Golf IV SDI - Opony zimowe 195/65/15

Golf IV SDI - Opony zimowe 195/65/15

11 Paź 2014, 13:57

Witajcie :)

Jestem w trakcie poszukiwania zimówek do auta - na chwilę obecną biorę pod uwagę dwie opcje:

1. Nokian WR D3 - etykietka C/C, można dorwać w okolicach 180zł/szt.

Opona obecna na rynku już od kilku lat, masa dobrych opinii, z resztą producent z kraju, gdzie zimy nie należą do łagodnych.

2. Michelin Alpin 5 - etykietka E/B, wychodzi w okolicach 230zł/szt.

Nowość na rynku - zaczęli je sprzedawać w tym roku. Zaleta jest głównie taka, że ma w teorii lepszą trakcję i jest cytując producenta 'odpowiedzią na zmieniające się warunki klimatyczne w europie'. Ma jakieś nanocząsteczkowe technologie - nie znam się na tym, więc nie wiem jakie to ma znaczenie w porównaniu z Nokianem. Poza tym - nie ma szans trafić na starą oponę - wszystkie są z DOT'ami z 2014r.

Opony jak w temacie w rozmiarze 195/65/15 - Golf IV SDI

Z góry dzięki za pomoc :)
Piotrekx
Nowicjusz

Auto: -

Re: Golf IV SDI - Opony zimowe 195/65/15

13 Paź 2014, 12:10

Zawsze w sklepie możesz zapytać o DOT, do tego możesz zawsze popatrzeć jeszcze na inne modele choć Nokian i Michelin są chyba jednymi z najlepszych. [link wygasł] , [link wygasł] nie wiedziałem, że Michałki mają takie kiepskie noty E... A czy wiesz, że noty są różne w zaleźności od rozmiaru? może coś pokręciłeś? :)
slickrz
Aktywny

Auto: Audi A3

13 Paź 2014, 16:28

Zdecyduję się chyba na Alpiny 5. Co do oporów toczenia to chyba i tak nie zauważę różnicy, bo na letnich Bridgestonach mam F/C :D Nokian za to według wielu opinii w necie ma miękkie boki, przez co auto się mocno kładzie w zakrętach i ma tendencję do pływania po drodze, czego chciałbym jednak uniknąć.
Piotrekx
Nowicjusz

Auto: -

15 Paź 2014, 22:46

Hejka,