Jaki prawidłowy bezpiecznik do CB???

22 Cze 2009, 16:07

Hej. Mam pytanie jaki powinien byc bezpiecznik do CB??
Damian
Renault 19 1.9 TD
VW Jetta 1.6 GLS
Damian9212
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Gorlice

22 Cze 2009, 21:24

A jakie radyjko? bo w niektórych są 2A a w innych 5A
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

25 Cze 2009, 07:17

Radio CB mam takie: TTI TCB-660
Damian
Renault 19 1.9 TD
VW Jetta 1.6 GLS
Damian9212
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Gorlice

25 Cze 2009, 12:30

Jak dobrze zestrojona antena to 2A w zupełności wystarczy.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

25 Cze 2009, 16:38

A jak dam 5A to będzie lepiej odbierało??
Damian
Renault 19 1.9 TD
VW Jetta 1.6 GLS
Damian9212
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Gorlice

25 Cze 2009, 17:23

Jak ma być 2A,a ty dasz 5A,to w razie jakiegoś zwarcia na radiu zamiast przepalić ci bezpiecznik,to może ci przepalić pół instalacji w samochodzie.Załóż 2A - nie powinno ci przepalić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rejestracja samochodu z zagranicy krok po kroku
    Rejestracja samochodu z zagranicy ( Holandia ), bez tablic rejestracyjnych, kupiony w komisie. Przed kupnem samochodu robimy pierwszy przegląd techniczny w kraju. Po zakończonym badaniu ( bez znaczenia czy negatywnym czy ...

25 Cze 2009, 18:11

No mam 2A ale coś słabo odbiera :cry:
Damian
Renault 19 1.9 TD
VW Jetta 1.6 GLS
Damian9212
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Gorlice

25 Cze 2009, 21:34

Bezpiecznik nie ma nic do odbioru. Jaka masz antenę i jak zamocowaną, jaki SWR?
Zaproś kogoś z 19 do testu i na pisz jaki zasięg osiągnęliście.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

26 Cze 2009, 09:35

Antenę mam Siro ale nie pamiętam modelu magnesówke.
A możesz mi powiedzieć co to jest "SWR"??
Damian
Renault 19 1.9 TD
VW Jetta 1.6 GLS
Damian9212
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Gorlice

26 Cze 2009, 20:58

W skrócie jest to współczynnik fali stojącej a więcej tu:
- http://www.voip.gsm.pl/art_37558.html

Jaka długość tej anteny i jaka wielkość magnesu? Chodzi mi o to jak masz zestrojoną antenę czyli jaki SWR? W ogóle byłeś gdzieś w serwisie żeby zestroili antenę? bo każdą antenę trzeba zestroić do danego miejsca gdzie stoi na aucie.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

27 Cze 2009, 13:32

Strojenie jest potrzebne dla anten mocowanych na uchwytach stałych.Magnesówki są zazwyczaj juz zestrojone.Nie stroi się ich na aucie,bo to nie ma sensu,ponieważ podstawę z magnesem można zdejmować i chować do autka.Ale trzeba dowiedzieć się u sprzedawcy,czy antena jest już zestrojona.Ważna jest też na takiej magnesowej podstawie długość anteny,oraz jakie radio ma danne techniczne(jak wygląda sprawa z szumami i zakłóceniami).Przyjęło się,że im większy magnes i dłuższa antena tym lepszy odbiór.
Co do strojenia i sprawdzenia radyjka,to w każdym szanującym się sklepie,po zamontowaniu radyjka(podłączenia go pod napięcie i położenia magnesu z anteną na dachu) sklep ten za darmo sprawdza i ustawia SWR oraz sprawdza radyjko pod kątem połączeń.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Cze 2009, 17:24

MotoAlbercik, nie zgodzę się z Tobą każdą antenę trzeba zestroić do danego samochodu, anteny na magnesie wychodzące od producentów są strojnie w idealnych warunkach tj. stawiane są na środku arkusza blachy kilku mm o wymiarach ok. 150cm na 150cm i środowisko całkowicie pozbawione zakłóceń, nikt w normalnych warunkach nie stworzy takiego środowiska tym bardziej że magnesówki często lądują na róg dachu czy klapę bagażnika i wtedy właśnie są dziwne wyniki SWR. Zawsze warto sprawdzić SWR każdej anteny bo można upalić końcówkę w radiu a to już dość droga naprawa.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

28 Cze 2009, 16:12

Zgadza się - ale to jest teoria.A czy próbowałeś sprawdzać SWR magnesówki w różnym położeniu na dachu samochodu?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Cze 2009, 18:25

Wystroiłem już kilka magnesówek znajomym i wiem że jak nawet powiedzą że antena była strojona to zawsze trzeba sprawdzić bo większość jakie stroiłem to jak tylko nową przykleiłem na dach to SWR zazwyczaj ok 2 w zależności od miejsca. Jedynymi wyjątkami są chyba tylko ML-145 bo tam po przyklejeniu foli aluminiowej pod magnes SWR bardzo znacznie spada i zazwyczaj nie trzeba kombinować ze skracaniem czy wyciąganiem bata.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

28 Cze 2009, 19:35

No to ciekawa sprawa.Ja zawsze jak stroiłem anteny,to tylko raz i zawsze było ok.a nawet dzisiaj specjalnie wziąłem do ręki miernik i poszedłem sprawdzić jaka jest różnica w SWR podczas przekładania anteny magnesowej na dachu mojego samochodu.
Samochód to Daewoo Nubira kombi,radyjko TTi TCB880,antenka magnesówka Sunker Elite CB115 o długości bata 150 cm,z przewodem 4-o metrowym,miernik to SWR K 145.SWR najmniejszy jaki udało mi się ustawić na kanale 20 to 1,3(więc praktycznie idealnie),a na kanałach 1 i 40 - 1,2.Ustawienia te były jak antena była na środku samochodu.Po tych pomiarach przeniosłem antenę na tył samochodu z lewej strony.Różnicy nie było praktycznie żadnej,oprócz tego,że na kanale 20 SWR podskoczył do 1,3.Jak przeniosłem antenę na prawą stronę(też z tyłu) nic się nie zmieniło.Jak antenę dałem na przód na środek nie zmieniło się nic,a jak dałem ją na lewą stronę,to SWR na kanale 20 wynosił ciutek powyżej 1,3.Dałem antenę na maskę i SWR na 20 kanale wynosił 1,4; a na 1 i 40 1,3.
Tak więc z moich doświadczeń wynika,że nie ma różnicy gdzie ustawię magnesówkę i tak SWR jest dobry(przyjmując,że max. to 1,5 w najgorszych warunkach).
I tal robiłem zawsze na każdym samochodzie jak montowałem magnesówkę - stroiłem ją(a raczej sprawdzałem) na środku dachu.I nigdy nie miałem problemu z SWR.A wcześniej miałem radyjko Alan 28 z antenką Alan 9 Plus 1,5 metra.Obojętnie gdzie nie postawiem na dachu tej antenki(czy to od strony kierowcy z przodu czy z tyłu),to SWR nigdy nie przekraczał mi podczas rozmowy 1,3.A w tym radyjku mogłem na bieżąco kontrolować SWR(był przełącznik,że wyświetlana była albo moc nadawania albo SWR).
Dlatego twierdzę,że na magnesówce nie ma różnicy,gdzie się ją postawi.No i bardzo niewygodnie by było,żeby za każdym razem jak się zdejmie magnes z dachu,to żeby stroić od nowa antenę.A magnesówki są właśnie po to,żeby w każdej chwili ją zdjąć i założyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000