Jakie auto do 6000-6500 funtów uk

10 Sty 2017, 20:07

Witam,

Jakie auto oraz z jakim silnikiem polecicie mi do 6000-6500 funtów? Ogólnie robię jakieś 30-50 tyś km rocznie,zależy mi na samochodzie wygodnym,całkiem dobrze zbierającym się,bezpiecznym a co najważniejsze mało awaryjnym(tylko sedan). Moje typy

Vaauxhal/Opel- Insignia
VW Passat
Audi A4
Audi A6
A może coś innego byście doradzili?

Najbardziej skłaniałbym się do diesla

Jakie silniki do tych aut są najmniej wadliwe/na które warto zwrócić uwagę a które omijać szerokim łukiem?

Największy problem z jakim się borykam to świadomość,że za te pieniądze mogę kupić całkiem niezły rocznik z niewielkim przebiegiem aczkolwiek gorszej klasy czy po prostu pójść w to audi lub passata?
damianed
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Portsmouth
Prawo jazdy: 17 07 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia SE
Silnik: 1.8 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Sty 2017, 20:39

A passat to czym jest? Królem "szos"? Przestań myśleć stereotypami
Ceny insigni nie biorą się znikąd.
Popatrz na citroena c5, lexa is250, accorda, volvo s60, saab'y 9-3/9-5,
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Sty 2017, 20:58

Nie chodziło mi o to,że passat jest królem szos ale wydaje mi się,że różnica między insignia a B6 jest odczuwalna. Chociaż passat kojarzy mi się z kosztownymi awiariami.

A co do tej insigni to trafiłeś w sedno. Te ceny są niskie.

A co o Audi? A4?
damianed
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Portsmouth
Prawo jazdy: 17 07 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia SE
Silnik: 1.8 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Sty 2017, 21:48

B6 to imo najgorszy passat w historii. W praktyce zostaje Ci do wybór pomiędzy 3 silnikami, 1.6/102km :naughty: :naughty: 1.9tdi/105 (silnik o oznaczeniu bkc, reszta miała problemy z panewkami) i 2.0tdi na cr (od 2008 chyba, bo vw wprowadził cr 10 lat po konkurencji)

A4 to praktycznie passat, chyba najbardziej przepłacane auto na rynku - a w PL na pewno. Nie wiem jak Ty, ale ja nie chciałbym jeździć ałdi, które jest co drugim autem na ulicy :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Sty 2017, 22:13

Lexus is 250 2.5 benzyna? Co uważasz?

Z tego co czytam to 2.5 benzyna najlepsze silniki tylko,że skłaniałbym się ku diesel. Jakiś warty uwagi jest?
damianed
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Portsmouth
Prawo jazdy: 17 07 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia SE
Silnik: 1.8 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

11 Sty 2017, 02:37

Invi napisał(a):B6 to imo najgorszy passat w historii. W praktyce zostaje Ci do wybór pomiędzy 3 silnikami, 1.6/102km 1.9tdi/105 (silnik o oznaczeniu bkc, reszta miała problemy z panewkami) i 2.0tdi na cr (od 2008 chyba, bo vw wprowadził cr 10 lat po konkurencji)


Przesadzasz ale w sumie nie dziwie się, B6 najgorszy tak? bo co bo 3 wersje silnikowe?
To powiedz np jakie wersje polecasz w B5 lift szczególnie że 1,8 zwykłe wycofali to co zostaje?
1,6 albo 1,8T ew. 2.0 ale ma problemy bo chleje olej i wg mnie jest kiepski, pozostałe to kłopotliwe i drogie w serwisie V5 i V6 oraz 4,0 W8 dla chyba koneserów.
do tego trzy diesele 1,9 tdi i tyle.

Wiec może 5 jednostek jest które można polecić i są warte zachodu. A biorąc pod uwagę toporny charakter B5 i wiele bolączek oraz wykonanie na bardzo prostym poziomie, B6 bije go na głowę.

