Jak podniesc moc w moim aucie?

10 Lip 2010, 13:37

Witam. Mam passata B4 z 96 roku 1.9TDI 110 km. Co musze zrobic zeby podniesc moc silnika do ok.200km tak zeby mi go nierozsadzilo? :grin: I jaki by był mniej wiecej koszt takiej przeróbki?
maly94
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: podlasie

10 Lip 2010, 21:15

Zmienić silnik/samochód
elmo
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: KR/RZ/SG

11 Lip 2010, 16:00

a co oprócz tego?
maly94
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: podlasie

12 Lip 2010, 14:14

popytaj na forach internetowych Większa Turbina dolot chip tuning
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Miejscowość: SR
Prawo jazdy: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Lip 2010, 10:24

aby mieć magiczne 200km trzeba wydać troszkę siana większe turbo pompa zrobiona na 11mm wtryski » » POWERPLUS PP764 - tuningowa końcówka o średnicy otworów 0.230mm. Jej specjalna konstrukcja pozwala na uzyskanie lepszych parametrów przy mniejszym poziomie dymienia w porównaniu do końcówek SPRINT. W silniku 1.9TDI pozwala na uzyskanie mocy ok. 175KM przy zastosowaniu standardowej pompy wtryskowej. do tego zmieniony interculer koszta napewno większe niż auto :mrgreen: :mrgreen:
DYMUŚ1984
dymel1984
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: żółtnica

14 Lip 2010, 14:17

Pytanie na koniec ile taki wyżyłowany silnik pociągnie po tych zabiegach zanim zdechnie...
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Vision RS - innowacyjne wnętrze
    Usportowione i wykonane z produktów najwyższej jakości – takie jest wnętrze Skody VISION RS. Kompaktowy, oddający dynamicznego ducha model RS można już teraz obejrzeć na udostępnionych przez markę szkicach i ...

30 Lip 2010, 04:17

ja mam cos dla ciebie pisalem to juz na tym forum w dziale tuning prosze o to moja litania
Poniżej przedstawiam jak krok po kroku, z najczęściej tuningowanego silnika - 1.9 TDi o mocy wyjściowej 130KM (ASZ, AWX) osiągąć 300-konnego potwora.


Stage 1:
Modyfikacja programu sterującego silnikiem (chiptuning) pozwala zwiększyć moc do maksymalnie 160-165KM. Moment obrotowy wzrasta odpowiednio do 360-380Nm. Taki program będzie bezpieczny dla silnika, nie wpływając w żaden sposób na skrócenie jego żywotności. Cena to ok. 1500zł.

Stage 2:
Większe przyrosty przy pomocy samego programu, ze względu na mały fabryczny intercooler [IC] są trudne do osiągnięcia. Wymieniając chłodnicę powietrza doładowującego na większą - przykładowo z wersji 150-konnej (możliwe jest zastosowanie innego IC) możemy liczyć na parametry w granicach 175-185KM oraz 370-400Nm. Łączny koszty modyfikacji to ok. 2,5-3 tysiące złotych netto (cena może być niższa, jeśli uda się znaleźć tańszą chłodnicę, lecz może być wyższa przy droższej).

Stage 3:
Mając już zamontowany duży IC, należy wymienić turbosprężarkę na większą. Najpopularniejsza jest turbina z wersji 150-konnej. Często stosowane są również modele GT18 oraz GT22, a także tzw. hybrydy. Przy okazji wymiany sprężarki należy zamontować przelotowy układ wydechowy o średnicy minimum 2,5 cala (bez katalizatora). Łączny koszt przeróbki to ok. 6-7 tysięcy złotych netto. Efekt - 200-210KM oraz moment obrotowy ponad 400Nm.

Stage 4:
Po montażu większej turbosprężarki oraz przelotowego wydechu należy założyć wyczynowe wałki rozrządu. Ich koszt (obejmuje też montaż) wynosi 2,5 tysiąca złotych netto, czyli biorąc pod uwagę wcześniejsze przeróbki należy przygotować się na wydatek ok. 9 tysięcy złotych. Za taką sumię zbudujemy prawdziwego potwora z zapłonem samoczynnym - 220-235KM oraz prawie 450Nm pozwolą wygrać prawie każdy uliczny wyścig. Przy takim momencie obrotowym konieczna jest jednak wymiana sprzęgła, fabryczne na takim set-up'ie z góry skazane jest na zniszczenie. Ceny "spieków" zaczynają się od około 1 tysiąca złotych.

Stage 5:
Kres możliwości silnika 1.9TDi to około 300KM i 500Nm. Wydajne wtryskiwacze (sportowe Bosch lub zamienniki z aut ciężąrowych), wtrysk podletnku azotu lub kombinacji podletnku i wody lub gazu LPG to tylko niektóre z niezbędnych modyfikacji, aby uzyskać tak wysokie przyrosty. Cena takiej modyfikacji ustalana jest indywidualnie, łatwo można jednak przewyższyć wartość samochodu.
kielon91
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle

29 Sty 2011, 22:38

A ja mam dla ciebie inna opcje, zakup kabelek galletto wraz z programem i instrukcja.
W zetawie masz 1500 roznych map wtryskowych gotowych do wgrania.
Wgrywasz sobie (troszke gorsze niz tuning na chamowni ale o max 5%) pozniej innym i zarabiasz;)
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

31 Sty 2011, 14:33

kielon91, tia :mrgreen: pomijając fakt że nie ma silnika o którym piszesz (ASZ i AWX mają wtrysk bezpośredni, więc nie TDi)
nic dodać nic ująć tylko to że po takim tuningu silnik jest do wyrzucenia a przyrosty mocy to na alledrogo takie są :mrgreen:
kolega nie ma silnika na pompowtryskach o którym piszesz, poza tym przy przejściu magicznej liczby 150 KM osiągniętej tak jak piszesz zaczną się problemy z temperaturą, i pojawiają się przypadki nawet stopienia podzespołów silnika :mrgreen:
pomijając fakt że nie kute graty w tym silniku nie wytrzymają tej mocy, nie mówiąc o sprzęgle a o hamulcach to nie wspominam nawet :mrgreen:
a bajanie na temat braku szkodliwości tego rodzaju zabawy na długowieczność to pobożne życzenia użytkowników ;)
jeśli 200 konne 1,9 po takim tuningu wytrzyma więcej niż 100 kkm sportowej jazdy to należy je wsadzić do muzeum i pokazywać gawiedzi :mrgreen: bo będzie jedyne w swoim rodzaju :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

31 Sty 2011, 16:57

witam.czy do seata ibizy 1.9sdi 2005r 64KM można zastosować chiptuning i wtedy jaki byłby koszt i jakie parametry?proszę o pomoc i gdzie jest jakąś dobra firma zajmująca się tym blisko bydgoszczy?Pozdrawiam aha i czy silnik by nie poszedł za szybko na złom :razz:
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

31 Sty 2011, 18:51

silnik może nie ale problemem jest to że SDI to silnik troche oporny na tuning,
kupuje się go z zamiarem jak najmniejszego spalania a nie osiągów,
brak turbiny, można niby próbować inne mapowanie wtrysku paliwa, ale bez powyższych zabawek (turbina z IC ) efekt nie będzie oszałamiający
opcja to założenie LPG le codów też bym się nie spodziewał mega efektu, przyrost mocy i momentu max 15-do 20%
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

31 Sty 2011, 20:48

a może przez to spalanie będzie mniejsze od tego co jest około 5.5l teraz jest a ile może być po tych zmianach?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Lut 2011, 08:54

trudno powiedzieć
z wolnossącymi dieslami nie miałem zbyt wiele do czynienia, z tych 3 silników które robiliśmy przyrost mocy z 116 do 133KM moment z 320 do 380Nm przy czym max moment obniżył się o jakieś 200rpm
oszczędności w spalaniu nie zauważalne :mrgreen: przyrost mocy czuć :wink:
przy czym spalanie początkowe było w granicach 11-12 litrów na 100km :mrgreen: a silniki od 3 do ponad 4 litrów
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)