Jaki samochód terenowy/dużego SUVa wybrać? Chyba, że inny?

Jaki byś wybrał?

- Audi Q7 - silniki 3.0 D, 4.2 D, 3.6 B i 4.2 B - roczniki '07-'09
1
14%
- Volvo XC90 - silniki 2.4 D5 i 4.4 B V8 - roczniki '07-'11
2
29%
- Range Rover Vogue lub Sport - silniki tylko 3.6 D V8 - roczniki '07-'09
1
14%
- Jeep Grand Cherokee - silniki 3.0 D, choć bardziej chyba 5.7B HEMI - roczniki '08-'11
0
Brak głosów
- Mercedes ML lub R - silniki 350 D lub 350B i 500B V8 - roczniki '07-'09
0
Brak głosów
- BMW X5 - silniki 3.0D lub 4.8 B V8 - roczniki '07-'09
2
29%
- Mazda CX-9 - silnik 3.7 B
1
14%
Razem głosów : 7

25 Kwi 2017, 23:09

Witajcie!
Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, więc mam nadzieję, że będzie poprawny z jak najmniejszą ilością błędów. I jednocześnie będziecie mogli mi pomóc bo jestem kompletnie w kropce.

Otóż właśnie czekam na powiększenie rodziny, więc postanowiłem powiększyć samochód. Obecnie posiadam Volvo S60 z 2007 roku. Samochód dobry i bardzo komfortowy, jednak jak pojawiło mi się pierwsze dziecko, to już zaczęło być ciasno (zapas bagaży i gażetów dla malucha powala). Teraz dojdzie jeszcze drugi bobas i już wiem, że mogę zapomnieć o dalszych wyprawach.

Rozpatruje kilka samochodów i mam nadzieję, że mi pomożecie dokonać właściwego wyboru.
Zależy mi na takich rzeczach jak:
- wielkość bagażnika
- komfort jazdy
- najlepiej jeśli podwyższony samochód, ze względu na dziurawe drogi, czy poprostu komfor jazdy z wyższej pozycji
- wiekszy silnik, aby mięć również frajdę z dźwięku jaki wydobywa się z pod maski
- bezawaryjność - nie chciałbym spędzać i wydawać zbyt wiele na warsztaty i mechaników
- spalanie - jeśli duże to choćby możliwość założenia gazu.

Ponieważ obecnie pokonuje rocznie maksymalnie 15 tyś km, to raczej skłaniałbym się na benzynowy silnik.
A i zapomniałbym kwota jaką planuję przeznaczyć na samochód to ok.60-65 tyś zł. Im mniej tym lepiej.

Moje typy o których obecnie myślę to:
- Audi Q7 - silniki 3.0 D, 4.2 D, 3.6 B i 4.2 B - roczniki '07-'09
- Volvo XC90 - silniki 2.4 D5 i 4.4 B V8 - roczniki '07-'11
- Range Rover Vogue lub Sport - silniki tylko 3.6 D V8 - roczniki '07-'09
- Jeep Grand Cherokee - silniki 3.0 D, choć bardziej chyba 5.7B HEMI - roczniki '08-'11
- Mercedes ML lub R - silniki 350 D lub 350B i 500B V8 - roczniki '07-'09
- BMW X5 - silniki 3.0D lub 4.8 B V8 - roczniki '07-'09
- Mazda CX-9 - silnik 3.7 B

Jeśli chodzi o silniki benzynowe, to pewnie będę się rozglądał za takim który będzie miał już założoną instalację gazową. Powód prosty, niższe koszty eksploatacyjne - paliwo.

Mam nadzięję, że jesteście w stanie pomóc mi dokonać wyboru. Proszę was jednocześnie o jak największe uargumentowanie.

Pozdrawiam
Robert
RobertSad
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 02 2001
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 D5
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

26 Kwi 2017, 17:28

1. Przy takim budżecie lepiej znaleźć "czystą" benzynę i LPG zamontować samodzielnie. Po prostu "wiesz co masz".
2. Frajda z dźwięku diesla?
3. Nie patrz tak na roczniki, kupujesz 10 letnie auto, dwa lata w jedną czy w drugą to żadna różnica, liczy się stan.

wydawać zbyt wiele na warsztaty i mechaników


Nooo to chyba musisz poważnie zmodernizować swoją listę. Każde z tych aut, może poza mazdą, generuje koszty, które dla statystycznego mieszkańca tego kraju są zabójcze :mrgreen: Poczytaj o kosztach rozrządu np. w takim Q7.

Jeśli koszty nie mają żadnego znaczenia to bierz co chcesz.
W przeciwnym wypadku zostawiłbym cx9 i zestawił z Grand Vitarą, Kugą, Captivą, Sorento, Santa Fe, Outlanderem i jako faworytem lexem rx
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

26 Kwi 2017, 17:47

Znów temat w stylu "chcę szpanerską furę ale aby było tanio i się nie psuło" :/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

26 Kwi 2017, 17:54

Kupić auto to nie sztuka, kredyt i jedziemy. Tylko potem utrzymać, nie drutować i nie sprzedawać kolejnego naiwniakowi - to jest sztuka.

Mierz siły na zamiary, policz ile możesz wydać miesięcznie luźno na auto i wtedy skoryguj listę.

Jedno mnie dziwi, tak po prostu logicznie myśląc. Powiększa się rodzina, zamiast szukać auta rodzinnego, oszczędnego to pakujesz się w super drogie auta?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

26 Kwi 2017, 20:56

No właśnie nie mam doświadczenia z takimi samochodami.
Gdzie mogę sprawdzić koszty dla poszczególnych modeli, które wymieniłem?
I jakie awarie najcześciej się trafiają, i czy rzeczywiście często występują?

Przeglądałem opinie i większość to pozytywne i oczywiście brak awarii a tym samym kosztów, stąd moje zaskoczenie.

Szczerze to CX9 plasowałem na końcu listy.
RobertSad
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 02 2001
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 D5
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
1

26 Kwi 2017, 20:58

Hehe, może tak wygląda, ale zdecydowanie nie kupuje fury by się bujać po mieście i szpanować.
Uwielbiam samochody i dlatego taki mój wybór.
Kupuje dla siebie, bo samochód jest dla mnie czymś więcej niż obiektem do przemieszczania z punktu A do B.
Chcę mieć frajdę z codziennej jazdy. :)
RobertSad
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 02 2001
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 D5
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jadąc wolniej, szybciej dotrzesz do celu!
    Co można zrobić, by na autostradzie w czasie zwiększonego natężenia ruchu nie tworzyły się korki? W niektórych przypadkach może pomóc… obniżenie dopuszczalnej prędkości! Taką zależność wykazało belgijskie ...

26 Kwi 2017, 21:04

Jak już wspomniałem w poprzednim poście, duży SUV też może być rodzinnym samochodem.
Czy pakuje się w koszty, nie wiem tego?
A skąd wiecie o tym? Macie doświadczenia z tym związane?
Jeśli tak to proszę mówmy o konkretnych przypadkach.

W przeciwnym razie to wszystko brzmi tak samo jak to że wszystkie francuzy są do dupy, a Alfa to najgorsza marka. Jedyne co warto kupic to rodowity japoniec.
Z takimi opiniami się zupełnie nie zgadzam. i bez problemu mam na to mnustwo przykładów.
Dlatego zależy mi abyśmy rozmawiali o konkretach.
Jeśli są znaczne koszty to dlaczego, jakie, z czego wynikają.

Opinie w internecie właścicieli wymienionych przeze mnie modeli, twierdzą zupełnie co innego. Więc jestem teraz conajmniej zmieszany :(
RobertSad
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 02 2001
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 D5
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

26 Kwi 2017, 21:19

Tutaj masz przykładowe koszta utrzymania https://www.forumsamochodowe.pl/podsumowanie-i-spis-modeli-koszty-utrzymania-vt96514.htm

Nie pisz posta pod postem, jest opcja edycji (ołówek z kwadracikiem)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

27 Kwi 2017, 08:52

RobertSad napisał(a):Jak już wspomniałem w poprzednim poście, duży SUV też może być rodzinnym samochodem.
Czy pakuje się w koszty, nie wiem tego?
A skąd wiecie o tym? Macie doświadczenia z tym związane?
Jeśli tak to proszę mówmy o konkretnych przypadkach.

W przeciwnym razie to wszystko brzmi tak samo jak to że wszystkie francuzy są do dupy, a Alfa to najgorsza marka. Jedyne co warto kupic to rodowity japoniec.