A wracając do B6 jednostek jest przynajmniej 7:
1,6 mpi 102 KM
1,6 TDI Common Rail CAYC 105 KM
1,9 tdi (ok niech będzie że tylko BKC ale ja nie słyszałem o problemowym BLS)
2,0 TDI CR CBDC 110 KM (taki jak w Golfie VI)
2,0 TDI CR CBAB 140 KM
2,0 TDI CR CBBB 170 KM

ja nie spotkałem się z problemami w Common Rail, szczególnie w wersji 110 która jest wyjałowiona przez fabrykę. Użytkuję taką wersję w tym aucie od początku (zakup rodziców z salonu), w tej chwilii ma soft na 165 KM i zero problemów, oleje, filtry rozrząd, płyn hamulcowy - przebieg 220 tys około.

Można polecać C5, MAzdę 6 czy Mondeo ale mówienie że to najgorszy Passat czy że badziewie jest co najmniej żartem. Porządnie wykonany, fajnie się prowadzi i jest wygodny i przestronny.
Myślę że C5 czy Mondeo nic nie jest lepiej wykonane niż B6.
Eddie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Focus
Silnik: 1,6 Ecoboost
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Model AA – pierwszy samochód Toyoty powstał 85 lat temu
    Toyota AA, pierwszy model w historii największej japońskiej marki, jest starsza od samej firmy. Dokładnie o rok starsza. Kiichirō Toyoda uruchomił linię produkcyjną swojego pierwszego samochodu dokładnie w kwietniu 1936 roku. ...

11 Sty 2017, 11:15

Eddie napisał(a):Porządnie wykonany, fajnie się prowadzi i jest wygodny i przestronny.
powiedz coś o korozji i problemami z elektroniką, które są obce wymienionym wyżej autom (może z wyjątkiem korozji w Maździe)

No i ch...a znów zacznie się dyskusja VAGlovers vs VAGhejters...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Sty 2017, 11:36

mike napisał(a):No i ch...a znów zacznie się dyskusja VAGlovers vs VAGhejters...


Aż musiałem zalajkować :D
B6 pod względem awaryjności jest bezsprzecznie najgorszym Passatem w historii, szczególnie w połączeniu z kultowym 2.0 TDI PD. Nie zmienia to faktu, że to kawał wygodnego, dobrze prowadzącego się i niebrzydkiego samochodu - ale to samo można też napisać o jego konkurencji, która jest zwyczajnie solidniejsza.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

11 Sty 2017, 11:43

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi,

A co powiecie o silniku audi A6 C6 (kombi) 2.0 TDI 140 koni?
damianed
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Portsmouth
Prawo jazdy: 17 07 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Insignia SE
Silnik: 1.8 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

11 Sty 2017, 12:26

Jak passak to rzuć okiem na Kię Magentis czy Hyundaia Sonatę z 2.0 CRDI fajne autko z oszczędnym silnikiem.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

11 Sty 2017, 19:10

A wracając do B6 jednostek jest przynajmniej 7:
1,6 mpi 102 KM
1,6 TDI Common Rail CAYC
105 KM 1,9 tdi (ok niech będzie że tylko BKC ale ja nie słyszałem o problemowym BLS)
2,0 TDI CR CBDC 110 KM
2,0 TDI CR CBAB 140 KM
2,0 TDI CR CBBB 170 KM


Napisałem ogólnie 2.0 tdi cr, warianty mocy to już pierdoła
Swoją drogą 1.6/102 jest w aucie takiej wielkości sporą pomyłką, 1.6tdi również.
Naprawdę nie znajdziesz ciekawszych aut u konkurencji? Już pomijam, że nie trzeba tam będzie przy oględzinach auta szukać tabliczek z oznaczeniem silnika

To powiedz np jakie wersje polecasz w B5 lift


W sumie to żadnej nie polecam, tak samo jak żadnego passata. Ale jeśli ktoś przystawiłby mi rewolwer do skroni to powiedziałbym 1.8T albo któreś 2.5tdi z poprawionymi wałkami.

