Jakie koszta wymiany zaworów ??? ASTRA II

22 Paź 2012, 18:53

Witam prosze o pomoc...
Jestem posiadaczem ASTRY II 1.6 8v.
Otóż byłem dzisiaj u mechanika, ponieważ gazując silnik słyszę "cykanie" jedno za drugim "cyk cyk cyk". Mechanik stwierdził, że to któryś zawór. Mam następujące pytanie czy muszę wymieniać wszystkie zawory, czy przy okazji muszę wymienić uszczelkę pod głowica? Jakie są całkowite koszty części ??
P.S.
Olej 10 tys temu wymieniany.

Proszę o pomoc....
kkaappeerr
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 15 04 1999

22 Paź 2012, 19:11

Silnik 1,6 ma bardzo dobre zawory, gorzej z tłokami nie wytrzymują ostrej jazdy.
Zawory można dotrzeć bez wymieniania.
Podłącz wakuometr i sprawdź jak zmienia się podciśnienie w kolektorze ssącym.
Wieczorem sprawdź czy nie ma przeskoków iskry na przewodach.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

22 Paź 2012, 19:32

Wielkie dzięki za podpowiedź, zaraz lecę przed blok zbadać te kable, czy nie ma przebicia.
Samochód z pewnością nie był katowany, tłok raczej odpada, ponieważ silnik wydaje charakterystyczne odgłosy dla zaworów, kiedy mocno się przygazuje, cykanie cichnie, wydaje mi się, że gdyby to był któryś tłok, dźwięk narastał by wraz z obrotami silnika.
kkaappeerr
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 15 04 1999

22 Paź 2012, 20:19

Sprawdziłem przewody wysokiego napięcia, są w porządku, nic nie iskrzy, styki poprzecierałem...
Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie, ile by wyniosła naprawa u mechanika?
kkaappeerr
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 15 04 1999

23 Paź 2012, 19:52

Całkiem możliwe że siadają popychacze zaworów ewentualnie może byś za słabe ciśnienie oleju.Mogą być różne przyczyny takiego /cykania/. Podjedź do kilku mechaników zobaczysz co inni ci powiedzą.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

23 Paź 2012, 22:06

kkaappeerr napisał(a):"cyk cyk cyk". Mechanik stwierdził, że to któryś zawór.


Być może ..... warto zajechać do innego machera , niech się wypowie.
kkaappeerr napisał(a): Mam następujące pytanie czy muszę wymieniać wszystkie zawory

Tutaj wchodzimy w temat regeneracji głowicy.
kkaappeerr napisał(a):czy przy okazji muszę wymienić uszczelkę pod głowica?

Nie da się wymienić/ zregenerować zaworów bez zdjęcia głowicy , co wiąże się z wymianą/założeniem nowej uszczelki .
andrzej_124 napisał(a):Podłącz wakuometr i sprawdź jak zmienia się podciśnienie w kolektorze ssącym.

Tutaj kolega za bardzo wybiegł poza zakres tego tematu. Bez urazy , ale przysłowiowy Kowalski nie ma czegoś takiego i nie wie nawet co to jest. Już nie wspomnę o interpretacji wskazań tego urządzenia .
kkaappeerr napisał(a):Jakie są całkowite koszty części ??
kkaappeerr napisał(a):ile by wyniosła naprawa u mechanika?

Forum jest do podpowiadania co może być przyczyną tego , czy tamtego . Sprawy finansowe można rozpatrywać po jednoznacznym stwierdzeniu przyczyny i ustaleniu zakresu naprawy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4700
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna