Jakie auto usportowione/sportowe szybkie auto 300+ps całoroczne?

20 Lut 2016, 12:21

ctrl+ wciśnij kilka razy jak za mała. nie wiem czemu na tym forum tak się wyświetla
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

20 Lut 2016, 20:04

Przeczytałem Twoją tabelkę i w kilku miejscach nie zgadzam się bo np:

Zacznę od b5/b6

2,7bit w nowszej budzie będzie miał utratę wartości na poziomie 3 ponieważ nikt nie zapłaci Ci nawet ułamka tego co włożysz w swap... a b5 4

Następna sprawa koszty modyfikacji ogólnie 2,7bit do jadących realnie 500km i sporego Nm są duże więc ta 9ka jest nie zasłużona w obu przypadkach b5/b6

Bezpieczeństwo to b5 powinno mieć 4 a b6 8

s3 8l/8p jest taki problem że moce podajesz spore a zobacz co dzieje się z Nm już nie mówiąc o napędach więc frajda z jazdy oraz osiągi raczej o połowe mniejsza punktacja. Do tego jak ma być AWD a nie coś AWuDe podobne to musi być możliwość walnięcia a do tego potrzeba jest Nm który się pojawia o przyzwoitej porze :D i długo utrzymuje :twisted:

350z nie wiem czemu ma tracić wartość na poziomie 7 puntów skoro b6 w/g Ciebie wyszło lepiej a dokładnie jest na odwrót.

Mercedesa umieściłeś na liście chociaż tak naprawdę jest to dziwne auto niby szybkie ale jeździ się nim jak m5 e39 na soft zawiasie, w automacie, bez szpery i z milionem kagańców...

I jeszcze zapytam:
- ile planujesz na mody po zakupie auta... bo ja s4 skończyłem liczyć na 25k-30k razem z robotą ... a myślałem tylko do zakucia i spójności napędów...
- którymi autami z listy jechałeś a do tego czy miałeś porównanie mocne rwd i mocne awd z możliwością wykorzystania LC tak żeby poczuć na plecach pałer :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lut 2016, 23:10

Przeczytałem Twoją tabelkę i w kilku miejscach nie zgadzam się bo np:

Zacznę od b5/b6

2,7bit w nowszej budzie będzie miał utratę wartości na poziomie 3 ponieważ nikt nie zapłaci Ci nawet ułamka tego co włożysz w swap... a b5 4

Następna sprawa koszty modyfikacji ogólnie 2,7bit do jadących realnie 500km i sporego Nm są duże więc ta 9ka jest nie zasłużona w obu przypadkach b5/b6

Bezpieczeństwo to b5 powinno mieć 4 a b6 8

s3 8l/8p jest taki problem że moce podajesz spore a zobacz co dzieje się z Nm już nie mówiąc o napędach więc frajda z jazdy oraz osiągi raczej o połowe mniejsza punktacja. Do tego jak ma być AWD a nie coś AWuDe podobne to musi być możliwość walnięcia a do tego potrzeba jest Nm który się pojawia o przyzwoitej porze :D i długo utrzymuje :twisted:

350z nie wiem czemu ma tracić wartość na poziomie 7 puntów skoro b6 w/g Ciebie wyszło lepiej a dokładnie jest na odwrót.

Mercedesa umieściłeś na liście chociaż tak naprawdę jest to dziwne auto niby szybkie ale jeździ się nim jak m5 e39 na soft zawiasie, w automacie, bez szpery i z milionem kagańców...

I jeszcze zapytam:
- ile planujesz na mody po zakupie auta... bo ja s4 skończyłem liczyć na 25k-30k razem z robotą ... a myślałem tylko do zakucia i spójności napędów...
- którymi autami z listy jechałeś a do tego czy miałeś porównanie mocne rwd i mocne awd z możliwością wykorzystania LC tak żeby poczuć na plecach pałer


Czemu B5 takie niebezpieczne wg Ciebie?

Jeździłem M5, M3, seryjnym s4 b5, s3 8l z programem i takim zrobionym niby na 350 koni. Już nawet w głupim S3 z LC fajny był start...

Tabelkę interpretuj jakbym brał gotowca, nie będę raczej żadnych swapów robił samemu...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Lut 2016, 00:04

jiGsaw napisał(a):Czemu B5 takie niebezpieczne wg Ciebie?


Niestety kabinka znika przy czołowym... popatrz na filmiki ncap.

jiGsaw napisał(a):Jeździłem M5, M3, seryjnym s4 b5


seryjny s4b5 jest taki sobie - fajna charakterystyka i w miarę dobre zbieranie się... to auto pokazuje konkret ale troszku później :twisted:
jiGsaw napisał(a): s3 8l z programem i takim zrobionym niby na 350 koni. Już nawet w głupim S3 z LC fajny był start...

Nie zaprzeczam bo nie jeździłem tylko że dalej to auto kojarzy mi się z max cywilem... zresztą byłem na próbach rsa3 (nowego) vs e9 po sofcie no i prawdę powiedziawszy rs LC miał taki dziwny (powolny) i gdyby nie s-tronic który dawał mu przewagę z rolki to wyszłaby lipa.

Ogólnie ...

Nie chciałbym wypowiadać się na pewne tematy bo nie jestem obiektywny co do odczuć szczególnie od 0-100km/h :D więc jak byś poszedł w s4 b5 i nie spodobałoby Ci się to miałbyś pretensje do tych co Ci mówili "idź w to" :D

p.s

Mam filmiki ale bez pozwolenia puszczania w świat doskonale na nich widać kulturalny LC vs wesoły LC :D

Dodam jeszcze coś bo tak na szybko wymyśliłem a może ::::

jak dobrze się czujesz w BMW to zrobić taką hybrydę czyli M5 e39 + nitro tylko że tak troszku profi czyli do sterowania NoSem :wink: użyjesz dodatkowego ecu-świnki czyli dawkowanie na poszczególnych biegach bez filmowego on/off z Twojej strony.

Taka luźna myśl :naughty:

Mój kolega ma takie cuś w MB V8 i nawet fajnie bangla... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lut 2016, 10:02

To już lepiej E39 M5 i kompresor. :roll:

Oglądałem crashe A4 B5, bo S4 nie widziałem. Faktycznie szału nie ma, ale tragedii też nie. Po E30 to bardzo bezpieczny samochód. Poza tym co innego uderzenie w nieodkształcalną przeszkodę, a co innego w inne auto, tutaj 1600 kg s4 zrobi robotę.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Lut 2016, 10:24

jiGsaw napisał(a):To już lepiej E39 M5 i kompresor. :roll:


Tylko dla mnie jest dalej dylemat RWD, jeżeli ma być skuteczna na co dzień to koksowanie jej powyżej jakiegoś poziomu jest sztuką dla sztuki...
I niby kompresor jest fajny ale NoS wyjdzie połowę tej kasy wyłączasz go i zapitalasz "normalnie" a kompresor hmmm masz go non stop kiedy Ci potrzebny i nie potrzebny a najgorsze jest to że skuteczność zaczyna się przy prędkościach mocno wybiegających ponad to co można jechać na autostradzie...

Mój dobry kolega max upalacz (pewnie słyszałeś o nim :D notabene powinieneś się z nim umówić na tuningową pogadankę :idea: ) do jazdy uliczno zabawowej posiadał vetkę c6 z06 w manualu i powiem Ci taaak opanowanie tego auta do 100km/h żeby wydobyć to co przy AWD masz jedząc kanapkę za kierą jest mega trudne...

Dlatego tak luźno walnąłem o NoSku... :naughty: Chociaż kompresorek w M może być fajny :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Osoby z niepełnosprawnością na drodze
    Osoby z niepełnosprawnością posiadają w ruchu drogowym szczególne prawa, z czego wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy. Chodzi nie tylko o specjalne miejsca parkingowe, lecz także o możliwość przekraczania ...

21 Lut 2016, 10:50

No właśnie to też problem... ogólnie chciałem auto o wadze poniżej 1500 kg, bo jedyne co brakuje mojemu e30 to odrobina komfortu i bezpieczeństwa... nagle okazało się, że samochody przez te 10 - 20 lat napuchły niemiłosiernie i jedynym autem, które ma fajny rate overall jest Audi TTS 2.0 TFSI, bo waży 1400 kg i w serii ma 272 konie, ale jest drogie.

Także generalnie 1500 - 1600 kg to dla mnie raczej max, a M5 waży już na dzień dobry ponad 1800 kg i ma problem z... 335d po dobrym programie...

Jak zrobić w RWD 500+ to już w ogóle nie wystartuję tym na ulicy. Z kolei awd ma sens jak dla mnie przy 400+. Ogólnie chyba nie ma sensownej alternatywy dla S4 B5 lub jakiegoś gotowca 2.7 bit w nowszej budzie. Bez powiększania drastycznie budżetu.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Lut 2016, 11:14

jiGsaw napisał(a): Z kolei awd ma sens jak dla mnie przy 400+.

To traktuj jak hasło bo liczy się Nm i jego przebieg bardziej niż ogólnie jest to przyjęte... :ok:
jiGsaw napisał(a):Także generalnie 1500 - 1600 kg to dla mnie raczej max, a M5 waży już na dzień dobry ponad 1800 kg i ma problem z... 335d po dobrym programie...

Jak zrobić w RWD 500+ to już w ogóle nie wystartuję tym na ulicy. Z kolei awd ma sens jak dla mnie przy 400+.


I doszliśmy do sedna problemu osób chcących jeździć a nie bić gruszkę do wykresów :D

To teraz już powinieneś wiedzieć czemu e9 :D :twisted: - 1450kg/permanentny AWD/pasywny dyfer ze szperą spinaną w/g uznania/trwałość serii/czas dojścia tunów do 400/560 około 5dni liczone ze strojeniem... a do tego zawias seria, hebel seria, dolot seria, układ kierowniczy jak w rajdówce... czas do 100km/h masakruje konkurencję.
A są evolucje ważące 1350kg.


jiGsaw napisał(a):które ma fajny rate overall jest Audi TTS 2.0 TFSI, bo waży 1400 kg i w serii ma 272 konie


Miałem okazję jeździć tts-em przed programem i nawet robiłem ustawkę...to tts startował identycznie jak fwd colt czt 223/300nm więc to że jechałem z nim do końca swojej skrzyni równo to potrafię zrozumieć ale że nie odstawiał mnie na starcie jest lipą... zresztą właściciel tak się przejął ze od razu zaczął mody które finalnie wymagały sprzedania auta.

Chyba już się nie wtrącam bo im więcej pitolenia tym więcej znaków zapytania... :D
Zainteresowałbym się s4 + wycieczka do Wawki (jak coś dam Ci namiary szpenia :D ) pogadać jak nie wyjdzie ten pomysł w fazie gadki to jedynie stracisz czas i kilka złociszy na przejazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lut 2016, 13:32

Okej daj mi ten namiar :)

Ale chyba lepiej kupić gotowe s4 b5 400+ za +30 kpln niż samemu budować i budować i inwestować... s4 b5 nie ma szpery. a evo ma?

w sumie evo brzmi fajnie, ale pewnie za mało komfortu i za drogo. a silnik tez malenki, jednak 2.7 vit v6 powinno lepszy wykres generować i fajny dol. w evo o ile wiem moc jest na zasadzie włącz/wyłącz. :)

dzięki za pomoc, chyba zostane przy s4 i postaram się kupic gotowca by mieć na starcie już minimum 400 ps
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Lut 2016, 09:25

jiGsaw napisał(a):kej daj mi ten namiar :)


Wieczorkiem albo jutro rano naskrobie Ci na PW co i jak ...

jiGsaw napisał(a):w sumie evo brzmi fajnie, ale pewnie za mało komfortu i za drogo. a silnik tez malenki, jednak 2.7 vit v6 powinno lepszy wykres generować i fajny dol. w evo o ile wiem moc jest na zasadzie włącz/wyłącz. :)


Evo zostawmy bo to nie ten typ auta jakiego szukasz chociaż ja już pogodziłem się z tym że nie ma auta do wszystkiego. :angry:
Co do pałera to V6 ka na 100% lepiej go przekazuje ale o dziwo w evo9 nie jest to dokuczliwe przy pojemności 2,0 ... a tak nawiasem mówiąc 4g63T mivec jest chyba najlepszą 2,0 na rynku... oczywiście do tunów :twisted:

jiGsaw napisał(a):dzięki za pomoc, chyba zostane przy s4 i postaram się kupic gotowca by mieć na starcie już minimum 400 ps


Uważam że to dobra myśl...

p.s

Współczuje Ci wysłuchiwania znafffcuf przy Twojej e30 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lut 2016, 16:55

Dzięki wielkie, jesteś spoko i ogarnięty w temacie, może kiedyś będzie okazja się poznać na żywo to postawię piwko.

Znawców od golfa z wiochy nie brakuje, ale na szczęście jeden koleś już do mnie napisał, że wystawił swoje daily i jak tylko zejdzie to przyjeżdża po E30. :D
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

09 Kwi 2016, 18:31

Panowie wypada chyba odświeżyć wątek i poinformować jak sprawa się zakończyła.

Trochę z przypadku kupiłem M5 E39.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

09 Kwi 2016, 19:01

jiGsaw napisał(a):Trochę z przypadku kupiłem M5 E39.

Możesz wstawić jakieś zdjęcia i trochę więcej o nim napisać? :D
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Kwi 2016, 20:48

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156666
Tutaj trochę więcej o zakupie jiGsaw'a :)

Swoją drogą świetny zakup :ok:
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

10 Kwi 2016, 10:56

Jak dla mnie najlepsza M5 - świetna jest :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010