Jak postąpić z mechanikiem? - SZCZECIN

Jak postąpić z mechanikiem? - SZCZECIN

06 Lip 2014, 13:10

Witam
Moja historia naprawy samochodu wygląda następująco. Wracając z pracy moim citroenem zauważyłem, że wskazówka temperatury silnika opadła na dół i nic nie pokazuje. Pomyślałem, że poziom płynu znajduje się poniżej czujnika i powinienem uzupełnić płyn chłodzący (ostatni raz uzupełniałem jakieś 2 tygodnie temu). Po dojeździe do domu odczekałem jakiś czas i dopełniłem stan płynu w zbiorniczku. Wiedziałem jednak, że w moim citroenie są trzy punktu odpowietrzania układu. Jednego z nich nie umiałem znaleźć. Pomyślałem, że podjadę do mechanika i ten wykona usługę "od reki". Tak też zrobiłem. Mechanik uzupełnił płyn i odpowietrzył układ w trzech miejscach. Zastanawiał się jednak co jest powodem ubywania płynu. Zapytał czy wiatrak pracuje? Powiedziałem, że były chłodnie dni i nie pamiętam kiedy , ale wiatrak pracował normalnie. Mechanik zaczął sprawdzać czy załączy się wiatrak. Przy otwartej masce samochodu co chwila podgazowywał pracę silnika by podnieść temperaturę. Na wskazówce było około 90 stopni C. Potem wskazówka opadła na dół - nie pokazywała temperatury. Mechanik dalej gazował. Po kilku minutach zaczęła lecieć para z wentylatora wewnątrz kabiny. Mechanik stwierdził, ze nagrzewnica puszcza płyn. Nie wyłączył silnika.Ten pracował bez przerwy. Wiatrak się nie załączył, wskaźnik nie pokazywał żadnej wartości. Następnie stała się rzecz następująca: nagrzewnica nie wytrzymała temperatury i ciśnienia i eksplodowała. Płyn chłodniczy zalał mi wnętrze samochodu. Mechanik powiedział, że nastąpiło to z winy uszkodzenia wentylatora i teraz trzeba wymienić nagrzewnicę i naprawić wiatrak. Koszty wyciągnięcia nagrzewnicy 250-350, koszt nagrzewnicy ok. 200; naprawa wiatraka i czujnika temperatury ok. 100 zł. Może jeszcze jakieś dodatkowe.
W związku z tym mam pytanie. Przyjechałem do mechanika w celu odpowietrzenia układu ze sprawną nagrzewnicą. Podczas sprawdzania samochodu została uszkodzona nagrzewnica - kto zatem powinien ponieść koszty naprawy samochodu? Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika temperatury płynu i wiatraka?
Proszę o Wasze uwagi na ten temat
jan214
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 06 Lip 2014, 12:19
Prawo jazdy od: 0- 0-1981
Auto: citroen
Silnik: 1,4i
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało! Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006