Ile trzeba mieć pieniędzy na bmw e46?

30 Wrz 2014, 19:15

Jak w temacie,ile trzeba mieć pieniędzy na zakup takiego bmw w benzynie najlepiej z silnikiem od 1.8-2.2 i który silnik benzynowy jest najlepszy?
Jeśli bym kupował takie bmw chciałbym je zagazować,ile mniej więcej może kosztować instalacja do poszczególnych silników?
A może lepiej kupić diesla?
Chociaż patrząc na raporty spalania to najbardziej opłaca się takie bmw mieć w gazie.
Jeśli kupowałbym benzyne chciałbym osobno włożyć gaz,mam dobrego gazownika więc taką opcję bym wybrał.
Chciałbym,aby było minimum 2000 rok...
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Wrz 2014, 19:34

Wszystko zależy od Twoich przebiegów,trasy (miasto czy trasa lub 50/50)?
To wtedy można myśleć jakie paliwo bardziej pasuje.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

30 Wrz 2014, 20:09

miasto powiedzmy 20% reszta trasa i przeważnie na 5-tym biegu.
Przebiegi nie są zbyt duże bo nie przekroczą 10-11 tys. rocznie.
Ale to jest mało istotne przy wybieraniu paliwa,bo znam osoby które jeżdżą 30% po trasie i reszte w mieście dieslami...
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Wrz 2014, 21:20

Ja kupiłem 318i w sedanie z 2000r, krajówka, z pewnym przebiegiem (253kkm) od 1 właściciela za 10,500kPln. Dzisiaj sprzedałem ją za 10.200 :) Dodam że auto było w bdb stanie mechanicznym jedynie z zewnątrz był mały purchel rdzy na tylnym błotniku i maska poodbijana od kamyków :) Średnie spalanie wychodziło mi w granicach 8-9l :)
pawel9339
Nowicjusz
 
Posty: 48
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 24 06 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7 avant
Silnik: 1.8Turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Wrz 2014, 21:26

Benzyna + LPG.

Przygotuj sobie min. 20k na wszystko to będziesz mógł spać spokojnie i nie będziesz zbyt długo szukać (samochód + pakiet startowy + LPG).

Najlepszy silnik z E46??? Proporcją "wszystkiego do wszystkiego" to chyba m52b28 -> 2.8. Generalnie jak zakładasz LPG to bierz R6 i się nawet nie zastanawiaj. W R6 320i - 330i różnica w spalaniu to maksymalnie 1,5 litra (między 2.0, a 2.8 jakiś litr)... Właściwie w trasie to tej różnicy w ogólnie odczujesz... Za to różnicę w osiągach między np. 2.0 , a 2.8 już zdecydowanie odczujesz.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Paź 2014, 15:41

A ile mogą być wyższe opłaty za silnik powyżej 2.0?
Czy 20k nie jest przesadą za bmw serii 3?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zmęczony kierowca - mikrosen i zaśnięcie za kierownicą
    Pomimo tego, że zmęczenie lub zaśnięcie za kierownicą zajmuje w statystykach policyjnych w Polsce i na świecie dalekie miejsca w klasyfikacji przyczyn wypadków, to szacuje się, że w rzeczywistości stanowi istotną przyczynę ...
    GT - komfort i sportowe osiągi - lista TOP 5
    Sportowe dwudrzwiowe coupe klasy premium to segment, który nie poddaje się chwilowej modzie. Samochody te od lat zapewniają użytkownikowi nie tylko sportowe osiągi, ale również komfortowe warunki podróży. ...

01 Paź 2014, 16:14

pawel9339 napisał(a):jedynie z zewnątrz był mały purchel rdzy na tylnym błotniku
Więc walona :ok:

Ogólnie za BMW e46 z początku produkcji - 98r trzeba dać 12k :ok: Po lifcie są droższe, dolicz pakiet startowy, LPG itd.. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Paź 2014, 16:32

Dobra,ale na dzień dzisiejszy rocznik minimum 2000 oraz czysta benzyna załóżmy,że 2.2 170km 320i po ile mniej wiecej takie bmw latają?
A może lepiej nie pchać się w instalacje gazowe i kupić ropniaka?
Czy jesteś Koniu w stanie przybliżyć mi mniej więcej ile wyniósłby koszt takiej bmw?
Ja lpg traktuje jako wydatek za paliwo tzn. wliczam ten montaż i tak w późniejsze koszty benzyny a nie samochodu.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Paź 2014, 19:27

Zależy od wersji silnika i motoru. Odpuść sobie 2.0 diesla to już są dawno skarbonki i będzie ich coraz więcej. Z diesla można tylko polecić 3.0

Sedana 1.8 z początku produkcji trafisz minimum za 10k żeby był w stanie do jazdy i trzymał się kupy. Szukasz ofert 11tys do nego.