A co powiecie o silniku audi A6 C6 (kombi) 2.0 TDI 140 koni?


To chyba jedyny silnik na pompkach w tym modelu, najgorszy z diesli (szczególnie na początku produkcji, zanim go troszkę poprawili), odpuść
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sty 2017, 23:06

łysy30 napisał(a):Aż musiałem zalajkować
tonę we łzach... :cry:
łysy30 napisał(a):Nie zmienia to faktu, że to kawał wygodnego, dobrze prowadzącego się i niebrzydkiego samochodu
o ile co do wyglądu nie skomentuję (o gustach się nie dyskutuje, ale wg mnie wygląda jak pustak), tak co do wygody poddaję pod wątpliwość. Prowadziłem zarówno B5 FL jak i B6 w niedługim okresie czasu i zaryzykuję stwierdzenie, że w tym pierwszym jechało mi się przyjemniej :) może dlatego, że 2.8 4motion w manualu vs 2.0 TDI w DSG :mrgreen:
Choć przyznaję, że B6 był o wiele lepiej wyposażony
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Sty 2017, 08:16

Pasek B6 wg mnie największą zaletę ma we wnętrzu, czyli do bólu poprawne wnętrze, w którym łatwo się odnaleźć - wg mnie tym zdobywa wielu klientów (poza znaczkami oczywiście).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Sty 2017, 09:13

mike napisał(a):tonę we łzach...


Prawdziwy mężczyzna nie wstydzi się łez.

mike napisał(a):o ile co do wyglądu nie skomentuję (o gustach się nie dyskutuje, ale wg mnie wygląda jak pustak), tak co do wygody poddaję pod wątpliwość. Prowadziłem zarówno B5 FL jak i B6 w niedługim okresie czasu i zaryzykuję stwierdzenie, że w tym pierwszym jechało mi się przyjemniej może dlatego, że 2.8 4motion w manualu vs 2.0 TDI w DSG Choć przyznaję, że B6 był o wiele lepiej wyposażony


Może i o gustach się nie dyskutuje, ale już nie raz pokazałeś, że Twój jest wyjątkowo dziwny :) Według mnie Passeratti B6 jest dużo ładniejszy od Avensisa mk2 czy C5 sprzed 2008 r. "Pustak" to już bardziej B5 FL, chociaż na tle ówczesnej konkurencji i tak był całkiem ładny.
Jechałem i B5 FL i B6 (tą drugą mieli przez rok moi rodzice), oba są komfortowe, ale B6-ką jeździ się o wiele przyjemniej - bardzo precyzyjna manualna skrzynia, cichutkie zawieszenie, dobre wyciszenie wnętrza, no i tak jak napisał dzida - wnętrze jest dużo fajniejsze niż w B5 FL, jak to w VAG-ach bardzo przemyślane.
Mimo wszystko lepiej rozejrzeć się za autami konkurencji, bo zakup B6-ki to ruletka, można mocno się sparzyć.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

13 Sty 2017, 09:40

łysy30 napisał(a):Może i o gustach się nie dyskutuje, ale już nie raz pokazałeś, że Twój jest wyjątkowo dziwny
no w sumie :mrgreen:
łysy30 napisał(a):Jechałem i B5 FL i B6 (tą drugą mieli przez rok moi rodzice), oba są komfortowe, ale B6-ką jeździ się o wiele przyjemniej
powiem szczerze, że ta przejażdżka B5 była całkiem pouczająca, ponieważ jadąc 120 po wiejskiej drodze na dziurawym zakręcie można docenić wielowahacz :wink:
Gdyby on tylko trwalszy był :/

2B honest, z B6 mógłbym CC
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004