Jak działa DSG, pierwszy pokazowy filmik.

13 Lis 2006, 09:15

To prawdziwa rewolucja w dziedzinie skrzyń przekładniowych, wystar-czy raz przejechać się samochodem z taką skrzynią by nie chcieć nic innego. DSG to jakby dwie skrzynie z osobnym sprzęgłem - jedna obsługuje biegi nieparzyste, druga biegi parzyste. Działa to w sposób następujący: gdy skrzynia wykryje konieczność zmiany biegu, zapina zadane przełożenie na drugiej skrzyni tak by było już gotowe. Dzięki temu zmiana przełożenia jest natychmiastowa, trwa 0,03-0,04 sekundy. W praktyce zmiana biegu jest niezauważalna, nie ma żadnych szarpnięć i chwil zastanawiania, jedynie obrotomierz i dźwięk silnika sygnalizują zmianę biegu, zarówno w trybie zwykłym jak i sportowym. W tym drugim trybie zmienia się jedynie liczba obrotów, przy której następuje zmiana przełożenia. Tak naprawdę nie wiadomo po co istnieje w tej skrzyni sekwencyjny tryb manualny, gdyż automat zmienia biegi szybciej i płynniej niż kierowca. Jeśli ktoś nie wierzy niech wypróbuje, a wątpliwości rozwieją się natychmiast.

Filmik o tym jak działa DSG
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lis 2006, 09:57

Ciekawe, jak taka skrzynia radziłaby sobie w terenie... :roll:

Jakoś nie widzę tego zbyt długo... Poza tym to są DWIE skrzynie, więc ich masa też pewnie jest większa, niż klasycznej...

Wiem, wypowiedź tendencyjna, ale mnie wszystko kojarzy się z sexem i błotem... :mrgreen:
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

13 Lis 2006, 10:34

fourup napisał(a):Ciekawe, jak taka skrzynia radziłaby sobie w terenie... :roll:
Jakoś nie widzę tego zbyt długo... Poza tym to są DWIE skrzynie, więc ich masa też pewnie jest większa, niż klasycznej...
Wiem, wypowiedź tendencyjna, ale mnie wszystko kojarzy się z sexem i błotem... :mrgreen:

Też patrzę na samochody przez pryzmat błota. :wink:
Do tej skrzyni (dwóch jak napisałeś) jeszcze reduktor trzeba podłączyć... czyli waga znów rośnie. :roll: Ale do plaskaczy (czyt. osobówek) rozwiązanie jest ciekawe.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce