Honda Civic VI 1.4i 3d 1999r. - wskaźnik paliwa nie opada

Honda Civic VI 1.4i 3d 1999r. - wskaźnik paliwa nie opada

03 Paź 2016, 22:34

Witam!
Mam szybkie pytanie, po przekręceniu i wyjęciu kluczyka wskaźnik poziomu paliwa nie opada do 0, czy to normalne czy powinienem się martwić? Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam.
Kemot92
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 29 Maj 2016, 14:46
Auto: Nie mam

Re: Honda Civic VI 1.4i 3d 1999r. - wskaźnik paliwa nie opada

04 Paź 2016, 10:33

Kemot92 napisał(a):przekręceniu i wyjęciu kluczyka wskaźnik poziomu paliwa nie opada do 0, czy to normalne czy powinienem się martwić?
Wskazówka w górę idzie normalnie jak zatankujesz?
Jak wyłączysz zapłon to spada na czerwone pole? Zapala ci się rezerwa jak masz mało paliwa, sprawdzałeś to?

Generalnie te mechanizmy od wskaźnika poziomu paliwa są bardzo delikatne i czasem wyjęcie i włożenie licznika powoduje już problem.

Możesz spróbować zatankować na full i później wyjeździć paliwo do rezerwy.

Jak ktoś wcześniej gmerał przy liczniku to może być tak, że ta wskazówka nie będzie ci opadała do końca.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4096
Zdjęcia: 3295
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Honda Civic VI 1.4i 3d 1999r. - wskaźnik paliwa nie opada

04 Paź 2016, 10:39

Idzie w górę i pozostaje taka nawet jak wyłączam zapłon. Rezerwa mi się nie zapala, a powinna, prawdopodobnie nie działa. Na razie zatankowałem około 23l (za 100zł) i wskaźnik pokazuje połowę baku (chyba poprawnie). Nurtuje mnie tylko to, iż po wyłączeniu zapłonu wskazówka powinna opaść (no chyba że zasilenia jest z innego obwodu elektrycznego). Pozdrawiam.
Kemot92
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 29 Maj 2016, 14:46
Auto: Nie mam

Re: Honda Civic VI 1.4i 3d 1999r. - wskaźnik paliwa nie opada

04 Paź 2016, 11:11

Twój Civic to model o oznaczeniu EP1? Jeżeli tak to spróbuj zrobić samodiagnostykę zegarów. Tu masz instrukcję:

1. Na zgaszonym silniku (zapłon wyłączony) wciskasz i trzymasz przycisk kasowania przebiegu.
2. Włączasz światła.
3. Włączasz zapłon (pozycja II) żeby zapaliły się kontrolki.
4. W czasie 5 sekund wyłączasz światła, włączasz i ponownie wyłączasz.
5. W czasie 5 sekund puszczasz przycisk kasowania przebiegu, a następnie przyciskasz i puszczasz 3 razy.

Po takim zabiegu na liczniku zegary i kontrolki powinny się zapalić, za wyjątkiem kontrolki od poduszek (airbag). Po przyciśnięciu przycisku kasowania przebiegu tryb uruchamia się ponownie.
Jak już sprawdzisz to żeby wyjść z trybu samodiagnozy trzeba wyłączyć zapłon lub ruszyć autem wtedy po przekroczeniu prędkości 2 km/h sam się zakończy.

Przy takim teście będziesz widział jak reaguje wskazówka od paliwa jeżeli nie przejdzie poprawnie testu to prawdopodobnie problem będzie w liczniku ze wskazówką. Jeżeli natomiast test wyjdzie bez problemowo to moim zdaniem rozwiązania trzeba szukać przy pływaku w zbiorniku tym bardziej, że nie działa ci rezerwa.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4096
Zdjęcia: 3295
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Honda Civic VI 1.4i 3d 1999r. - wskaźnik paliwa nie opada

04 Paź 2016, 11:44

Nie wiem jak w civicu ale w lanosie ojca wskażnik pokazywał zawartość baku nawet przy wyjętym kluczyku i działał prawidłowo
diddy79
Aktywny
 
Posty: 344
Rejestracja: 23 Lut 2015, 14:48
Prawo jazdy od: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Alfa Romeo 159 SW
Silnik: 2,4 JTDM 200KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawdź swoje punkty karne online Sprawdź swoje punkty karne online
    Ministerstwo Cyfryzacji w ramach systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców udostępniło nową, wygodniejszą metodę sprawdzenia punktów karnych jakie mamy na swoim koncie za wykroczenia w ruchu drogowym. ...
    Transport ponadnormatywny i jego początki Transport ponadnormatywny i jego początki
    Pojazdy przewożące ciężkie i duże ładunki istniały już w XIX w., jednak dopiero pod koniec lat 20. ub. w. pojawiły się przyczepy, naczepy oraz odpowiednie ciągniki, które można uznać za protoplastów współcześnie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Samochody do driftu z tyłu
      Dakar - Land Rover - zdjęcie 3
      Skoda Yeti, wyjazd z wody
      Mercedes 170S, 1949-1955, wnętrze