Golf II - gaśnie podczas jazdy

02 Wrz 2008, 17:16

To napewno nie pasek. Jestem pewny, ponieważ nie slizga się, nie piszczy i jest dośc mocno naciągnięty więc to nie to . Boje się żeby nie wystapił problem z przegrzewaniem :/ bo z tym to jeździc nie można :/ A w jaki sposób można sprawdzić czy auto sie grzeje zbyt szybko czy nie? Bo jeśli jest z tym problem wole najpierw to wyeliminować a potem zająć się gaśnięciem .
van_dall
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Kutno
  • 02 Wrz 2008, 18:11

    Ciągle za wysoka temperatura nie sprzyja dobremu eksploatowaniu to fakt, a w kwesti problemu to stawiam na termostat. Osobiście raz przegrzałem silnik w jeździe powrotnej po kupieniu używanego clio, gościu wogóle sie nie znał na autach i piłował go do oporu przez co chłodnica była tak zawalona brudem że powietrze nie dochodziło i chłodziło płynu. Jak nie sprawdzałeś to możesz jeszcze sprawdzić ale jak to sie nie sprawdzi to lepiej idź do mechanika.
    pan malona
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    02 Wrz 2008, 18:56

    Sprawdziłem wszystkie mozliwe rurki/przewody jakie są tylko w silniku i wszystko było ciepłe lub gorące. Ogrzewania kabiny działa elegancko, aż piekło sie robi. Czyli termostat powinien rozwiązać problem z grzaniem sie silnika tak? A można to w łatwy sposób wymienić samemu? Bo powiem szczerze, że nie wiem nawet gdzie tego szukać :/ czekam na odp i dziękuje za zainteresowanie
    van_dall
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Kutno

    02 Wrz 2008, 22:42

    Można samemu wymienić a obudowa termostatu przypomina pomniejszoną kaczkę do sikania w szpitalu :lol: a termostat to metalowy mieszek takie jak harmonijka z brązu.
    pan malona
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    03 Wrz 2008, 08:55

    A ja na twoim miejscu sprawdziłbym czujnik temperatury.Trzeba go zmierzyć omomierzem.Niestety nie mam obecnie w pobliżu danych tego czujnika z twojego samochodu.Ale z całą pewnością te dane są w książce napraw i obsługi.Jeżeli nie masz takiej,to może któryś z forumowiczów ci podpowie jaki powinien być opór tego czujnika.
    Jeżeli jest uszkodzony termostat,to silnik albo nagrzeje się chwila moment i w czasie jazdy zacznie się gotować woda w silniku,albo silnik będzie cały czas niedogrzany.Chyba,co rzadko się zdarza,że termostat będzie na wpół otwarty.Ale czy to sprawa termostatu,to można się bardzo łatwo przekonać bez żadnych kosztów - poprostu wystarczy go wyjąć i pojeździć bez niego.Jak objawy ustąpią i silnik będzie miał problem z nagrzaniem się,to wiadomo,że to termostat.A jak kontrolka nadal będezie się zaświecała,to wiadomo będzie,że to nie termostat,a czujnik lub zapchany układ chłodzenia(np. chłodnica).Ale wtedy też bez termostatu silnik będzie się za bardzo nagrzewał.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Wrz 2008, 10:59

    Silnik nagrzewa się dość szybko do połowy skali, a jak dłużej pojeźdzę i wskazówka przekroczy połowe czasem zaświeca mi się ta pomarańczowa kontrolka z silniczkiem i błyskawica. Jak znajde czas to wyjme ten termostat i zobacze co wtedy się bedzie działo, wtedy wejde na forum, napisze co i jak i może wykryje sie usterkę. Dziękuje za pomoc i porady. Niedługo się odezwe w tym temacie ;) Pozdrawiam

    PS: Ponieważ jestem zupełnym laikiem w mechanice, jedno pytanie aby sie upewnić. Gdzie termostat mniej wiecej się znajduje? Gdzieś w pobliżu chłodnicy tzn przy przewodach doprowadzających wode, czy w jakimś innym miejscu? Przepraszam za takie pytania ale wole być pewny tego co robię ;)
    van_dall
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Kutno
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
      Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
      Hyundai i20 1,0 T-GDi MT o mocy 100 KM
      Hyundai i20 posiada silnik benzynowy generujący równe 100 KM o pojemności jednego litra i tym samym umożliwia on sprint do "setki" w czasie 10,7 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów ...

    08 Gru 2009, 19:09

    Witam. Mam bardzo podobny problem jak osoby, które wcześniej wypowiadały się w tym temacie. Od niedawna mam golfa II 1.8, z 89 roku. Jak wiadomo taki samochodzik ma już swoje lata, więc przeszedł pewne drobne naprawy. Wymieniony regulator napięcia, pasek przewodzący napięcie (nie wiem, jak to się dokładnie nazywa), nowy akumulator. Dodatkowo wymieniony olej, płyn chłodniczy, zrobiony przez mechanika przełącznik (coś w stylu immobilisera). Pasek klinowy dobrze naciągnięty. Golf nie ma instalacji gazowej, a mimo to potrafi gasnąć podczas jazdy z niewiadomych przyczyn. Dodatkowo bardzo często zapala się lampka kontrolna od chłodnicy. Mimo, że płyn jest wymieniony i wiatraczki chodzą. Z tym, że mój golf jak już zgaśnie, to nie idzie go odpalić. Chyba, że przez kable od innego auta. Może ktoś ma jakiś pomysł? Byłabym wdzięczna za wszelkie sugestie.
    gossipgirl
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Boguszów - Gorce

    31 Paź 2010, 17:56

    Witam. Mam podobny problem jak osoby piszace wyzej. Podczas jazdy samochodem Golf II Benzyna 1.3 potrafi mi zgasnąć po przejechaniu 5 km i juz wogole mi nie zapali. Bylem u elektryka i on cos tam pogrzebal i powiedzial ze bedzie dobrze jak wymienie sobie modulator zaplonowy, ale problem nie ustepuje. niedawno przejechalem 200 km i nic sie nie dzialo. A dzisiaj przejechalem 2 km i mi zgasl podczas jazdy i juz nie zaplali, prosze o jakies sugestie co to moglo sie stac. Z góry dziekuje
    bulusss
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Żarów