Gotująca się woda i ubywający płyn!

20 Gru 2014, 16:03

Witam! Od jakiegoś czasu mam problem z moim Passatem. Po zakupie auta, auto nie dogrzewało się. Miało cały czas tylko 80 stopni. I z nawiewów leciało letnie powietrze. Parę dni temu, auto na postoju puściło parę spod maski, po zgaszeniu auta zauważyłem brak płynu w układzie chłodzenia. Dolałem nowego płynu. I po przejechaniu kilku kilometrów po mieście znowu ten sam objaw. Pomocy, co może być przyczyną? Dodam, że jestem w tej dziedzinie laikiem, więc prosiłbym o tłumaczenie jak dla chłopa :P
jacenty1992x
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Vw passat b3
Silnik: 1.9TD
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1992

20 Gru 2014, 21:57

jacenty1992x napisał(a):Dolałem nowego płynu. I po przejechaniu kilku kilometrów po mieście znowu ten sam objaw.

To zależy, czy płyn w biorniczku był, czy znowu uciekł. JAk to drugie, to musisz szukać nieszczelności. Przyczyny gubienia się płynu ze zbiorniczka moga być tylko dwie - albo wyciek zewnetrzny, albo wewnetrzny, czyli UPG. Jeżeli jednak płyn był, a znowu się zagotował, to warto zacząć od sprawdzenia termostatu, albo jego wymiany. Chodzi o to, że może być zacięty w połowie i do chłodnicy dostaje się zbyt mała ilość płynu celem jego schłodzenia. Inna przyczyna, to zapowietrzony układ chłodzenia albo sama chłodnica zasyfiona w środku, co przy stosowaniu płynu rzadko się zdarza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Gru 2014, 12:30

Kolego wymieniłem termostat, i założyłem nowy kruciec wodny z czujnikiem. Mruga mi kontrolka temperatury i pokazuje max. ok 60 stopni. Co to może być? Zapowietrzony układ?
jacenty1992x
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Vw passat b3
Silnik: 1.9TD
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1992

24 Gru 2014, 16:20

Sprawdz poziom płynu w zbiorniczku i zerknij czy masz czujnik poziomu, bo może to być przyczyną. Jeżeli jednak czujnika nie masz, albo płyn jest ok, to zagrzej silnik i sprawdz, czy włącza ci się wentylator na chłodnicy - może świrować sam czujnik, aczkolwiek coś mi się kojarzy, że w Passatach są chyba aż trzy. Problemem też były swego czasu zestawy wskaźników, a dokładniej zimne luty na ścieżkach.
No a jak nie, to można się podłączyć pod kompa i sprawdzić dane z czujników.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Gru 2014, 17:26

hm 3 czujniki jeszcze nie widziałem ale wszystko może się zdarzyć. Podpiąć pod kompa od tego bym zaczął bo wymieniać czujniki na ślepo to szkoda kasy. I zlokalizuj wyciek bo bez płynu to tak nie bardzo podróżować.
tankonek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 09 1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: audi s3
Silnik: 1,8t
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Gru 2014, 19:07

tankonek napisał(a):hm 3 czujniki jeszcze nie widziałem ale wszystko może się zdarzyć.

Ano może - jeden czujnik temp w chłoddnicy od wentylaora, drugi czujnik podający sygnał temp. do ECM i trzeci do wskaźnika. Te dwa ostatnie są też jako dwa w jednym - 4 przewodowe. Poszukać czujników, wypiąć wtyczkę i będzie wszystko wiadomo.
Nie wiem, czy migjąca kontrolka nie oznacza też małego poziomu płynu w zbiorniczku - zerknij na zbiorniczek czy masz w nim czujnik i jaki jest stan płynu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem
    Mitsubishi Lancer zostało uznane przez specjalistów z firmy Warranty Direct za najbardziej niezawodny model ostatnich 15 lat. Obchodząca 15 urodziny firma poddała analizie ponad 200 tyś. aktualnych i wygasłych polis ...