Jakie auto do 30+ tysięcy ? BMW , AUDI

29 Sty 2015, 00:11

Witam
Zastanawiam się nad wyborem auta , mam na oku 3 modele i z pośród nich wybiorę lecz potrzebuję konkretnej opinii najlepiej osób które miały styczność z autami niżej wymienionymi.
Do wydania mam około 30 tysięcy.
Auto ma służyć szczególnie jako środek transportu do pracy ok 100km dziennie zdecydowałem się na takie modele...

BMW 320d E90 163km
BMW 120d E87 163km
Audi A3 1.9 105km

Wiadomo że kupno używanego diesla to loteria tym bardziej dla mnie gdzie moje dotychczasowe a zarazem pierwsze auto kupiłem w salonie a to będzie jako pierwsze używane więc czuję się jak lajk i mam obawy że auto będzie awaryjne.. niestety taki charakter.. :sly: proszę o pomoc , opinie , porady koszty związane z utrzymaniem dosłownie wszystko każdą opinie rozważę :) pozdrawiam :)
Geronimo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: FIAT GRANDE PUNTO

29 Sty 2015, 11:20

E90 cięzko w tej kasie.
Na A3 szkoda kasy
Zostaje seria 1. :ok:
A dlaczego te trzy modele?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Sty 2015, 12:16

Przy wyborze E90 obawiam się najbardziej mocno kręconego przebiegu , ciężko trafić ..
Seria 1 jak najbardziej ale słyszałem że mało miejsca z tyłu ? czy to prawda ? jeszcze nie miałem okazji oglądać jej z bliska więc sugeruje się tym co mi mówiono.
A to że te 3 modele to powiem tak , takie małe spełnienie marzenia zawsze chciałem posiadać auto z wyżej wymienionych marek szczególnie te modele więc decyduje się na nie , chyba że opinie będą w stronę negatywną wtedy rozważę i ewentualnie zrezygnuję.
z tą E90 jestem cenowo trochę zdziwiony bo od 28 do 35 tys wizualnie wyglądają ciekawie ale dla mnie ważniejsze czy silnik i zawieszenie nie są mocno wyeksplatowane nie chce inwestować później w naprawy itd...
Geronimo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: FIAT GRANDE PUNTO

29 Sty 2015, 12:53

Geronimo napisał(a):nie chce inwestować później w naprawy itd...


Kupno używanego, wyeksploatowanego (w tej cenie znajdziesz wyłącznie takie), a przy tym nowoczesnego diesla siłą rzeczy musi wiązać się z akceptacją faktu, że od razu/w niedługim czasie po zakupie będzie on wymagał sporych inwestycji. Wybrałeś samochody, których nie da się tanim kosztem serwisować, oczywiście można kupić i nie dbać, a jak zacznie się sypać (a zacznie, bo koło dwumasowe, turbosprężarka, wtryski, DPF to obecnie elementy eksploatacyjne, które z czasem się po prostu zużywają) sprzedać następnej osobie, tylko skąd możesz wiedzieć, że w konkretnym przypadku to Ty nie będziesz tą "następną osobą"... :/
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Sty 2015, 13:04

Liczę się z tym jak najabrdziej , tym bardziej kolega który posiada właśnie E90 jest po wymianie turbosprężarki nie pamiętam dokładnie jaki to był koszt ale na pewno nie mały. NIestety..
Oczywiście jeżeli bym zdecydował się na kupno jednego z tych aut pierwsze co chciałbym powymieniać wiekoszść elementów które potrzebują tej wymiany.
Orientujesz się jak wyglądają koszta związane z wymiana usterek które podałeś ? oczywiście chce tylko orientacyjnie wiedzieć , przekalkulować wszystko :)
Geronimo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: FIAT GRANDE PUNTO

29 Sty 2015, 13:30

Geronimo napisał(a):Orientujesz się jak wyglądają koszta związane z wymiana usterek które podałeś ?


W szczegółach nie, bo dieslami się nie interesuję, wiem natomiast, że koleżanka, która kupiła 330d od handlarza szybko włożyła w naprawy tyle, ile wynosiła cena zakupu (ale to na własne życzenie, bo kto kupuje diesla od handlarza... :) ). Kuzyn za to do dnia dzisiejszego nie robił nic z tych rzeczy, ale cena zakupu jego BMW była bardzo wysoka i miało w momencie zakupu prawdziwy przebieg 90 tys. km. Na utrzymanie BMW go zresztą stać :yes:
Pamiętaj też, że kupując BMW w dieslu z 200 tys. km realnego przebiegu (przy ogromnym szczęściu oczywiście, chociaż spodziewałbym się raczej czegoś koło 300 tys. km) i zakładając, że będziesz je eksploatował przez kolejne 100 tys. km czeka Cię też wymiana elementów zawieszenia (sprawdź ile kosztuje porządny wahacz, montaż chińszczyzny mija się z celem - chcesz mieć przecież auto klasy premium, które nie znosi dziadostwa), hamulców, akumulatora, serwis klimatyzacji, jakaś wymiana maglownicy, odmy plus takie rzeczy jak olej, filtry, opony, świece, geometria, zbieżność itd. No i w zanadrzu zawsze trzeba mieć jakąś kasę na nieprzewidziane awarie (bo te koszty powyżej to raczej "eksploatacja"). Jeśli jesteś tego wszystkiego świadom i się na to godzisz - kupuj BMW, bo na pewno warto :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co oznaczają skróty mHEV, HEV, PHEV i BEV?
    Producenci samochodów mianem napędu hybrydowego określają całkiem różne rozwiązania o innych poziomach zaawansowania i skuteczności. Na tę chwilę można wyróżnić trzy podstawowe rodzaje hybryd – ...
    Co zrobić kiedy auto odmawia posłuszeństwa?
    Patrząc na samochód w pierwszym momencie zachwycamy się jego linią, doceniamy parametry silnika, cieszą nas wygodne fotele i niesamowity dźwięk wydobywający się z zestawu audio. Wszystkie te elementy wpływają na komfort ...

29 Sty 2015, 13:33

Jak turbo Cię martwi to lepiej poszukać benzyny z gazem.. Turbo to koszt okolic tysiąca, max dwóch tysięcy zł (regeneracja).
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Sty 2015, 13:44

To są autka, gdzie ceny wszystkiego są zawyżone (niewytłumaczalne), ale marzenia są po to aby je spełniać, więc głos rozsądku jeśli chodzi o koszty utrzymania przemawia za Audi :yes:
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

29 Sty 2015, 15:36

Dzięki łysy za podpowiedzi , wziąłem sobie to do serca i jednak zrezygnuje z diesla .. trochę poczytałem tu i tam i mam mieszane uczucia , opinie są bardziej w stronę negatywną więc zdecyduję się na benzynę nie będę jej gazował chociaż czas pokaże przed chwilą byłem oglądać orientacyjnie na komisie BMW 1 i Audi A3.
BMW bardzo mi się spodobało dobrze się w niej czułem gabarytowo nie jest duża i to jest na plus bo jestem zwolennikiem właśnie takich aut , wygodne fotele i środek wizualnie bardzo na tak trochę jestem zawiedziony że z tyłu mało miejsca ale to nie problem.
Audi również bardzo mi się podoba akurat trafiłem na s-line (wizualny) kierwonica fotele no wszystko na plus ale jednak serce biję do BMW więc teraz zasadnicze pytanie , jaki silnik benzynowy ? 116i ? 118? wiem że będzie spalanie na poziomie 8 i wyżej litrów ale to nie problem :) Jaki będzie w miarę dynamiczny , mało awaryjny itd :) ? oczywiście o silniku Audi też posłucham chętnie :)
Geronimo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: FIAT GRANDE PUNTO

29 Sty 2015, 16:31

W Audi nie ma silnika godnego polecenia. Wszystkie awaryjne prócz mułowatego i palącego jak smok 1.6 8v. Lepiej tu wypada A4 (2.0 130KM, 1.8T) z tym że tu zawias jest kiepski.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Sty 2015, 17:29

Trochę zastanawiające, że tak szybko odpuściłeś diesla...Jesteś przekonany, że stać Cię na BMW? Tzn. nie tylko na zakup (bo powiedzmy, że jakiś budżet na biedne E87 masz, na E90 moim zdaniem nie), ale i utrzymanie? Wydatków na poziomie Grande Punto się nie spodziewaj - lojalnie uprzedzam.
Jaka benzyna? Budżet pozwoli Ci nabyć jedynie przedlifta i tu na Twoim miejscu polowałbym na 120i z początku produkcji.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Sty 2015, 18:46

Na diesla decydowałem się tylko dla tego że zmieniam miejscowość przez co będe miał jakąś tam odległość do przejechania, sugerowałem się tylko oszczędnością chociaż nigdy nie byłem za dieslem. Ale jak widzę tak drastyczne opinie na temat diesla to rezygnuje od razu.
Czy mnie stać hmm myślę że tak to że części utrzymanie serwis itd jest droższe od Punto to liczę się z tym. Tak nawiasem to na same Punto rocznie przegląd w serwisie żeby mieć gwarancje itd ubezpieczenie OC AC wynosi mnie prawie 3000 zł nigdy nie było problemów z kosztami utrzymania więc myślę ze dam radę :)
Wracając do tematu Koniu myślałem o a4 jednak wole gabarytowo mniejsze trochę auta.
Czyli 2 litrowy benzyniak , a co sądzisz o 1.8 ? słyszałem że jeden z lepszych z tego modelu..
Geronimo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: FIAT GRANDE PUNTO

29 Sty 2015, 19:01

Geronimo napisał(a):a co sądzisz o 1.8 ?


Nie było takiego silnika w serii 1. Jest 1.6 115KM - pojemność 1.6, awaryjny stolec, 118i 129KM - 2 litry, jest ok, potem 120i 150KM - też 2 litry, ale więcej koni, więc bardziej ok :) Szukaj ostatniego, na większe pojemności braknie kasy. Mniejsze silniki wbrew Twoim oczekiwaniom wcale nie palą dużo mniej :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Sty 2015, 19:03

Chcesz się gnieść dzień w dzień 100km w kompakcie? Nie lepiej zainwestować w komfortowego Lexusa GS430 założyć LPG i jeździć komfortowo i równie tanio co dieslem od BMW?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Sty 2015, 19:07

dzida napisał(a):Nie lepiej zainwestować w komfortowego Lexusa GS430 założyć LPG i jeździć komfortowo i równie tanio co dieslem od BMW?


Otóż to :ok: Ale też kolega zaznaczył wyraźnie, że interesują go wyłącznie BMW/Audi :/
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna