JAKI NOWY SAMOCHÓD DO 53 TYS

07 Lis 2013, 09:18

Witam
Mam problem z wyborem samochodu do wyżej opisanej ceny i może ktoś z tego forum mógłby mi dopomóc w wyborze.
Potrzebuje auto typowo rodzinne i jak każdy oszczędne i mało awaryjne.
W pierwszej kolejności padło na skode fabie kombi z silnikiem 1,4 i LPG od nowości. Jak jednak zajechałem do salonu i po obejrzeniu innych aut zaczely się wątpliwości.
No spore to auto ale w środku troche jak w klasztorze. Nie jestem świrem bajerów i przycisków i nie bardzo mi sie uśmiecha placenie za takie rzeczy. Chce podejść bardzo praktycznie do sprawy i kupić auto do codziennej mułowatej pracy (nie mam ciężkiej nogi i nie chce się lansować na miescie)
Potem był hundai i 30 1,4 z gazem
Kia cee'd kombi bez gazu w 1,4
i chevrolet cruze 1,8 z gazem.
Chciałbym się spytać co byście wybrali jeżeli brali byście pod uwagę:
koszty eksploatacji
awaryjność
ceny częsci zamiennych
koszty przeglądów
i reszte czynników z których pewnie nie zdaje sobie sprawy.
Jakie autko z powyższych najlepiej będzie tolerowało gaz?
Każda opinia będzie dla mnie cenna
Pozdrawiam
fentarem
fentarem
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: seat cordoba

07 Lis 2013, 09:41

Skode Fabię na pewno bym odpuścił ponieważ:
- jest to stary model i szykowany jest następca
- wygląd auta jest beznadziejny chodź wiem, że to kwestia gustu ale ktoś to to wypuścił na rynek chyba ma coś z nim nie tak :mrgreen:
- auto jest o segment mniejsze od ww przez Ciebie pozostałej trójki
- dobre auto dla handlowca
- najmniej wygodne

Z pozostałej trójki to wybór ogranicza się do tego, że Kia Cee'd i Hyundai i30 to są takie same auta więc tutaj decyduje z reguły gust kupującego co mu się bardziej podoba. Wszystko (silnik, zawieszenie, miejsce w środku) jest takie samo. Różnice to lepsza gwarancja u Hyundaia (5lat), bo nie posiada tylu wyłączeń jak Kia no i właśnie fabryczna instalacja LPG dzięki której nie tracisz gwarancji producenta. Wg mnie lepszy wybór z tych dwóch dla Ciebie to Hyundai. Trwałość aut tej marki jest na wysokim poziomie, bo sprawdzone to przeze mnie na przestrzeni 14 lat bezawaryjnej jazdy, części tanie jak do Golfa (ale ASO jak to ASO potrafi policzyć). Wady? Droższy czynnik klimatyzacji.

Teraz porównajmy go do Cruza. Auto trochę starsze konstrukcyjnie ale nie znaczy, że gorsze. O silniku mówią, że paliwożerny i nie jedzie ale LPG załatwi przynajmniej pierwszą sprawę. Wiadomo większy silnik wyższe opłaty OC AC. Auto jest długie (prawie jak kombi klasy średniej) ale niestety nie przekłada się to na przestrzeń w środku i kilku użytkowników na tym forum skarżyło się na skrzypiące kokpity. Wg mnie aut jest ciekawą propozycją równą Hyundaiowi i30 więc warto każdym się przejechać.

Teraz kwestia ceny:
http://www.samar.pl/__/52/52.t/1/Por-wn ... c=0,477464
1. wersja - Hyundai kombi Classic już z LPG - 60200
2. wersja - Kia M kombi ale trzeba doliczyć na instalacje 59990 + LPG
3. wersja - Chevrolet kombi 1,8 ale tęz trzeba doliczyć na instalacje 61990+LPG
4. wersja - Hyundai kombi Classic Plus już z LPG i moim zdaniem warto dopłacić do tej wersji bo zrówna się z resztą po dodaniu kasy na instalacje do pozostałej dwójki - 63700

Odpowiednio hatchbacki będą tańsze o parę tysięcy co pozwoli zbliżyć się do założonego budżetu ale nie wiem czy szukasz kombi tylko w Skodzie czy we wszystkich. No i teraz będą wyprzedaże (ojciec ugrał na ix20 5000zł + ubezpieczenie + markowe opony zimowe + czujniki parkowania + dywaniki)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lis 2013, 10:26

Dzięki wielkie za odpowiedź.
Faktycznie kia ceed a i 30 to to samo. Różnica jak sie dowiedziałem to hundai wprowadził gaz w standardzie, podobno kia wprowadzi w przyszłym roku (a na razie traci się gwarancję jak na własną rękę się założy). Dowiedziałem się ze wersje lpg mają zmodyfikowaną glowicę żeby zawory tak szybko nie padały. Kłopot, że w rozmowach z dealerami jakoś do gazu nie namawiali (niby testy obydwie firmy robiły niby wszystko jest ok) ale mam wrażenie, że nawet oni nie bardzo wierzą w gaz do tych silników. Z cruzem potwierdzam również, że mało miejsca w środku. Z przodu jest nawet nieźle, ale z tyłu przy tej wielkości samochodu na prawdę rewelacji nie ma.
Pytanie czy warto kupować z gazem czy płakać i płacić za benzynę, ale mieć pewniejszy silnik.
A może są alternatywne marki na które nie zwróciłem uwagi, które mają modele w porównywalnej cenie do jakości? Z cenami też można zejść (sezon polowania się już rozpoczął).
Pozdrawiam
fentarem
fentarem
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: seat cordoba

07 Lis 2013, 11:51

Silnik na dedykowanej instalacji powinien spokojnie zrobić wiele kilometrów (np. 200tys.) tym bardziej, że ma wzmacnianą głowicę. W razie problemów zawsze jest gwarancja. To jest wolnossąca jednostka MPi czyli idealna do LPG.

Jeszcze jest Skoda Rapid z fabrycznym LPG ale brak wersji kombi i wg mnie odstaje od Hyundai Kia we wnętrzu. Jest też Astra III Classic przystosowana do LPG.
http://www.samar.pl/__/8/8.c/473922/Sko ... ck-5d.html
http://www.samar.pl/opel/astra-iii/clas ... nic-kom-5d
Zobacz może na Renault Megane
Z hatchbaków jest też Citroen C4
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lis 2013, 14:54

Dziękuje za odpowiedź,
Chyba jednak zainteresuje sie bardziej tym hundaiem. Rapidem się interesowałem ale silniki nie bardzo mi pasują (nie chce wyżyłowanych). Astra w środku jest bardzo podobna do cruza(sprawdziłem). Tylko sie zastanawiam czy i30 w kombi będzie wystarczająco się toczył przy 1,4 z LPG.
Pozdrawiam
fentarem
fentarem
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: seat cordoba

07 Lis 2013, 23:30

No właśnie - ten nieszczęsny czynnik klimatyzacji za którego napełnienie zapłacisz ponad 1000 zł (pytanie gdzie) i który może byc b. niebezpieczny.
mrowa66
Nowicjusz
 
Posty: 28
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus Titanium
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    OffRoad Show Poland 2012 / relacja
    Po raz pierwszy w Polsce odyły się Targi Pojazdów 4x4 w Warszawie! Ogólnopolskie Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND w Warszawie to innowacyjne przedsięwzięcie, wychodzące naprzeciw rosnącej rzeszy ...

08 Lis 2013, 08:23

Podobno i30 mają problem z rdzewieniem, nie wiem czy wadę już naprawili, tu masz test długodystansowy:

http://www.auto-swiat.pl/1-hyundai-i30- ... stansowy/2
Gabber84
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Hyundai Getz Classic
Silnik: 1.1 66KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Lis 2013, 10:46

i30 mają problemy z rdzewieniem w poprzedniej generacji i to pojawia się pod uszczelkami w kolorach białym i czerwonym (pastelowym)

My rozmawiamy i o nowej generacji...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lis 2013, 16:06

A co powiesz na Focusa?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

09 Lis 2013, 11:34

Witam i dzięki za informacje
Jeśli chodzi o blachy troszkę się zmartwiłem. Nowa generacja nie jeździ długo na drogach, więc trudno określić jak to będzie wyglądało na przestrzeni powiedzmy 6-7 lat. Czynnik klimatyzacji trochę mniej mnie przeraził, jednak warto zdawać sobie sprawę.
Co do fokusa, akurat jak dla mnie odpada. Szwagier dostaje firmowe focusy i katuje je nie miłosiernie (nie chciałbym po nim kupować samochodów). Z pierwszego benzyniaka zrobił diesla w ciągu 2 lat (piszczało furkało tylko przerażenie brało). Drugiego ma kombi i o ile przestronność i większość mi sie podoba to spalanie jest na poziomie przerażającym. Fakt faktem szwagra nie można brać do statystyk ale mówił coś o 10 l na trasie (nawet teść nie mógł uwierzyć we wskazania).
fentarem
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: seat cordoba

09 Lis 2013, 12:17

A czy ktoś z Was miał do czynienia z toyotą z założonym gazem 1,6 vvti?
W sieci jest mnóstwo sprzecznych opinii na temat gazu do toyoty. Jedni mówią że to profanacja i silnik do wyrzucenia, drudzy znów że robią 285 tys. Oczywiście mówie o dobrej sekwencji nowej generacji. Jak to jest w rzeczywistości?
Pozdrawiam
fentarem
fentarem
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: seat cordoba

09 Lis 2013, 12:41

fentarem napisał(a):A czy ktoś z Was miał do czynienia z toyotą z założonym gazem 1,6 vvti?
W sieci jest mnóstwo sprzecznych opinii na temat gazu do toyoty. Jedni mówią że to profanacja i silnik do wyrzucenia, drudzy znów że robią 285 tys. Oczywiście mówie o dobrej sekwencji nowej generacji. Jak to jest w rzeczywistości?



Problemem lpg+vvti jest głowica a tak właściwie jej jakość. I tak jak starsze silniki bez regulacji zaworów przejechały na lpg 200tyś. km.(nawet vvti) tak te nowsze wymagaja tego co 40tyś.km. Jeżeli tego nie zrobisz to jest tam takie ustrojstwo potocznie nazywane szklaneczkami które dużo kosztuje i teoretycznie się nie regeneruje. Jak przegapisz sprawę to lecą gniazda zaworów itp.

Taką przyczynę podają mechanicy zajmujący sie tojkami...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10228
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lis 2013, 21:16

Mój Focus pali w trasie ok 6 litrów, po mieście rzadko jeżdżę. A prowadzenie to bajka.
mrowa66
Nowicjusz
 
Posty: 28
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus Titanium
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013