w miejscu no bo krawężnik blokował

Nie do końca rozumiem - koła stały, silnik pracował i bieg był wrzucony, sprzeglo pusciłeś ?? To powinien zgasnąć..
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2831
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Głupie pytanie od żółtodzioba. :)

01 Mar 2014, 10:55

Ja miałem to samo, wystarczy ze 1 kolo przednie będzie się krecic po trawie, lodzie, śniegu, błodzie, piachu a 2 będzie przed krawęznikiem to mozna na 1 puścic sprzeglo i nawet gaz dodac i auto będzie stać a tylko kolo to na ww. nawierzchni będzie się krecic

Z rozpędu to znaczy mając 20km/h czy wolniej, na 1 bez gazu mozna wjechać na wysoki krawężnik?
michalinik
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 07 Lut 2014, 09:59
Auto: opel astra 2
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją
    Żeliwa są obecnie najpopularniejszym materiałem stosowanym do produkcji tarcz hamulcowych. Decyduje o tym stosunkowo prosta technologia odlewania, dobre właściwości termiczne i łatwa obróbka. Niestety, jak większość ...
    Mercedes Klasy V Mercedes Klasy V
    Solidny przód i wyjątkowe kształty. Skonstruowana z pasją, z myślą o radościach i wyzwaniach codzienności, nowa Klasa V oferuje zmienny układ wnętrza, a jednocześnie zapewnia imponujące wrażenia podczas jazdy. Przyciąga ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili