Instalacja V gen.

Instalacja V gen.

04 Lis 2016, 14:50

Ktoś mi może powiedzieć konkretnie ile zapłacę dziś za montaż takiej instalki o standardowej jakości typu Stag do auta z wielopunktowym wtryskiem paliwa (np 1,6-ok 100KM).
A ile kosztuje taka instalacja do silnika ,który ma wtrysk bezpośredni??
Pytam ,bo znajomy chce zmienić auto i taką V gen chce założyć do tego nowokupionego. Tylko czy wybrać auto z tradycyjnym MPI czy z wtryskiem bezpośrednim? Wiadomo ,że z wtryskiem bezpośrednim ,można coś nowszego kupić. Ale jakie będą koszty instalacji???
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5246
Zdjęcia: 27
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Instalacja V gen.

04 Lis 2016, 18:26

artur73 napisał(a):wielopunktowym wtryskiem paliwa (np 1,6-ok 100KM).

ceny wachają się od 2tys do 2.5tys kwestia sterownika redukota i wtryskiwaczy gazowych oraz wiedzy gazownika
.
artur73 napisał(a):A ile kosztuje taka instalacja do silnika ,który ma wtrysk bezpośredni??

to nie jest takie łatwe stwierdzenie instalacje do bezpośredniego wtrysku dzielą sie na te które podają gaz w fazie lotnej i dotryskują benzynę( mniej skomplikowane koszt okolo 3.5tys), oraz na takie które dawkują gaz w fazie lotnej (koszt od 8tys) w obu przypadkach trzeba się dowiedzieć czy producent ma opracowany taki silnik i czy jest wogole możliwośc założenia instalacji w konkretnym aucie.
djkranc
Początkujący
 
Posty: 179
Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: SKODA FABIA
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Instalacja V gen.

04 Lis 2016, 19:47

djkranc napisał(a):ceny wachają się od 2tys do 2.5tys kwestia sterownika redukota i wtryskiwaczy gazowych oraz wiedzy gazownika
Rozumiem ,że piszesz o zwykłej instalce sekwencyjnej tzw. IV gen. Tylko ,że ja pytam o V gen do tradycyjnego MPI.

Co do wtrysku bezpośredniego ,to faktycznie ...trzeba by się zagłębić w konkretne modele. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5246
Zdjęcia: 27
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Instalacja V gen.

04 Lis 2016, 20:47

do 140 kW 5800-6400 zł, powyżej 140 a do 210kW 6800 -7400 zł

to ceny dla 4 cylindrów.
spory wydatek
Forumowicz
Początkujący
 
Posty: 238
Rejestracja: 20 Sty 2016, 18:17
Prawo jazdy od: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Instalacja V gen.

05 Lis 2016, 09:20

Dla kogo spory to spory..
Adrizo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 05 Lis 2016, 09:12
Prawo jazdy od: 18 11 1984
Przebieg/rok: 31tys. km
Auto: Audi
Silnik: 3.2
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Instalacja V gen.

05 Lis 2016, 15:12

Jakie to odkrywcze...Jeśli dla Ciebie nie jest spory, to tylko pogratulować. Dla kogo jest? No dla mnie, dlatego napisałem, że spory. Masz z tym problem?
Forumowicz
Początkujący
 
Posty: 238
Rejestracja: 20 Sty 2016, 18:17
Prawo jazdy od: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Najważniejsze fakty o wodorze i samochodach na ogniwa paliwowe Najważniejsze fakty o wodorze i samochodach na ogniwa paliwowe
    Na świecie coraz więcej mówi się o wodorowych ogniwach paliwowych. Jest też dostępnych już kilka modeli samochodów które są nimi zasilane. Wodór jest pierwiastkiem powszechnie występującym w przyrodzie, ...

  • Re: Instalacja V gen.

    05 Lis 2016, 18:43

    moje osobiste zdanie na temat V generacji, nie jest taka super niezawodna jak się chwalą producenci. Pompy wysokiego ciśnienia są cały czas awaryjne, i serwis cały czas kosztuje kosmiczne pieniądze ludzi którzy potrafią to serwisować też jest jak na lekarstwo. Nie zmienia to faktu że mamy wolny kraj i każdy ma prawo do wyboru na czym jeździ albo co ma pod maska samochodu.
    djkranc
    Początkujący
     
    Posty: 179
    Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: SKODA FABIA
    Silnik: 1.4 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Instalacja V gen.

    05 Lis 2016, 20:00

    Moje zdanie jest takie bo sam użytkowałem lub bardziej miałem okazje pojezdzic samochodem z taką instalacją i o ile nic się nie działo to problemem było opalanie zimnego silnika. Co do opinii ja bym nie wydał tyle kasy na taką instalacje bo i serwis kiepski a wizja jazdy z jednego miejsca do drugiego oddalonego o 150 km w celu sprawdzenia co się dzieję moim zdaniem mija się z celem. No ale to tylko moja opinia
    golfiarz
    Początkujący
     
    Posty: 133
    Rejestracja: 22 Cze 2016, 20:30
    Prawo jazdy od: 13 04 1983
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Vw Golf VII
    Silnik: 2.0TFSI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Instalacja V gen.

    06 Lis 2016, 09:49

    Czyli panowie ...lepiej poczekać z tą opcją V gen. na udoskonalenie sprzętowe i na jednoczesny spadek ceny za samą instalkę..?
    Wniosek- dobra sekwencja nie jest zła tylko...coraz mniej na rynku aut z tradycyjnym MPI nadającym się do założenia zwykłej sekwencji.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5246
    Zdjęcia: 27
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Instalacja V gen.

    06 Lis 2016, 10:05

    Coraz mniej MPi, takie są fakty. Jeśli tylko jesteś w stanie wyłożyć takie pieniądze, to jest to opcja do rozważenia. Musisz policzyć, w jakim czasie zwróci Ci się montaż - ile jeździsz. Bo może się okazać, że korzystniej jest założyć IV generację. Na IV już będziesz oszczędzał (zwróci Ci się montaż), a z V generacją dalej będziesz czekał na zwrot z inwestycji, a powiedzmy już będziesz myślał nad zmianą auta. Tak to trzeba rozważyć. Oczywiście do obu opcji uwzględnić trzeba kwestie serwisowe.
    Forumowicz
    Początkujący
     
    Posty: 238
    Rejestracja: 20 Sty 2016, 18:17
    Prawo jazdy od: 01 01 1980
    Przebieg/rok: 11tys. km
    Auto: Opel Vectra
    Silnik: 2,2 16V 155KM direct
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Instalacja V gen.

    06 Lis 2016, 10:13

    artur73 napisał(a):Czyli panowie ...lepiej poczekać z tą opcją V gen. na udoskonalenie sprzętowe i na jednoczesny spadek ceny za samą instalkę..?

    Z tym czekaniem to może byś kiepsko ponieważ inst. Vka była już w 2000r. wkładana do tojek wtedy w ASO kosztowała 7,5k a teraz kosztuje około 5k poza aso więc można uznać że ceny stoją w miejscu.
    Co do samej instaliki to wspominam ją bardzo pozytywnie, mój brat przejechał tojką 300tyś.km. i nic przy niej nie było robione. Wiadomo że to też były czasy zwykłych "systemów" lpg które często przypominały maszynę parową więc wtedy porównanie wypadało max dobrze. Teraz jeżdżę na dobrej sekwencji i chyba nie zdecydowałbym się na Vkę ze względu na koszty tym bardziej że jakiś specjalnych oszczędności z tego powodu nie ma.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 3973
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Instalacja V gen.

    06 Lis 2016, 21:12

    artur73 napisał(a):Wniosek- dobra sekwencja nie jest zła tylko...coraz mniej na rynku aut z tradycyjnym MPI nadającym się do założenia zwykłej sekwencji.

    Dobra sekwencja jest dobra nawet bardzo dobra:) Co do samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa producenci instalacji gazowych mocno pracują nad tym aby takie auta dało się zagazować, kończy się era diesla także warto pracować nad nowymi rozwiązaniami w branży LPG.
    djkranc
    Początkujący
     
    Posty: 179
    Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: SKODA FABIA
    Silnik: 1.4 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Instalacja V gen.

    07 Lis 2016, 22:47

    bezpośredni wtrysk jest zgubny, ponieważ niektórych samochodów nie da się zagazować, ja przy zakupie bmw bym się naciął własnie na taki silnik, jednak udało mi się znaleźć jeszcze inny starszy model z starą rzędowa szóstką :) SIlnik niezawodny :) oczywiście zagazował po niedługim czasie :)
    Piotrek123
    Początkujący
     
    Posty: 149
    Rejestracja: 01 Lut 2016, 21:52
    Prawo jazdy od: 13 01 2008
    Auto: VW Polo
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 1997

    Re: Instalacja V gen.

    07 Lis 2016, 22:51

    Producenci nie próżnują wystarczy spojrzeć na nowe silniki z grupy VW a dokładnie mówiąc 1.8TSI z 8 - ma wtryskiwaczami czyli 4 pośrednie i 4 bezpośrednie. Ciężkie czasy idą dla paliw alternatywnych
    golfiarz
    Początkujący
     
    Posty: 133
    Rejestracja: 22 Cze 2016, 20:30
    Prawo jazdy od: 13 04 1983
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Vw Golf VII
    Silnik: 2.0TFSI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Instalacja V gen.

    08 Lis 2016, 05:52

    No to powiedźcie mi wprost ,czy zagazowalibyście i jaką wtedy instalacją Fodziaka C-Maxa z którąś zwykłą benzynówką (1,6-100KM albo 1,8-120KM lub 2,0 145KM) ???
    :roll:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5246
    Zdjęcia: 27
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006