Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

06 Lis 2016, 03:51

Mam problem z odpalaniem: 1.włączam zapłon, 2.gasną kontrolki,3.przekręcam kluczyk wszystko gaśnie i nic...drugi raz,trzeci raz i napis wciśnij sprzęgło aby uruchomić, wciskam rez albo dwa i wtedy dopiero odpala... O co tu chodzi? Niby proste ale coś nie tak....Proszę o komentarze w tym problemie - podpowiedzi jakieś...
Alex10
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 06 Lis 2016, 02:36
Prawo jazdy od: 10 02 1979
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia 2.0 CDTI biturbo 4x4
Silnik: 2.0 CDTI 195KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

06 Lis 2016, 20:08

Zgodnie z instrukcją obsługi należy wcisnąc sprzęgło. Inaczej silnik się nie uruchomi.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13880
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

07 Lis 2016, 15:47

Dzięki, ale piszę o odpalaniu po postoju nie kiedy zgaśnie np. w oczekiwaniu na zielone, wtedy jest wszycho OK.
Alex10
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 06 Lis 2016, 02:36
Prawo jazdy od: 10 02 1979
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia 2.0 CDTI biturbo 4x4
Silnik: 2.0 CDTI 195KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

07 Lis 2016, 19:28

Alex10 napisał(a):piszę o odpalaniu po postoju nie kiedy zgaśnie np. w oczekiwaniu na zielone
Wciskasz sprzęgło i dopiero przekręcasz stacyjkę i najlepiej jak masz skrzynię na luzie. Powinien odpalać za pierwszym.

Na zimnym silniku system start-stop nie wyłączy silnika. Ten system żeby działał muszą być spełnione określone warunki.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4097
Zdjęcia: 3295
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

07 Lis 2016, 21:49

Alex10 napisał(a):Dzięki, ale piszę o odpalaniu po postoju nie kiedy zgaśnie np. w oczekiwaniu na zielone, wtedy jest wszycho OK.

Nieistotne - podczas każdego odpalania musisz wcianąć sprzegło. Odsyłam do instrukcji obsługi - tam jest czarno na białym napisane. Dosłownie :)
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13880
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

07 Lis 2016, 22:14

Ten mój przypadek jest dziwny i niezrozumiały jezdziłem wieloma autami przez wiele lat i mam naprawde duże doswiadczenie...
Ostatnio Vecrta 1.9 CDTI - Z19DTH - 150 KM, tą Insignie posiadam od miesiąca z takim systemem "start - stop". Od zawsze wciskałem sprzęgło przed uruchomieniem...ale tu tak to po prostu niedziała.
Po właczeniu zapłonu wskazówki lecą do oporu i wracają, potem gasną kontrolki , sprzęgło cały czas wciśnięte, przekręcam starter i wszystko gaśnie i nic....
Kilka takich prób i pokazuje się podpowiedź "wciśnij sprzęgło aby uruchomić" ale jest wciśnięte cały czas...
Wciskam więc raz + kluczyk, czasem drugi i trzeci raz..i w końcu łaskawie odpala..
Jak spieszę się do pracy to nerw jak diabli..
Alex10
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 06 Lis 2016, 02:36
Prawo jazdy od: 10 02 1979
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia 2.0 CDTI biturbo 4x4
Silnik: 2.0 CDTI 195KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawdź swoje punkty karne online Sprawdź swoje punkty karne online
    Ministerstwo Cyfryzacji w ramach systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców udostępniło nową, wygodniejszą metodę sprawdzenia punktów karnych jakie mamy na swoim koncie za wykroczenia w ruchu drogowym. ...
    10 lat gwarancji na baterie samochodów hybrydowych Toyoty 10 lat gwarancji na baterie samochodów hybrydowych Toyoty
    Toyota wprowadza specjalny program serwisowy, pozwalający przedłużyć ochronę gwarancyjną dla nowych i dotychczasowych posiadaczy pojazdów hybrydowych marki Toyota, wyposażonych w akumulatory niklowo-wodorkowe (NiMH) ...

  • Re: Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

    08 Lis 2016, 10:25

    I dlatego zawsze porponuję przeczytać instrukcję obsługi. Pisze tam, że takie coś, może się zdarzyć, jak upłynie wymagany czas. Spróbuj zrobić tak, że najpierw przekręcasz kluczyk, jest test zegarów, test kontrolek, potem gasną i dopiero wtedy wciśnij sprzegło i uruchamiaj silnik. Czyli sprzegło wciskaj bezpośrednio przed uruchomieniem silnika.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13880
    Zdjęcia: 1110
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Insignia 2.0 CDTI biturbo z systemem start-stop - Odpalanie

    08 Lis 2016, 15:23

    Kurcze poszperałem trochę i wychodzi na to że jak masz włączoną funkcję "Autostop" to samochód można uruchomić wciskając pedał sprzęgła i tu jest cała procedura.

    "Automatyczny układ rozruchowy" działa tak że kontroluje procedurę
    rozruchową silnika. Kierowca nie musi utrzymywać kluczyka w położeniu 3. Po chwilowym włączeniu układ przeprowadzi rozruch automatycznie aż do
    uruchomienia silnika. Ze względu na procedurę kontrolną, uruchomienie
    silnika następuje z lekkim opóźnieniem. Tak jak to jest u ciebie przekręcasz kilka razy i dopiero łapie może właśnie wtedy kończy się ta procedura rozruchowa? Spróbuj przekręcić raz i poczekać... samochód poprosi o wciśnięcie sprzęgła i po jego wciśnięciu powinien sam odpalić po kilku sekundach.

    Tu jeszcze masz jakie mogą występować przyczyny nieskutecznego rozruchu
    silnika:
    1. Pedał sprzęgła niewciśnięty (manualna skrzynia biegów)
    2. Pedał hamulca niewciśnięty lub dźwignia zmiany biegów w położeniu innym niż P lub N (automatyczna skrzynia biegów)
    3. Nastąpiło przekroczenie limitu czasu przewidzianego na rozruch silnika
    Kacper
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4097
    Zdjęcia: 3295
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • Bagnet do sprawdzania poziomu oleju w silniku
      Peiying URZ0387, transmiter FM
      Master Truck
      Lexus LF-FC z napędem wodorowym, bok