Jaka terenówka /Suv

02 Paź 2016, 08:29

Witam,chcę sprzedać moją honde accord VI ponieważ już mam dość płakania po wjechaniu na studzienki (gleba) i postanowiłem kupić coś duuużo wyższego :)
Myślę o terenówce/Suv-ie tylko nie mam pojęcia co kupić bo pełno tego jest na rynku..
Więc tak może na początek moje wymagania co do auta
-Auto ma służyć do jazdy w terenie ale również do użytkowania codziennego
-Najlepiej rok 1999+
-Szeroko pojęte tanie auto w utrzymaniu
-Koniecznie GAZ (bo podejrzewam że palą więcej niż smoki)
-Nie golasy.. fajnie gdyby jakieś dodatkowe wyposażenie miało te auto (klima elektryki troche) wiadomo podstawowe sprawy

Myślałem nad Suzuki grand vitara/honda CR-V (może doradzicie coś innego)
Budżet 12500 zł

Co możecie doradzić na ten temat? ;/ Pozdrawiam
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2016, 08:56

W sumie w tej kwocie niewielki wybór. Jeszcze jakaś Toyota Rav-4 I czy Kia Sportage.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Paź 2016, 09:07

Honda CR-V/HR-V, Toyota RAV4 nie nadają się w teren-napęd 4x4 włącza się tylko podczas uślizgu, nie jest stały.
Terenówka nie będzie tania w utrzymaniu (np opony).
Budżet na samo auto czy wraz z pakietem startowym?
twecho
Początkujący
 
Posty: 64
Auto: M

02 Paź 2016, 09:28

Budżet na auto a pakietem ;/ Nie musi być to "rozbudowane auto 3x5 m" z silnikiem 4.0 :D Chodzi poprostu o to aby weszły 4 osoby i coś tam do bagażnika włożyć i to samo z silnikiem może być 1.8 np 120 km ,mi wystarczy :) A co do spalania może być w sumie każde paliwo byle koszt na 100 km nie przekraczał 30-35 zł Nie będę jeździł w nie wiadomo jakim terenie :)
A co z land roverem freelandem ? Bardzo dużo tego jest w rozmaitych wersjach silnikowych ?
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2016, 12:41

Freelander to dziadostwo poczytaj o nim.
Polecam Toyota RAV4 I. Ma napęd 4x4 full time. To swietne autko bardzo tanie w utrzymaniu i totalnie bezawaryjne.
5 drzwiowe spokojnie poradzi sobie z wyjazdami rodzinnymi i da radę w średnim terenie.
Honda CR-V jest bardzo praktyczna, ala minivan. Napęd na 4 koła włącza sie w razie uslizgu przodu. Autko jest wygodne i przestronne. Dobre na czarne i w lekki teren.
HR-V podobnie, ale to maluszek wewnątrz.
Pozostałe jak np Grand Vitara, albo Sportage to autka co na czarnym prowadzą się gorzej, ale lepiej sprawują w terenie.
Mają ramę, sztywny most z tyłu i reduktor.
Nie wiem czy jest Ci to potrzebne. W tych konstrukcjach awaryjność jest większa np z racji napędu 4x4 np sprzęgiełka.
Kwestia opon nie ma tragedii cenowej w rozmiarze CRVki.
Na upartego mozna się ratować uzywkami, a RAV spokojnie obleci na całorocznych dzięki dobremu napędowi.
Jeszcze mozna wspomnieć o Subaru Forester, który też mógłby się nadać, ale bedzie droższy w utrzymaniu od Toyki.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Paź 2016, 14:58

Też widziałem forestety , super wyglądają ale to subaru.... No dobrze, dziękuję ze wyczerpującą wypowiedź będę bardzo zwracał uwagę na te toyoty :)
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne światła AHS (2012)
    Opracowany przez japońską markę Lexus, system adaptacyjnych świateł drogowych AHS (Adaptive High-beam System) pozwala maksymalnie wykorzystać moc świateł drogowych, nie oślepiając innych użytkowników drogi. To rozwinięcie ...

02 Paź 2016, 18:17

KrystalBoyd napisał(a):Auto ma służyć do jazdy w terenie ale również do użytkowania codziennego

KrystalBoyd napisał(a):Szeroko pojęte tanie auto w utrzymaniu

Te dwie rzeczy nie idą ze sobą w parze niestety. To tak, jakbyś chciał mieć w lecie śnieg na podwórku...
Każda terenówka pali dużo i jest droga w utrzymaniu. Dlaczego? Jazda w terenie generuje bardzo duże spalanie - tak naprawdę w terenie jedzie się na w 90% na drugim biegu. Nieraz auto przejedzie kilka metrów, a spali paliwa jakby przejechało 10 km. W terenie nie liczy się spalania w litrach na 100km, tylko w litrach na godziny. Tak jak traktor w polu. Oczywiście wlele zależy od rodzaju napędu ( prawdziwy napęd na 4 koła, czy tylko teoretyczny ). O co chodzi? W większości aut napęd na 4 koła to tak naprawdę napęd na dwie osie, a nie na 4 koła. Oprócz tego ważne są opony - do aut terenowych w teren trzeba troszkę kasy wyłożyć. Nie ma opony uniwersalnej, czyli dobrej w teren i na asfalt. Na oponie terenowej gorzej się jeździ po asfalcie, a na oponie zwykłej, na asfalt nie pojedziesz w terenie. No i oczywiście opona terenowa powoduje zwiększenie zużycia paliwa. Oczywiście tu znowu wszystko zależy od tego, w jakim terenie chcesz się bawić - od tego zależeć będzie jakie opony terenowe musisz kupić - czy do błota czy na piasek. Tutaj też za bardzo nie opon uniwersalnych. Musisz też mieć opony na zimę. Ja tak naprawdę mam 4 rodzaje opon - letnie na asfalt, zimowe na asfalt, w teren do błota i w teren na piach. Na szczęście mam je na felgach i przed wyjazdem w teren tylko przekładam w zalezności od potrzeby. No i oczywiście opony muszą być przeznaczone do samochodu 4x4. a te z reguły już są droższe. Nawet takie na asfalt. Znaczenie w cenie ma też wielkośc koła, bo za tym idzie wielkość opony. Kolejna rzecz, to klocki hamulcowe - jeżdżąc w terenie musisz je częściej wymieniac, bo szybciej się będą zuzywały - jazda w terenie to gaz i hamulec. Gaz i hamulec. Oczywiście zalezy to też od reduktora - jak jest dobry reduktor to podczas zjazdu ze stromego wzniesienia trzyma się nogi z daleka od pedału hamulca i gazu oraz sprzęgła ( jak jest zwykła skrzynia ). Hamuje się wtedy silnikiem przy pomocy reduktora. Kolejna rzecz to skrzynia biegów - napewno szybciej się zużyje niż normalnie - w terenie to non stop przebieranie biegami Jedynka, wsteczny. Jedyna, wsteczny. czasem uda się włączyć dwójkę. Ale to tylko czasem. a jazda cały czas na tych biegach to zwiększone zużycie paliwa...No i ewentualne części do naprawy, głównie karoseria, a czasem nawet zdarzy się szyba. wszystko zależy od jazdy.
I tak można by jeszcze wiele i wiele wymieniać. Jak sam widzisz chcąc jeździć w terenie nie da się tanio. Piszę o tym wszystkim, byś potem nie był rozczarowany, bo niejeden już taki był. Zawsze pada to samo pytanie - dlaczego ty przejeżdżasz ten odcinek drogi bezproblemowo, a ja stoję? Dlaczego tobie kręcą się wszystkie 4 koła, a mnie tylko dwa? Itd itd.
Ja ze swojej strony mogę ci zaproponować Jeepa Grand Cherokee WJ z silnikiem 4,7 benzyna ( niestety pali 20 litrów na 100 km podczas jazdy po czarnym ) albo w dieslu z silnkiem Mercedesa. Pali około 10 litrów ropy na 100km po czarnym, ale ma słabszy silnik. jednak radzi sobie bardzo dobrze w terenie. Każdym. jedzie aż się zawiesi na podzoziu. Oczywiście nie tylko Jeep nadaje się do jazdy w teren. Są też inne auta. Ale do innych zazwyczaj trzeba dołożyć, żeby przerobić je do jazdy w teren. Jeep ma fabrycznie prawdziwy napęd na 4 koła.
Tak więc musisz się zastanowić co chcesz, bo temat rzeka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Paź 2016, 15:56

Poszukaj jeszcze takiego tematu;
Octavia 4x4.

Jest ich mało, ale poza tym są naprawdę fajnymi samochodami.
subb0
Aktywny
 
Posty: 319
Miejscowość: GDAŃSK / WARSZAWA
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2016, 18:14

subb0 -> chłopie ręce opadają. CO MA WSPÓLNEGO Octavia z terenówką?
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Paź 2016, 18:37

KrystalBoyd napisał(a):Więc tak może na początek moje wymagania co do auta
-Auto ma służyć do jazdy w terenie ale również do użytkowania codziennego
-Najlepiej rok 1999+
-Szeroko pojęte tanie auto w utrzymaniu

noisy napisał(a):subb0 -> chłopie ręce opadają. CO MA WSPÓLNEGO Octavia z terenówką?


1. Czy wersja 4x4 - np. Scout nie jest rozwiązaniem alternatywnym a zarazem pasującym?
2. Czy do np. omijanie studzienek nie wystarczy "uterenowiona" osobówka?
3. Czy przesyłanie pomysłów to coś złego? Może akurat o czymś takim założyciel wątka nie pomyślał?
Przykłady poniżej

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
subb0
Aktywny
 
Posty: 319
Miejscowość: GDAŃSK / WARSZAWA
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2016, 20:00

No fantastycznie, Roomster to FWD z kilkoma plastikami i lekko podwyższonym prześwitem, a Octavia 4x4 ma namiastkę tegoż napędu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14067
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Paź 2016, 13:26

opel frontera :yes:
cinek88
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: brak