Jakie zimówki wybrać - klasa premium

Jakie zimówki wybrać - klasa premium

15 Paź 2013, 16:49

Witam. Muszę kupić nowe opony zimowe do mojej Mazdy 3 i chciałbym poznać wasze opinie na temat poszczególnych modeli. Ważny jest chyba fakt, że użytkuję samochód głównie w Niemczech, dziennie robię jakieś 50km (70% trasa/30% miasto). Potrzebuję nowe zimówki, na których pojeżdżę gdzieś do kwietnia, także muszą się dobrze spisywać również na suchej nawierzchni. Nie chce jakiś tanich chińczyków, wolę dopłacić i czuć się pewnie w trasie. Najbardziej interesują mnie poniższe modele w rozmiarze 205/55/R16:

Continental ContiWinterContact TS 850
Goodyear Ultra Grip 8
Nokian WR D3 (trochę tańsze)

Continentale wydają się być dobrym wyborem, jednak kosztują najwięcej. Nokiany są co prawda tańsze, ale nie mają pewnie tak dobrych właściwości jezdnych. Goodyeary są podobno całkiem niezłe i tańsze od Conti, ale nie wiem czy nie zajadę ich bieżnika na suchej autostradzie.
Jak myślicie, które będą najlepsze do takich mieszanych warunków? Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje, mam nadzieje, że będziecie mi w stanie pomóc. Pozdrawiam
Siwy89
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 15 Maj 2013, 20:28
Prawo jazdy od: 15 11 2010
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Mazda 3
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Jakie zimówki wybrać - klasa premium

17 Paź 2013, 14:59

Siwy89 napisał(a):Goodyear Ultra Grip 8

Użytkowałem takie oponki przez jedną zimę (miały ok 6mm bieżnika więc nie były najnowsze) i powiem szczerze, że całkiem dobrze się spisywały więc myślę że jak byś je wybrał to będziesz zadowolony. Sporo jeździłem po suchej nawierzchni ale przy temperaturach zbliżonych do zera lub poniżej i nie zauważyłem jakiegoś dużego zużycia po jednym sezonie i przebiegu ok. 10tyś. km.

Z innych które podałeś to mogę polecić Kleber KRISALP HP 2 205/55 R16. Użytkuję je od nowości w Yarisce tylko w innym rozmiarze i naprawdę dają radę w śniegu i na trasie. Miałem też je kiedyś w samochodzie z napędem na tył (Omega) i te nie mogę złego słowa powiedzieć. Są najtańsze z tych które podałeś :)
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4359
Zdjęcia: 10187
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Jakie zimówki wybrać - klasa premium

20 Paź 2013, 23:36

Hejka,
Podane opony są wszystkie dobre I Continentale i Nokiany i wspomniany przez admina goodyear 8. To są substytuty, ale w testach nieco się różnią od siebie.
Keleber to półka niżej i nie należy ich raczej brać pod uwagę. Zapomnieliście jeszcze o Michelin i ewentualnie Bridgestone czy Dunlop. Natomiast Nokiany są spoko tańsze, ale mniej oszczędne chyba w porównaniu do CONTINENTAL ContiWinterContact TS 850.
To zależy ile się ma w portfeliku 8) Generalnie to w tych markach trzeba szukać :ok:
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Rejestracja: 25 Sie 2011, 09:36
Auto: Audi A3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Dacia Duster na wyższym poziomie Nowa Dacia Duster na wyższym poziomie
    W designie zewnętrznym Nowej Dacii Duster pojawiają się zmiany podkreślające jej terenowy charakter. Zmienia się również wnętrze, w którym zobaczymy nową deskę rozdzielczą, nowe tapicerki, nowy zespół ...
    Skoda z silnikiem umieszczonym z tyłu - 25lat od zakończenia produkcji Skoda z silnikiem umieszczonym z tyłu - 25lat od zakończenia produkcji
    W sierpniu 1990 roku linię montażową zakładu w Kvasinach opuściła ostatnia seryjna ŠKODA z silnikiem umieszczonym z tyłu. Był to egzemplarz modelu Rapid (Š747) – stanowiącego atrakcyjną odmianę coupe niezwykle ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Jaguar - spotkanie wigilijne 2008
      Seicento vs. Seicento, wyścigi równoległe
      Volkswagen Caddy - Lotto
      Kask Mohawk Warrior