Kolego
Nikt nie chciał cię urazić ale rozmawiajmy o konkretach. Tutaj jest co chwila nowy forumowicz co kupuje auto za ostatni zaskórniak, i aby było fajne (podobało się kolegom i koleżankom) to musi to być coś z wielkiej germańskiej trójki lub inne szeroko rozumiane premium która ma kosztować tyle co jest w budżecie (ale patrzymy tylko na najtańsze oferty) ma się nie psuć, ma mało palić a jak trafi do mechanika to ma naprawić za uścisk ręki a części mają kosztować tyle co do ówczesnego golfa III.
Każdy z podanych przez ciebie typów kosztuje w eksploatacji tyle co tuzin kompaktów razem wziętych. I jak znasz cenę części do fokusa czy golfa to dodaj do tego zero i będziesz miał do BMW. Do tego mało który mechanik temat ogarnia bo takie auta po prostu do niego nie trafiają (jeszcze). Co więcej klocki, tarcze opony czy rozrząd to są akcesoria które kupujesz za "średnią krajową" a amortyzatory to w górnym pułapie zarobków Polaków. Zatem nie dziw się że towarzystwo się uniosło bo w tej klasie samochodów słowo tanio czy okazyjnie nabiera innego brzmienia. Bo jest po prostu bardzo drogo i tyle.
I na tym forum na pewno nikt nie hejtuje aut dlatego że są takiej czy innej marki. Co prawda mamy trochę uprzedzeń ale wynika to z "filozofii tłumu" który tu w postaci nowych jednorazowych forumowiczów co dziennie przybywa i szuka poparcia dla swojej tezy że golf TSI, skoda TDI, lub inne ałdi za ostatni grosz będzie strzałem w dziesiątkę, ziarnem dla ślepej kury itd. Ale na pewno nie mamy zamiaru nikogo urażać tylko wskazać alternatywy i wybić stereotypy z głowy.
A na temat do odrębnej dyskusji jest to czy duży SUV jest autem rodzinnym bo rodzinny jest dokładnie tak samo jak twoje dotychczasowe auto, ale to samo auto w wersji kombi (v70) jest znacznie bardziej "rodzinne", duży SUV pali tyle co trzy auta rodzinne a za jedną oponę kupisz komplet gum do auta rodzinnego.
Sumując - podobają się Tobie duże suvy i chciałbyś coś takiego kupić ale dorabiasz do tego filozofię - rodzinny, bezpieczny, wygodny. To są slogany nie mające poparcia w rzeczywistości, a do tego będzie bardzo drogo. Ale to Twoje pieniądze (niemałe) i Twój wybór i niestety z dużą dozą prawdopodobieństwa Twój "krzyż"
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
1

27 Kwi 2017, 22:17

Naprawdę się nie uraziłem podesłanymi komentarzami, nie poto zgłosiłem się po poradę :D
Po prostu chciałbym przesiąść się z osobówki na dużego SUVa a do tego aby był ładowny i nieżle brzmiał w trakcie jazdy.
Domyślam się, że koszty części będą większe, ale też chyba nie zakładamy, że z takim samochodem będę od razu mieszkał u mechanika i wydawał kasę.
Mam nadzieję, że jeszcze można trafić normalny model, nie zajechany, który nie bedzie awaryjny.
Tak jak pisałem max jeżdzę obecnie 15tyś km, więc choćby zakupy opon będą żadko mnie dotykały, chyba że będzie awaria :/
ITD, chciałbym mieć frajde z codziennego użytkowania i z zestawienia wybrać w miarę optymalny model.
RobertSad
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 02 2001
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 D5
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

28 Kwi 2017, 09:03

Najgorsze jest to, że nie wiesz jaki był właściciel...
Wczoraj odbierałem auto od mechanika, bo pękła sprężyna, kupiłem dwie nowe i wymienił. NA kanale miał kolejne auto do roboty, a mechanik to jest taki wiecie, samouk na poboczu, bez wielkiego hangaru, ale porządny, uczciwy i znajomy więc do niego jeżdżę z takim tanim autem.
Wiecie co miał za auto? Trzyletniego Citroena C4... Tak, 3 letniego. Przejechane 60 tyś. Gościu kupił nowe auto, a po gwarancji go nie stać na serwis i jeździ po tanich mechanikach, oczywiście na tanich częściach naprawia...

I potem kupisz Q7 od takiego gościa, co wymieniał sworznie wahaczów na chińskie i po 1 sztuce :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

29 Kwi 2017, 10:12

galakty napisał(a):Wiecie co miał za auto? Trzyletniego Citroena C4... Tak, 3 letniego. Przejechane 60 tyś.

coś się zepsuło w takim świeżym aucie czy po prostu zmiana oleju na mineralny? :sly:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

29 Kwi 2017, 12:33

Masz S60 to weź V70 III-generacji lub XC70 II, koszty będą wyższe, ale nie tak ogromne jak w jakimś dieslu V8:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

30 Kwi 2017, 09:37

dzida napisał(a):coś się zepsuło w takim świeżym aucie czy po prostu zmiana oleju na mineralny?


Sworzeń wahacza poszedł.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

15 Cze 2017, 01:22

Odnośnie C3, to to Q7 które oglądam myło serwisowane w PL i miało 2 właścicieli tylko.
Więc zakładam że wymieniali jak trzeba :)
RobertSad
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 06 02 2001
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 D5
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0