Najlepsze silniki są R6 i moim zdaniem M52 tylko i wyłącznie. Czyli wersje:
- 2.0 150km
- 2.5 (323) 170km
- 2.8 193km

Za 2.5 i 2.8 szykuj minimum 15k. Najmniej są zajechane te polifcie roczniki około ~2002 w górę, bo nie trawiły jeszcze w ręce szpanerów którzy chcą mieć BMW pojeździć zdezelować i odsprzedać.

Za 15k podejrzewam że kupisz fajnego sedana z silnikiem M52b25 (323i 170km).
Coupe to droższa sprawa, fajne egzemplarze to koszt około 20tys.
hendo
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 20 06 2012

01 Paź 2014, 19:31

hendo napisał(a):Najlepsze silniki są R6 i moim zdaniem M52 tylko i wyłącznie


No M52 są bardzo ok ale takiego co złego masz w M54??? Nie rozumiem za bardzo...

hendo napisał(a):Za 2.5 i 2.8 szykuj minimum 15k. Najmniej są zajechane te polifcie roczniki około ~2002 w górę


2001 w górę. M52 nie wychodził w E46 po lifcie :no:.

Generalnie jeśli chodzi o ceny które podajesz... To uważam że trochę zaniżasz mówiąc to komuś kto niekoniecznie zna się na BMW/ogólnie samochodach wpuszczasz go trochę w tarapaty, poza tym z resztą się zgadzam :ok:.

Pozdrawiam :).
Ostatnio edytowany przez Vermin 01 Paź 2014, 19:55, edytowano w sumie 2 razy
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Paź 2014, 19:37

Hendo,bardzo Ci dziękuję za dokładny opis polecanych silników :)
Widać,że znasz się w temacie BMW.
Co sądzicie o silniku 2.2 170km który opisałem wyżej?
Najchętniej zamknąłbym się z silniku 2.0 benzynowym wtedy opłaty nie będą zbyt wysokie bo nie ma żadnych dopłat a mam zniżki 60%.
Najbardziej interesuje mnie nadwozie sedan :yes:
[link do oferty na Allegro wygasł] Takie bmw z tym silnikiem byłoby dla mnie idealne.
Ciekawe są raporty spalania,wygląda na to że silnik 2.2 170km potrafi spalić nawet pół litry lpg mniej niż 2.0 150km.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Paź 2014, 19:49

320i z motorem 2.2l to już i tak masz powyżej 2.0l. Ja bym na twoim miejscu brał 328i bez zastanawiania się. Ta srebrna z ogłoszenia to m52b20 czyli 150km ;)
pawel9339
Nowicjusz
 
Posty: 48
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 24 06 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7 avant
Silnik: 1.8Turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Paź 2014, 19:57

Czyli brałbyś 193 km 328i czyli pojemność 2.8?
Co ciekawe spalanie dalej jest takie jak przy 2.0 co jest na plus :)
Ale boje się wyższych opłat chyba że nie będą aż tak duże...
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Paź 2014, 20:08

M54 to olejarki. Chleją olej :D M54 moim zdaniem ma słabą reakcję na gaz. Auto fajnie ciągnie od samemu dołu, ale trzeba uważać na sypiące się vanosy. Dlatego najlepsze były stare żeliwne m50.

Co do tej bumki z aukcji - Cena w miarę uczciwa. Pewnie da radę utargować do 13tys. Widać że to handlarz, czyli musiał dać za nią mniej + opłaty to +/- auto warte będzie z 13tys? Sam nie wiem ile dokładnie.

Mimo to warto obejrzeć, jechać podotykać bo to BMW nie ma co oceniać na zdjęciach.
hendo
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 20 06 2012

01 Paź 2014, 20:22

Z tego co czytałem,warto ściągnąć taką bunie z niemiec,bo tu w polsce trudno o zadbany i niezajeżdżony przez młodych gniewnych egzemplarz.
To tak finalnie jaki silnik najlepiej brać,może warto nie wychodzić poza 2.0?
Pozostaje jeszcze kwestia założenia lpg,ile kosztuje mniej więcej taka instalacja do poszczególnych silników?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993