Jak podłączyć kable rozruchowe do akumulatora?

Jak podłączyć kable rozruchowe do akumulatora?

02 Lut 2012, 01:40

Zima to najtrudniejsza pora roku dla naszego samochodu szczególnie jeżeli trzymamy go pod tzw. chmurką. Co zrobić jeżeli nie uda nam się uruchomić auta przy pomocy własnego źródła prądu jakim jest akumulator? Warto wtedy mieć przy sobie kable rozruchowe i pożyczyć trochę prądu od sąsiada któremu udało się odpalić samochód. Na pozór prosta operacja może przysporzyć nam problemów, a żeby ich uniknąć trzeba zastosować się do kilku rad opisanych poniżej.
Image
Przy podłączaniu kabli zawsze jako pierwszy należy połączyć plus z plusem. Uważajmy tylko, by końcem przewodu nie dotknąć niczego metalowego. Może to się wtedy skończyć zwarciem.

Kabel minusowy powinniśmy podłączyć do solidnego metalowego elementu w komorze silnika. Podłączenie go do ujemnego bieguna akumulatora wywoła przeskok iskry i jeśli będziemy mieć pecha, może to skutkować zapłonem oparów z baterii.

Nie stosujemy kabli rozruchowych do akumulatora który nie daje oznak życia!
Jeżeli akumulator rozładowaliśmy kręcąc przed chwilą rozrusznikiem, to śmiało możemy podłączyć kable i próbować odpalić auto. Jeśli jednak akumulator od dłuższego czasu narażony był na działanie mrozu i nie daje prądu, próba odpalenia przy pomocy przewodów jest śmiertelnie niebezpieczna! Ładowanie zamarzniętego akumulatora grozi wybuchem.

Przed samą próbą odpalenia poszkodowanego samochodu należy odpalić samochód od którego pożyczamy prąd i dodatkowo można nieznacznie podnieść obroty silnika żeby wspomóc akumulator alternatorem. Kiedy osiągniemy sukces i uda nam się odpalić auto to przewody odłączamy w odwrotnej kolejności czyli najpierw minus a następnie plus.

POLECAMY Akumulator w naszym samochodzie
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4096
Zdjęcia: 3295
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie
    Wyniki testu przeprowadzonego przez organizację ADAC nie pozostawiają wątpliwości – nowe samochody z silnikami Diesla mogą przekraczać normy emisji tlenków azotu nawet o 900 procent! Nie powinno więc dziwić, ...
    Uniwersalny system hakowy i bramowy - samochody ciężarowe Uniwersalny system hakowy i bramowy - samochody ciężarowe
    W sytuacji gdy rosną wymagania odnośnie do standardów technicznych, ekonomicznych i ekologicznych pojazdów, coraz większą uwagę zwraca się na optymalne wykorzystanie posiadanego taboru. Jest to jeden z powodów, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Publiczność odwiedzająca targi
      Nissan Patrol GR - OFF ROAD RESCUE TEAM
      Toyota FT-86 Open Concept
      Moto Piknik - Olsztyn/Dajtki 2009