Hyundai getz 1.1 wysokie spalanie

25 Maj 2011, 08:40

Witam, od jakiegoś czasu borykam się z wysokim spalaniem w getzie benzyna 1.1 2002r 63KM, wymieniłem świece i przewody, lewego powietrza nie zasysa, silnik pracuje równo, moc też w normie. Dwa razy kasowałem mu błąd - nie pamietam jaki chyba P0402 - w kazdym razie chodziło o niska wydajność katalizatora, pierwszym razem zaswiecil sie w styczniu i po skasoawniu zrobilem jakies 500km i znowu sie pojawił, czy to moze mieć związek z wysokim spalaniem? Teraz pali w trasie (100km/h) spokojna jazda ok 7,5l...
nuzik
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Puławy/Lublin

25 Maj 2011, 09:29

Jak jest przytkany katalizator, celowo moze podawac wiecej paliwa w celu jako przepalenia i oczyszczenia.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

25 Maj 2011, 10:09

A w jaki sposób mogę to sprawdzić? jak "przyspieszyć odetkanie katalizatora"? Bo trochę to nieekonomiczne... Nie bardzo mi sie uśmiecha wymieniać go na nowy... no i dwie sondy ma więc może być problem po wspawaniu strumienicy...
nuzik
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Puławy/Lublin

25 Maj 2011, 10:16

No jak faktycznie jest juz zapchany, to raczej nic poza wymiana nie pozostaje. Cos tam gdzies czytalem, ze komus pomogl przejazd 20km na wysokich obrotach, ale to nawet jak pomoze, to bedzie to rozwiazanie na 1000-3000km max pewnie.

Szukajac cos wiecej z ciekawosci, o tym czy faktycznie na wysokich oborotach go mozna "wyczyscic", znalazlem 3 posty 1 osoby napisane w jakims tam odstepie czasu:

Witam.wyjeździłam prawie 2 baki dobrej benzyny ostro jezdżąc aby spróbować oczyścić(przepalić) katalizator i układ wydechowy.
Jestem po diagnostyce w ASO Toyoty w Katowicach,u samego Bigelektrona.Od razu powiem ,że jestem pod ogromnym wrażeniem profesjonalizmu i ciepłego,czysto ludzkiego podejścia B.E. i kierownika biura obsługi klientów serwisu.
Okazało się ,że
-we wstępnej jeździe auto było nieco "zamulone",drżenie było w normie ,ale poszarpywanie nieco ponad normę,b.słabo chodziła klima,czuć było grzybek z klimy
-są zniszczone świece z czerwonawym nalotem co dowodzi,że od długiego czasu samochód jeździł na złej benzynie (zostały wymienione)
- również zanieczyszczone były sondy,ale na szczęście po oczyszczeniu dobrze chodzą,nie zdążyły się uszkodzić (tak to zrozumiałam ,ale może coś przekreciłam)
_oczyszczono przepływomierz (prawie w ogóle nie poszarpuje autem)
-odgrzybiono prawidłowo(!!!) klimatyzację(przed miesiącem zrobiono to bez sensu ).Wytłumaczono mi jak się prawidłowo o nią dba.
-wypłukano i umyto chłodnicę,dobito gazu do klimy(teraz wiem co to chłód w samochodzie).Przydało się to w powrotnych piątkowych korkach.
-nie stwierdzono mechanicznych uszkodzeń katalizatora-złe działanie i check engine było związane ze złym paliwem, skasowano kontrolkę i po wykonaniu w.w. czynności (plus moje wczesniejsze 2 baki i przegonienie T)auto przejechało 340 km ,dotąd bez kontrolki !!!!!!!!!!!!!! mam sprawdzić czy nie żłopie oleju-jeśli tak, to szybko pójdzie i nowy katalizator.Jeśli się ponownie zaświeci kontrolka z kodem 0420 -katalizator będzie do wymiany,toyota nie toleruje dotychczas obecnych zamienników-pokazuje kontrolkę.
Reasumując-podróż powrotna była przyjemna,auto jechało jeszcze lepiej niż poprzednio,bez atrakcji.A ja mialam błogie uczucie, że auto było w dobrych rękach i wszystko jest sprawdzone tak jak należy.Za co SERDECZNIE DZIĘKUJĘ.
I warto było pojechać do Fachowca w ASO 600km w obie strony.

Cos tam pogrzebali, swoje i tak skasowali, a problem wrocil i tak.
niestety, po prawie 800km ponownie jest kontrolka check engine
i pewnie ten sam kod. Stało się to po 1oo km jazdy w górach (głównie w dół na hamowaniu silnikiem) , a następnie wjechaniu do miasta z korkami.

po przejechaniu kolejnych 500km (po równinie) kontrolka sama zgasła !!! i nie świeci już od 200 km.Tak więc chyba to miało związek z przeciążeniem w górach> Gdzieś to tu wcześniej czytałam że może to być jedna z przyczyn wyskoczenia błędu p0420.
A może ktoś ma inną koncepcję ?


Ewentualnie mozesz miec sonde lambda walnieta i podaje przez to zle informacje. Nie wiem jaki masz przebieg ale katalizator jakos 150-200k km wytrzymuje.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

25 Maj 2011, 14:15

Sonda lambda może wprowadzać błąd, najlepiej sprawdzić działanie sond pod kompem, czy odczyty z nich są prawidłowe. Jeżeli nie to będzie wywalało błąd katalizatora 2 sonda za nim będzie miała odczyt poza normalnymi wartościami pracy, a komputer silnika może to odczytać jako uszkodzony katalizator.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

26 Maj 2011, 06:42

WYKRESY SOND LAMBDA; Mam problem ze wstawieniem zdjecia, wiec podam tylko linki: [link wygasł]
[link wygasł]
Jesli moglby ktoś z was rzucić na nie okiem i skomentować byłbym wdzięczny
nuzik
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Puławy/Lublin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Prestiżowa nagroda "Red Dot" dla samochodu Skoda Rapid
    SKODA Rapid otrzymała prestiżową nagrodę "Red Dot" przyznaną za wzornictwo. 37 ekspertów z jury konkursu "Red Dot Design Award" przyznało jedną z bardziej pożądanych nagród modelowi Rapid. Auto wyróżniono ...

26 Mar 2012, 15:52

Mechanik rozłożył ręce i powiedział ze ktoś mi paliwo kradnie z braku, temperatura silnika po wymianie termostatu jest ok, wszystko sprawne, rozpędza się jak dawniej, sondy sprawne świece wyglądają ok, nie wiadomo o co chodzi z tym wysokim spalaniem, błędów żadnych nie ma, jeśli macie jakieś sugestieto proszę o odpowiedz gdzie można jeszcze szukać przyczyny tak wysokiego spalania
nuzik
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Puławy/Lublin

28 Mar 2012, 10:46

No to tradycyjnie,sprawdź opory toczenia,mają wpływ na wartość spalania niebagatelny!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Wrz 2014, 14:46

WITAM POSIADAM AUTO HYUNDAI GETZ 1,1 2003R. AUTO DO TEJ PORY SPRAWOWAŁO SIĘ BEZ PROBLEMÓW ZACZĄŁ SIĘ PROBLEM BO ZACZĄŁ TRACIĆ MOC PRZY ZMIANIE BIEGÓW Z 2NA 3 TO TAK JAKBY SIĘ ZATYKAŁ PEDAŁ GAZU W PODŁODZE A ON NIE CHCE JECHAĆ I ZACZYNA STRZELAĆ , DO TEGO SPRĘŻYNUJE PEDAŁ GAZU . JEŻDŻĘ OD MECHANIKA DO MECHANIKA I JAK NA OBECNĄ CHWILĘ BEZ ZMIAN KAŻDY ROZKŁADA RĘCE - ZOSTAŁO WYMIENIONE :
- SPRZĘGŁO
- USUNIĘTY KATALIZATOR
- WYMIANA WSZYSTKICH FILTRÓW + ŚWIECE
- KOŁO PASOWE ROZRZĄDU - USTAWIONE .
AUTO NIE ZAWSZE TAK SIĘ ZACHOWUJE JEST DZIEŃ ,ŻE DOBRZE JEDZIE A NA DRUGI ZNOWU TO SAMO MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM Z GETZEM I BĘDZIE UMIAŁ MI POMÓC CO JESZCZE MAM WYMIENIĆ ABY AUTKO JEŹDZIŁO JAK NALEŻY ?
zofia
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 05 05 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: hyundai
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Wrz 2014, 15:21

A przepływomierz sprawdzony?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)