Hamulec zjazdowy

14 Lut 2009, 18:33

Zaraz, silniki TD4 mają 112 KM, przynajmniej mój tyle miał, no po osmiu latach zgodzę się na 102!! Ale żeby tak 97??
Freelander TD4 GS 2001/Isuzu Tropper 3.0 dohc turbo
Krzyfu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Tralee

14 Lut 2009, 19:59

sory, td4 112 kM

POZDR
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Lut 2009, 22:14

Sory.
Myślałem że macie silniki Land Roveroskie, a one mają 97km.
Ale i tak podwyższenie o te 40 km to jest za dużo.20 km to rozumiem ale tyle?
A tak propo (nie mam Td4) ale w serwisie mi odradzano chiptuningu w tych roveroskich bo się będzie waliło a w Td4 jest za dużo elektroniki i będzie szwankowała i chyba jeszcze ma skrzynie tak zrobioną że ma na 12 albo 18km zapasu(tzn. na tyle więcej ją projektowali), i te starsze też jakoś tak mają.Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale pewnie tak.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

17 Lut 2009, 23:33

motorro napisał(a):Sory.
Myślałem że macie silniki Land Roveroskie, a one mają 97km.
Ale i tak podwyższenie o te 40 km to jest za dużo.20 km to rozumiem ale tyle?
A tak propo (nie mam Td4) ale w serwisie mi odradzano chiptuningu w tych roveroskich bo się będzie waliło a w Td4 jest za dużo elektroniki i będzie szwankowała i chyba jeszcze ma skrzynie tak zrobioną że ma na 12 albo 18km zapasu(tzn. na tyle więcej ją projektowali), i te starsze też jakoś tak mają.Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale pewnie tak.


Bez przesady :wink:

Z takich silników, jak ma TD4 (M47R) niektórzy wyciągają blisko 200 km. ( Volkswagen, Audi).

Skrzynia biegów istotnie ma niewielki zapas, ale przy częstej zmianie oleju można ją zasilać agregatem co najmniej 200 km. Jednak w tym przypadku lepiej to przeliczać na moment obrotowy.

Ja mam w swoim chip-tuning. Moc podniesiona niewiele, na niecałe 130km, natomiast nieco bardziej moment obrotowy - ok. 300 do 320 nm.

Zalety: spalanie na trasie przy prędkości przejazdowej "niewielkiej" - ok. 120-130km/h - to niecałe 7l/100km. Szybkie wyprzedzanie - to też przy okazji większe bezpieczeństwo. Jednak staram się jeżdzić na niskim zakresie obrotów - zresztą ciągnie już od 1600 obr/min. Staram się nie przekraczać 4200 obr/min - zresztą nie ma takiej potrzeby, aby wchodzić na obroty - użyteczny zakres obrotów to 1800 - 2800 obr/min (po chiptuningu).

Tylko brakuje VI biegu :(

Przy wyłączonym chiptunungu spalanie dużo większe, a poza tym wydaje się, że jedzie się mułem.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lut 2009, 09:47

Wyjaśnienia do tematu: Land Rover Freelander.

1. Freelander produkowany do roku 2000 włącznie ma silnik o mocy 97KM i jest możliwość podniesienia tej mocy do 110KM. Przynajmniej tak gdzieś wyczytałem.
2. Freelander od roku 2001 model TD4 ma silnik 112 KM i tutaj jest pole do manewru w zakresie bezpieczeństwa od około 138KM do około 147KM. Po takim chip tuningu poprawi się głównie dynamika silnika, może spaść spalanie, prędkość max wzrost praktycznie niezauważalny może 5 km na godzinę więcej. Ale nie radzę testować bo to auto terenowe bardziej niż wyścigowe.

Nieznaczne podnoszenie mocy mocy bezpieczne nie powinno wpływać na eksploatację samochodu pod warunkiem że kierowca jeździ nim w miarę rozważnie, zresztą dotyczy się to także samochodów przed tuningiem.
Natomiast podnoszenie mocy w granicach ponad 10-30% w zależności od pojazdu i jego stanu wymaga innych dodatkowych modyfikacji.

Modyfikacje takie należy wykonywać tylko w serwisach, które się na tym znają i mają odpowiedni sprzęt. Freelander TD4 ma silnik bmw więc tam należałoby szukać.
drafal
Nowicjusz
 
Posty: 10

18 Lut 2009, 22:18

No proszę!!! Drafal!!! Krótko, rzeczowo, treściwie. Bravo i dziękuję!!
Freelander TD4 GS 2001/Isuzu Tropper 3.0 dohc turbo
Krzyfu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Tralee

19 Lut 2009, 19:09

Rander, jeśli możesz, podaj nieco konkretów o swoim chip-tuningu

pozrd az
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Lut 2009, 08:04

Drafal,
powiesz coś o tym tuningu czy nie?
Bo widzę, że piszesz i piszesz i kolejni koledzy Cię o to pytają a Ty nic. Krótko- powiesz jak to zrobić czy nie?
passat1
Początkujący
 
Posty: 57

20 Lut 2009, 08:19

Co do tuningu i pytania kolegi jak to zrobić: pojechać na warsztat który się tym zajmuje i zrobią - koszt około 2000 zł. Chiptuning w skrócie polega na przeprogramowaniu charakterystyki pracy komputera w naszym samochodzie. Inny sposób bardzo podobny to kupienie tzw. Boxa, który możemy sami podpiąć w 5 minut koszt boxa będzie pewnie podobny, z tym że słyszałem różne opinie. Ja w swoim freelanderze może na wiosnę coś będę robił, o jak zrobię o napiszę.
Info do pierwszej lepszej strony: http://www.upsolute.pl/auto.html?kid=602
drafal
Nowicjusz
 
Posty: 10

20 Lut 2009, 12:49

friluś1 napisał(a):Rander, jeśli możesz, podaj nieco konkretów o swoim chip-tuningu

pozrd az


To może być trudne ;)

Otóż samochód miał już 3 lata, jak go zanabyłem - na kredyt :(

Ma Boxa - nie jest "ruszany" komputer.

Zaleta: W każdej chwili można wypiąć przelotkę - co zresztą zaleca się co jakiś czas uczynić.

Wada: Box powinien być instalowany i dostrojony indywidualnie dla każdego silnika, aby nie przekroczyć parametrów granicznych.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2009, 15:12

... i to już są jakieś konkrety
dzięki
pozdr az
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Lut 2009, 08:24

Fajowo!
Teraz wiem na czym stoję.
Dziękuję i pozdrawiam!
passat1
Początkujący
 
Posty: 57

22 Lut 2009, 08:39

Wracając do tematu. Czy po włączeniu hamulca zjazdowego występuje u was jakiś dźwięk??
smallman
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Głogów

28 Lut 2009, 22:42

smallman napisał(a):Wracając do tematu. Czy po włączeniu hamulca zjazdowego występuje u was jakiś dźwięk??


Ten "hamulec zjazdowy" to tylko uruchamianie hamulców za pomocą sterowania ABS-em. Słychać wtedy ABS, pracę poszczególnych cylinderków hamulcowych oraz klocki.

Jeśli nic nie słychać - system nie działa :roll:
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Mar 2009, 16:25

Wtedy samochód powinien hamować silnikem i to musi dać się zauważyć.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk