Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy

Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy

05 Lip 2012, 08:50

Na czym polega technologia SKYACTIV Mazdy wyjaśniamy poniżej:
- Technoligia SKYACTIVE-G
- Technoligia SKYACTIVE-D

Luty 2012: Mazda CX-5, pierwszy z serii nowych modeli Mazdy ze wszystkimi elementami TECHNOLOGII SKYACTIV (silnik SKYACTIV-G lub SKYACTIV-D, skrzynia biegów SKYACTIV-DRIVE, podwozie SKYACTIV-CHASSIS i nadwozie SKYACTIV-BODY)

Wrzesień 2011: Mazda Axela po liftingu z silnikiem SKYACTIV-G i przekładnią SKYACTIV-DRIVE wprowadzona do sprzedaży w Japonii

Czerwiec 2011: Mazda Demio po liftingu z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G wprowadzona do sprzedaży w Japonii

Październik 2010: Prezentacja zarysu TECHNOLOGII SKYACTIV

Październik 2009: Światowy debiut KONCEPCJI SKY na 41. Salonie Motoryzacyjnym w Tokio

Image

Jak w przypadku wszystkich TECHNOLOGII SKYACTIV, które obejmują silniki, skrzynie biegów, karoserię i podwozie, Mazda rozwinęła koncepcję silników SKYACTIV-D od podstaw. SKYACTIV jest kluczowym elementem strategii "Odpowiedzialnego Zoom-Zoom" marki, w myśl której samochody mają być coraz lżejsze i coraz bardziej ekonomiczne, jednocześnie bez zmniejszania ich poziomu bezpieczeństwa, niezawodności oraz przyjemności jazdy.

Wprowadzona na rynek początkiem 2012 r. Mazda CX-5 była pierwszym modelem wyposażonym w pełen zakres TECHNOLOGII SKYACTIV. Poza wcześniej wspomnianymi nagrodami, na rosnącej liście dowodów uznania dla kompaktowego SUV-a Mazdy znaleźć można kilka tytułów "Samochód Roku", przyznanych m.in. w Szwajcarii, Austrii i Niemczech. Nowa Mazda6, która wchodzi obecnie na rynki europejskie, jest sztandarowym modelem marki w segmencie C/D i drugim modelem generacji SKYACTIV. Jednym z elementów jej wyposażenia jest przełomowy system odzyskiwania energii wytwarzanej podczas hamowania i-ELOOP.

źródło: Mazda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2021
Zdjęcia: 7426
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy

26 Lip 2012, 20:38

czekam na odpowiedź inżynierów z FSO :)
oleolek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Maj 2012, 11:18
Auto: Mazda 3, 1.6 MZR
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Brudne szyby w samochodzie to kwestia bezpieczeństwa Brudne szyby w samochodzie to kwestia bezpieczeństwa
    Badania wykazały, że brudna przednia szyba dwukrotnie zwiększa ryzyko kolizji. Kolejnym efektem zaniedbania czystości auta jest większe i szybciej postępujące zmęczenie kierującego pojazdem w porównaniu do sytuacji, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód