Jaką terenówke kupić

15 Lip 2012, 18:19

Witam,
Mam zamiar kupić jakieś autko 4x4


Cena: 15 000 ewentualnie 20 000 dozbieram :wink:

Silnik: najlepiej benzyna + LPG (nie chce tracić milionów na paliwo)

Teren: mieszkam na wsi ok 700m do asfaltu. Droga kamienisto-błotnista, lecz chodzi mi o zimę, na odcinku 50m za rowem jest brzeg do którego podczas wiatru składa śnieg miejscami pomad 1m reszta drogi ok 0,5m (ale po enty odśnieżaniu potrafi i tam zawalić), z odśnieżaniem jest problem więc potrzebuje czegoś co sobie z tym jak najlepiej poradzi (ewentualnie przejedzie bokiem ale jak to na wsi pod śniegiem orka, a na pewno miękko)

Awaryjność: najlepiej bezawaryjny :mrgreen: a jeśli już to tanie łatwo dostępne części i dobry dostęp (żeby nie trzeba było wydzierać połowy silnika by wymienić jakieś głupstwo)

proszę o rade jakie autko najlepsze, z jakim: silnikiem, przebiegiem i jaki rocznik
forni4
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 08 2010

15 Lip 2012, 18:45

na początek polecam przeczytać ten temat:
jakie-auto-4x4-kupic-vt24270.htm
a później czekamy na pytania ;)
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

16 Lip 2012, 10:08

czytałem ale połowa postów jest stara (a ceny się zmieniają) a mnie interesuje coś na warunki które opisałem czyli na śnieg i chciałbym się dowiedzieć co przyzwoitego mogę kupić w tej cenie i jak ewentualnie przerobić

zastanawiam się nad Jeep Cherokee 2.5 130 KM na sekwencji co o nim powiecie, jak sobie radzi ?
jest za 12 500 w jakim stanie go brać i na co zwracać uwagę podczas kupna.

opony Kumho kl71 31/10,50r15
podniesione jest zawieszenie 3,5cala
do wymiany krzyżak w przednim moście
forni4
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 08 2010

16 Lip 2012, 12:13

ceny są zmienne, ale auta pozostają te same. wbrew pozorom w podanym temacie masz kilka aut, które sprawdzą się do Twoich wymagań.
Czirok z silnikiem benzynowym 2,5? Jemu nawet po asfalcie cięźko się jeździ :mrgreen:
Poszukaj lepiej vitary albo pajero w dieslu.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Lip 2012, 18:25

co myślicie o tej vitarce [link do Otomoto wygasł]
forni4
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 08 2010

17 Lip 2012, 21:53

Jeśli autko nie będzie topione w głębokim błocie ani w wodzie, to na Twoim miejscu celowałbym w pojazd:

1/ ze środkowym mechanizmem różnicowym (możliwość jazdy z włączonym 4x4 na zaśnieżonym/mokrym asfalcie)

2/ silnik diesla (duży moment obrotowy na niskich obrotach, nie potrzeba używać wysokich obrotów do ruszania choćby w grząskim terenie)

3/ skrzynia automatyczna (nie trzeba "palić" sprzęgła lub używać reduktora w terenie, dużo lepsze rozwiązanie dla śniegu lub błocka)

W Twoim przypadku rama ma drugorzędne znaczenie (w znaczeniu: może być nadwozie z ramą szczątkową, jak choćby Pajero III). Jeśli diesel - to bez "wynalazków" typu Common Rail czy pompowtryskiwacze.

Teraz Twoja kolej ;)
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Chevrolet Corvette C7 - 4 potężne końcówki wydechu
    Amerykanie słyną z zamiłowania do sportowych samochodów z potężnymi silnikami. Ale czasami ich mania wielkości dotyka również pozostałych części samochodu. Dowodem tego może być Chevrolet Corvette 7. generacji. ...
    Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni
    Kierujący pomiędzy 18 a 24 rokiem życia od lat stanowią grupę z najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Brak doświadczenia, niejednokrotnie zbytnia pewność siebie i szereg ryzykownych zachowań ...

18 Lip 2012, 06:31

do diesla jakoś nie mogę się przekonać (turbo)
a że vitar jest dużo to i części się znajdą tanie :D
forni4
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 08 2010

18 Lip 2012, 08:02

Rander napisał(a):1/ ze środkowym mechanizmem różnicowym (możliwość jazdy z włączonym 4x4 na zaśnieżonym/mokrym asfalcie)
po co?? jak jest ślisko to i tak będzie blokował żeby wisko nie zjarać, a po suchym nie mam sensu z 4x4 jeździć, poza tym reduktory z centralnym są słabsze
Rander napisał(a):2/ silnik diesla (duży moment obrotowy na niskich obrotach, nie potrzeba używać wysokich obrotów do ruszania choćby w grząskim terenie)
V-ka ma te same zalety do tego LPG i nie dość że można pojeździć to jeszcze taniej :mrgreen: diesel do ciężarówki (typou patrol a nie do lekkiego autka)
Rander napisał(a):3/ skrzynia automatyczna (nie trzeba "palić" sprzęgła lub używać reduktora w terenie, dużo lepsze rozwiązanie dla śniegu lub błocka)
wg tej teorii 90% terenówek używanych w rajdach powinno być na automacie :mrgreen: a jest hmm 5%?? :mrgreen:

pajero 3 to w teren z dupy wyjęty pomysł :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Lip 2012, 10:07

pocieszny napisał(a):
Rander napisał(a):1/ ze środkowym mechanizmem różnicowym (możliwość jazdy z włączonym 4x4 na zaśnieżonym/mokrym asfalcie)


po co?? jak jest ślisko to i tak będzie blokował żeby wisko nie zjarać, a po suchym nie mam sensu z 4x4 jeździć, poza tym reduktory z centralnym są słabsze

Coś nie rozumiem.
Wisko z centralnym - nie do zabicia. Nie znam wiele aut, ale dość rzadko spotykane. Chyba, że masz na myśli szperę w tylnym mechanizmie różnicowym - też raczej nie do zabicia.
Jeśli zaś miałeś na myśli wisko zamiast centralnego mechanizmu różnicowego - to racja, można przypalić.
Co do aut z dopinanym przodem (np. Patrol, niektore Jeepy, pajero ES) - użytkownik musi być świadomym, że włączając napęd na przód, ma zblokowane mosty, a tym samym nie może jeździś "po czarnym". W warunkach poza-miejskich (kiepska droga, nie odśnieżona, zabłocona, droga gruntowa, ściernisko czy inne oranisko) lepiej się sprawdza stały napęd na 4. Najlepszy z nich (w tym kontekście) to zwykły mechanizm różnicowy - poza wymianą oleju praktycznie bezobsługowy (w przeciwieństwie do różnych torsenów). Zapina się przód i się jedzie, czy to po asfalcie, czy po śniegu. Oczywiście można załączyć blokadę w trudniejszych sytuacjach.

Piszesz, że reduktory z centralnym są słabsze.
Jak sobie przypominam, to mocny reduktor miał Robur. Poza tym skrzynie redukcyjne (według mojej wiedzy) nie mają związku z rodzajem przeniesienia napędu. Raczej szybciej wysiądą satelity w moście, jak np. Disco I czy niektóre RR Classic - miewały po 2 satelity. Ale zawsze można założyć Danę 44 ;)


Rander napisał(a):2/ silnik diesla (duży moment obrotowy na niskich obrotach, nie potrzeba używać wysokich obrotów do ruszania choćby w grząskim terenie)


V-ka ma te same zalety do tego LPG i nie dość że można pojeździć to jeszcze taniej :mrgreen: diesel do ciężarówki (typou patrol a nie do lekkiego autka)


Można do Patrola, można i do Tarpana ;)
Nikt tu raczej nie mówi o silniku 1HZ od TLC HZJ ;)

Wolnossący (albo i uturbiony) diselek starego typu (jak choćby TD200 Disco czy 4M40 Pajero) niekoniecznie będzie więcej palił od benzyniaka przy "zwykłej" jeździe.
Chodzi o to, że przez oranisko (zwłaszcza jak jest nieco mokre lub zaśnieżone) dizelkiem przejedzie się na wolnych obrotach, zaś benzyna/LPG w porównywalnych warunkach może się zdławić, stąd też wymaga wyższych obrotów, co ciągnie za sobą wyższe spalanie.

Rander napisał(a):3/ skrzynia automatyczna (nie trzeba "palić" sprzęgła lub używać reduktora w terenie, dużo lepsze rozwiązanie dla śniegu lub błocka)


wg tej teorii 90% terenówek używanych w rajdach powinno być na automacie :mrgreen: a jest hmm 5%?? :mrgreen:


Ależ nie ;)
Dobrze wiesz, że są różne rajdy. Do wyprawówki automat się nadaje, do przeprawówki zdecydowanie nie.
My tu dyskutujemy, jak przejechać od stodoły do obory, jadąc dookoła stajni ;)
W tym konkretnym przypadku automat nie jest wadą, moim zdaniem przeważają zalety.

pajero 3 to w teren z dupy wyjęty pomysł :mrgreen:


Dla mnie teren jest, gdy błoto sięga powyżej kolan ;)
W tym przypadku masz rację.
Ale mówiłem o ramie szczątkowej, i w takim kontekście dałem przykład samochodu z taką ramą. Równie dobrze mogłem napisać o Foresterze I generacji (ze szperą zresztą z tyłu) czy o Vitarce II gen.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lip 2012, 13:39

wisko w centralnym to najpopularniejsze rozwiązanie stałego napędu w terenówce, jeśli nie znasz dużo to cóż.. poczytaj
tak jest słabsze, przykład podanego przez Ciebie pajero i reduktorów ss i es i wieczny problem z naciągającym się łańcuchu w ss który kosztuje bajońskie sumy, nie wspominając o jeepowych reduktorach :mrgreen:
włączając napęd nie masz żadnych mostów zblokowanych nie wiem o czym piszesz ale najwyżej sam nie wiesz :wink:
na drodze zaśnieżonej czy zabłoconej nawet mokrej, o luźnych nawierzchniach nie wspominając możesz jechać na zwykłym 4x4 co zresztą jest bezpieczniejsze :wink:
dana do disco to rzeźba straszna łatwiej prościej i lepiej włóżyc 4ro satelitowe mosty z defa
robur to ciężarówka :mrgreen: a mocne reduktory masz w wielu seryjnych terenówkach wbrew pozorom na przykład w ARO :wink:
wyprawy to nie rajdy :mrgreen: i 90% czasu na wyprawie popierdzelasz po asfalcie więc... :mrgreen: i włąśnie w popierdzielaniu w śniegu automat się nie nadaje z róznych względów pierwszy lepszy to elektronika i mała tolerancja wody
rorestery i tym podobne zabawki to są plaskacze na asfalt a nie w teren.. żaden
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Lip 2012, 20:31

a @forni4 nadal nie wie czego ma szukać :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

18 Lip 2012, 21:31

a @forni4 nadal nie wie czego ma szukać

ano właśnie , chyba że sie czai i czeka, że coś wystawicie byle nie brało oleju tyle co siana :lol:
ja myśle, że metodą prób i błędów coś dobierze, trzeba popróbowac to tu, to tam
a tu dużo już napisano
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2012, 11:51

Można tu coś podpowiedzieć ale nie ma co liczyć na to, że ktoś wybierze komuś samochód. Wszystkie z wymienionych w temacie śmietników jeżdżą po drogach i bezdrożach i mają równie dużo zwolenników co przeciwników. :wink:
Trzeba się zdecydować co nam się podoba i wtedy zapytać bardziej doświadczonych kierowników co myślą o konkretnym modelu. Krótko i na temat.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

19 Lip 2012, 14:08

zdecydowałem się na vitare lub Jeep Cherokee nie wiem co pierwsze trafie w dobrym stanie :)
i na 99% benzyna.
forni4
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 08 2010

20 Lip 2012, 21:51

W wiertarce silniki V nie są polecane.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995